no copi

пятница, 28 октября 2011 г.

* «Спорительница хлебов» Икона Божией Матери *

*
Икона Божией Матери, именуемая "Спорительница хлебов"
*
Икона Божией Матери 
«Спорительница хлебов»
*
Празднование 15/28 октября
*
Икона «Спорительница Хлебов»
*
Икона Божией Матери «Спорительница Хлебов»

Эта икона отразила в самом начертании своем глубокую, детскую веру в Богоматерь оптинского старца Амвросия, одного из великих праведников русского народа за XIX век, пламеневшего, как большинство русских подвижников, чрезвычайным усердием к Царице Небесной.
    Старец Амвросий ни одного Богородичного праздника не пропускал без того, чтобы не отправить у себя в келии пред Ее иконою бдения. В 1890 году настоятельница Болховского женского монастыря, игуменья Илария, прислала великому старцу икону Богоматери совершенно нового написания. Владычица мира изображена сидящею на облаках. Руки Ее подняты в благословляющем движении. Внизу сжатое поле, и на нем среди цветов и травы лежат и стоят снопы ржи. Изображение Богоматери на этой иконе было заимствовано с иконы «Всех Святых», находящейся в Болховском женском монастыре, а поле со снопами внизу написано по мысли и назначению старца Амвросия. Он дал этой новой иконе знаменательное имя «Спорительницы хлебов», указывая этим, что Богоматерь — Помощница людям в трудах их к снисканию хлеба насущного. Старец и сам молился пред этою иконою; учил молиться пред нею и духовных дочерей своих — монахинь основанной им женской Казанской Амвросиевой общины при сельце Шамордино, Калужской губернии, где старец провел последний год своей жизни и где скончался.
    В этот последний год старец, заказывая снимки с этой иконы, раздавал и рассылал их многим своим почитателям из мирян. Незадолго до своей смерти старец для пения акафиста пред этой иконой составил особый припев к общему Богородичному акафисту. Вот слова его: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! Подаждь и нам недостойным росу благодати Твоея и яви милосердие Твое!» И акафист с этим припевом читался и пелся часто сестрами в келье изнемогавшего старца. Отец Амвросий положил совершать празднование иконе «Спорительницы» 15 октября. В этот самый день почившего 10 октября 1891 года старца Амвросия опустили в могилу. И словно уже из могилы совпадением этого дня похорон его с днем установленного им празднования он указывал, детям своим, на Кого он их оставил.
    «Батюшка, вот вы умираете, — спрашивал старца его духовник. — На кого обитель свою оставляете?»
    Он ответил с присущим ему упованием: «Обитель оставляю Царице Небесной».
    Первою милостью, излившеюся от этой иконы, было то, что, хотя 1891 год в России был вообще голодный и вокруг Калужской епархии были пораженные недородом местности, в пределах Калужских и на Шамординских полях хлеб родился. Рожь тогда страшно поднялась в цене. Но старец при жизни успел столько запасти ее, что весь этот год и следующий в обители при всей многочисленности сестер недостатка в хлебе не было.
    Уже по кончине старца, летом 1892 года, была послана написанная близким послушником старца из дворян, Иваном Федоровичем Черепановым, икона «Спорительницы» в молодую Пятницкую женскую общину, Воронежской губернии. Там была засуха и грозил голод.
    Пред иконою «Спорительницы» был отслужен молебен. Скоро пошел дождь, и поля обители и окрестностей оправились.
    Монастырские летописи, особенно летописи святой горы Афонской, содержат немало свидетельств того, как Пресвятая Дева проявляла Свою заботу о посвященных Ей обителях, чудесным образом снабжая иноков пропитанием и всем необходимым для жизни.
    Однажды в Лавре преп. Афанасия Афонского случился голод. Иноки разошлись; решился уйти и святой Афанасий, но на пути ему явилась Богоматерь и повелела возвратиться в обитель, обещая Свою помощь. Св. Афанасий покорился и, возвратившись, обнаружил в монастырских кладовых большое количество съестных припасов.
    Когда в Ватопедском монастыре кончилось масло, Богоматерь чудесным образом наполнила елеем монастырские сосуды.
    Будем же молиться Матери Божией, да не оставит Она Своею милостию Отечество наше и нас грешных, чтобы мы всегда прославляли Ее хвалебною песнью: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

КОТЛОВКА.RU
информационный портал
http://kotlovka.ru/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

*
=============
Спорительница хлебов. икона Божией Матери
 =============
Икона Божией Матери «Спорительница хлебов»

Икона Божией Матери, именуемая «Спорительница хлебов», написана по благословению старца Введенской Оптиной пустыни иеросхимонаха Амвросия (23.ХI.1812–10.Х.1891). Отец Амвросий, великий русский подвижник ХIХ века, пламенел детской верой к Божией Матери. Он особенно чтил все Богородичные праздники и в эти дни усугублял молитву. Иконой «Спорительница хлебов» отец Амвросий благословил основанную им недалеко от Оптиной пустыни Шамординскую женскую обитель в честь Казанской иконы Божией Матери.

На этой иконе Божия матерь изображена сидящей на облаках. Ее руки распростерты на благословение. Внизу – сжатое поле, а на нем среди трав и цветов стоят и лежат снопы ржи. Старец Амвросий сам указал день празднества – 15 октября и назвал образ «Спорительница хлебов», указывая этим, что Пресвятая Богородица – «Помощница людям в их трудах по снисканию хлеба насущного». Перед своей блаженной кончиной отец Амвросий заказывал во множестве фотоснимки с этой иконы и раздавал и рассылал их своим духовным детям. Для пения акафиста перед святым образом старец составил особый припев: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! Подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое!» День погребения старца Амвросия в Шамординской обители пришелся как раз на 15 октября – день празднества иконе. Первое чудо от святой иконы засвидетельствовано в 1891 году, когда во всей России был голод из-за неурожая, а в Калужской области и на полях Шамординской обители хлеб родился. В 1892 году, уже после кончины старца Амвросия, его послушник Иван Федорович Черепанов послал список с иконы в Пятницкую женскую обитель Воронежской области. В той местности была засуха и угрожал голод, но вскоре после того, как перед иконой «Спорительница хлебов» был отслужен молебен, пошел дождь и засуха прекратилась.

Празднование Окт. 15

Русская Православная Церковь
http://www.mospat.ru/calendar/
Среда, 15 октября (ст.ст.) 28 октября 2009 (нов. ст.)

*
==============
 ==============
АКАФИСТ Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Спорительница Хлебов»
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=110

Кондак 1
    Избранней от всех родов Божией Матери и Владычице Небеси и земли, избавляющей нас от всякия нужды, благодарственное приносим пение. Ты же, Всемилостивая Госпоже Богородице, приими наше усердное моление, сохрани нас от глада и пагубы, даруй земли нашей плодоносие, Питательнице и Спорительнице нив и хлебов наших, да радующеся всегда зовем Ти:
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоей и яви милосердие Твое.

Икос 1
    Ангелов Творец избра Тя, Владычице, к благодатному человеков спасению, и дарова Тя, Помощницу людем, избавляющую нас от глада и всяких напастей, житие наше добре устрояющую во всяком мире и довольстве. Темже со умилением взываем Ти:
    Радуйся, благодатное человеков избавление от всякия нужды;
    Радуйся, достоянию Твоему помощь и заступление.
    Радуйся, христолюбивыя люди от всяких бед спасающая;
    Радуйся, алчущих питательнице.
    Радуйся, сирых заступнице;
    Радуйся, нагих одеяние.
    Радуйся, израстившая нам Плод Живота;
    Радуйся, Спаса рождшая душ наших.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 2
    Видев Сын Твой, Богомати, великое Твое к людем милосердие, глаголет к Тебе: Проси, Мати Моя, зане не отвращуся Тебе, но исполню вся прошения Твоя. Мы же, прославляюще сие дивное промышление о роде человеческом, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 2
    Разум небесный даровася преподобному старцу Амвросию, настави его соорудити во обители, им созданной, икону Пресвятыя Богородицы и нарещи ю "Спорительница хлебов", яко Ты, Пресвятая Дево, спасаеши люди Твоя от глада, даруеши земли плодоносие, посылаеши дождь ранний и поздний на нивы и поля наша, защищаеши люди Твоя от смертоноснаго вреда и пагубы. Тем же вопием Тебе таковая:
    Радуйся, Дево, христиан похвало;
    Радуйся, яко блажат Тя вси роди.
    Радуйся, яко Ты благословляеши и споряеши хлебы наша;
    Радуйся, яко Ты избавляеши нас от глада.
    Радуйся, питающая нас хлебом жизни;
    Радуйся, млеком питавшая Питателя Вселенныя.
    Радуйся, Плода Безсмертнаго стяжание;
    Радуйся, Садителя жизни нашея рождшая.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 3
    Силою свыше укрепи нас, благодатная Владычице, во дни глада и пагубы, да не погибнем люте без покаяния во унынии и отчаянии, но утверди и настави нас в терпении и благоугождении Богу, да разумеем в напастех и скорбех волю Его святую, благую и совершенную, непрестанно хваля Бога и взывая к Нему: Аллилуиа.

Икос 3
    Имея любовь велию к людем искупленным Честною Кровию Сына Твоего и Бога, Богомати Пречистая, прияла еси от Него власть устрояти и покрывати род христианский. Ты бо бедствующим помощнице еси скорая, градом и весем, селам и нивам, и всему миру Покров. Тебе, Милосердной и Боголюбивой Матери нашей, устрояющей и направляющей ко спасению земную жизнь нашу, смиренномудренно глаголем:
    Радуйся, Благаго Сына Благая Мати;
    Радуйся, непрестанно молящаяся о спасении и помиловании нас грешных.
    Радуйся, о всем мире христианстем к Богу Ходатаице;
    Радуйся, благ всяческих Всеблагая подательнице.
    Радуйся, плененных и в темницех заключенных питательнице;
    Радуйся, тела моего здравие и души спасение.
    Радуйся, яко рай пищный процветаеши;
    Радуйся, яко пристанище душам готовиши.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 4
    Буря противных ветров, егда найдет на нас внезапно, громы и молнии, град и вода многая устремится на землю, тогда, Госпоже Всемилостивая, ускори на помощь нам безпомощным, защити и избави нас от дождевнаго лияния, егоже сотворихомся достойни грех ради наших, и да будут поля и нивы невредимы от сих, и да не потопит нас буря водная. Тебе бо грешнии имамы заступницу непостыдную, на Тя упование наше возлагаем и, прославляюще силу молитв Твоих, Рождшемуся от Тебя Спасу мира зовем: Аллилуиа.

Икос 4
    Слышаще и видяще Твое сострадание, Владычице, к бедствующим и гибнущим людем, мы грешнии прибегаем к Тебе и молимся: о, Пресвятая Дево, услыши нас грешных, и во дни, егда солнце изсушит землю и от сухости зной будет, и прозябения земная начнут увядати, тогда, Владычице, росу благодати Твоея низпосли на требующия и просящия милости, возвесели лице земли, нищих ради людей Твоих, младенец, и скотов, и иных всех, иже чают дати им пищу во благо время, и от святыя иконы Твоея "Спорительницы" яви милосердие Твое вопиющим Тебе таковая:
    Радуйся, Молитвеннице неусыпающая ко Христу Богу, на милость к нам Его преклоняющая;
    Радуйся, кару Божию за беззакония наша от глав наших отводящая.
    Радуйся, Матерним покровом Твоим от всяких несчастий нас охраняющая;
    Радуйся, поля и нивы наша от запаления солнечнаго и зноя спасающая.
    Радуйся, Всемилостивая услышательнице гласов наших молебных в скорби и обстояниях;
    Радуйся, жилища наша от огня спасающая.
    Радуйся, Державная Скоропомощнице наша во дни тяжких испытаний;
    Радуйся, от всех бед быстрое избавление.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 5
    Боготечная звездо, икона Твоя, Богомати, людем просящим хлеба насущнаго немерцаемо сияет. Покровом бо Твоея милости соблюдаеши поля и нивы наша и плодоносити их устрояеши, подвизая верныя вопити Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 5
    Видя Тя Сын Твой при Кресте стоящую с возлюбленным учеником, глаголет Тебе: Жено, се Сын Твой. И ученику: Се Мати твоя, — всыновляя Тебе вся верующия в Него. Мы же, чада Твоя сущия, на Твой покров надеющеся, Тебе, яко Матери нашей, глаголати дерзаем:
    Радуйся, Судии Праведнаго умоление;
    Радуйся, грехов наших прощение.
    Радуйся, надеждо наша известная;
    Радуйся, упование наше непостыдное.
    Радуйся, скорбей наших разрешение;
    Радуйся, печалей наших утоление.
    Радуйся, пламене страстей изменяющая;
    Радуйся, всех родов веселие.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 6
    Проповедует Церковь Христова чудеса Твоя, Богородительнице, от восток бо до запад хвально Имя Двое, и несть града или страны, идеже не совершашася Тобою действо силы Божия, во избавление и спасение, просвещение и исцеление людей христоименитых, наипаче же чрез иконы Твоя святыя обыкла еси чудотворити, изливающи от них струи милостей и щедрот бедствующему и требующему помощи человечеству. Сего ради славословяще Тя, Сыну Твоему и Богу нашему вопием: Аллилуиа.

Икос 6
    Возсияла еси от Истиннаго Солнца заря, Дево Богоотроковице, просвещаеши души всех, томимых гладом душевным, рече бо Господь: Не о хлебе едином жив будет человек, но о всяком глаголе, исходящем из уст Божиих. Но помрачишася очи нашаи окаменеша сердца наша и не видим очима своима и не разумеем сердцем судеб Божиих. Томимыя душевным гладом, к Тебе прибегаем, Пречистая Дево, и просим Словом Жизни утолить глад душевный нас, вопиющих Тебе таковая:
    Радуйся, от убожества душевнаго нас воздвизающая;
    Радуйся, питающая нас Словом Жизни.
    Радуйся, Трапезо Пресветлая, Хлеб Жизни носившая;
    Радуйся, пище, манны приемнице.
    Радуйся, земле благая, Клас Божественный нарастившая;
    Радуйся, ниво, растящая многоплодие щедрот.
    Радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни;
    Радуйся, милость сугубо нам подающая.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 7
    Хотящи жати спасение, яко село сладкое показалася еси Владычице, от Него же питающеся, имамы пищу вечную и нетленную. Мы же, земнии суще, молим Тя, Пречистая Дево, покажи силу Твою на жатве нив и полей наших, егда приидет время их, и всяк злак да изобилует на утешение нас, поющих Богу: Аллилуиа.

Икос 7
    Дивно прославилася еси, Богомати, в защищении людей православных. Возстающии на Бога не познают, коль сильна есть молитва Божией Матери. Мы же о Твоем всемощном заступлении, помощи и благословении добре ведуще, сице к Тебе со умилением зовем:
    Радуйся, чистых руками и сердцем земледельцев благословенными плодами венчающая;
    Радуйся, бедствующим среди напастей и трудов внезапное вспоможение.
    Радуйся, безматерних сирот незримая воспитательнице;
    Радуйся, помощнице всех безпомощных.
    Радуйся, кормительнице вдов и сирот;
    Радуйся, подающая силу, пищу и отраду болящим и разслабленным.
    Радуйся, одеждо нагих дерзновения;
    Радуйся, многих согрешений прощение.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 8
    Якоже древле содействовала еси хождению на землю Спасителя мира, сице и ныне, яко солнце светозарное, восходиши над созревающей нивою, предшествуя приходу Господина с жателями. Тому и мы со страхом вопием: Аллилуиа.

Икос 8
    Все упование наше на Тя возлагаем, Мати Божия, и в скорбех наших ко святей иконе Твоей “Спорительнице” усердно притекаем, чающе получити от Тебе утешение благодатное и вспоможение во оскудении и нищете нашей, взываем Ти:
    Радуйся, милости превеликия сокровище;
    Радуйся, пище и утешение к Тебе прибегающих.
    Радуйся, хлебе неснедаемый алчущих;
    Радуйся, быстрое нищих услышание.
    Радуйся, скорбящих от глада и нужды приятное попечение;
    Радуйся, к Свету Неприступному нас извлачающая.
    Радуйся, ключу Царствия Христова;
    Радуйся, надеждо благ вечных.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 9
    Вси людие дивятся величию чудес Твоих, Пресвятая Дево, изливаемых Тобою от святых Твоих икон, яко всем даруеши по коемуждо прошению, устрояеши домы наша, посылавши благословение земледельцем и даеши людем всякое довольство. Тем же вопием Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 9
    Вития многовещанныя не могут воспети чудес Твоих, Богомати Владычице, яко всем концем земли простираеши руку помощи и низпосылаеши верным земли плодоносие, благорастворение воздухов и всякое изобилие плодов и благ земных. Мы же во смирении своем исповедающе Твое великое заступление о нас грешных и непрестанную помощь в нуждах наших вопием Ти:
    Радуйся, достойно восхваляемая от Архангел и Ангел;
    Радуйся, величаемая от всех Небесных сил.
    Радуйся, Честнейшая Херувим;
    Радуйся, Славнейшая без сравнения Серафим.
    Радуйся, Владычице Неба и земли;
    Радуйся, Родительнице Вечнаго Царя.
    Радуйся, верная Рабо Господня;
    Радуйся, ублажаемая на Небеси и на земли.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 10
    Спасительное прибежище в скорбех и напастех Ты еси, Богородице, темже испроси у Сына Твоего и Бога нашего милости нам грешным, поющим: Аллилуиа.

Икос 10
    Стено еси похваляющим чудеса Твоя, Богородице Дево, и всем с верою притекающим и покланяющимся Тебе и иконе Твоей «Спорительница хлебов» именуемой и глаголющим:
    Радуйся, неистощимый источниче милостей и щедрот;
    Радуйся, любве Божественныя проявление.
    Радуйся, чудес преславных совершение;
    Радуйся, труждающихся и обремененных сладкий покое.
    Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными ущедряющая;
    Радуйся, о храмех Божиих попечение имущих духовною радостию утешающая.
    Радуйся, несумненная наша надеждо;
    Радуйся, тихое и доброе пристанище.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 11
    Пение наше не презри, Пресвятая Дево, и сокровище любве Твоея не затвори от нас; щедрую руку Твоея помощи простри нам, да прославляюще милости и чудеса Твоя, поем триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 11
    Светлыми лучами чудес Твоих просвещаеши весь мир христианский и заступаеши люди православныи, искупленныя Кровию Сына Твоего. Темже припадающе ко святому образу Твоему, на немже зрим Тя, Богомати, на воздусе над полями и нивами нашими, благословляющую собранныя снопы хлеба, молим Тя, Всемилостивая Владычице, род человеческий, осужденный в поте лица своего снести хлеб, в болезнех родити и в печалех питати чада своя, милостивно пощади и заступи. Даруй нам здравие и благомощие, да питаемии Тобою от силы в силу возрастати будем и вси исполнимся радости и утешения от щедродательныя десницы любве Твоея, зовуще Тебе:
    Радуйся, младенцев Млекопитательнице;
    Радуйся, устнами детей хвалу Богови совершающая.
    Радуйся, росо неботочная в зной трудов сущим;
    Радуйся, подавающая требующим благостроение.
    Радуйся, уготовляющая просящим изобилие;
    Радуйся, многажды прошения предваряющая.
    Радуйся, печальных утешение;
    Радуйся, скорбящих веселие.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 12
    Благодатную помощь низпосли нам, Мати Божия, и егда изыде сеяй сеяти, да не падут семена при пути или посреде терния, или на камени, но на земли добрей. Сотвори восход их, да произрастит земля плод сторицею, и мы вси в радости сердца благодарными усты вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 12
    Поюще чудеса Твоя и милости, Владычице Богородице, хвалим Тя вси, яко воистину еси наша Помощнице, Заступнице, Питательнице и Домостроительнице, житие наше ко спасению устрояющая. Темже вопием Ти:
    Радуйся, богатство нетленное нам подавающая;
    Радуйся, брашно негиблющее алчущим правды.
    Радуйся, питие неисчерпаемое жаждущим жизни;
    Радуйся, яко рай пищный процветаеши.
    Радуйся, верных спасительное прибежище;
    Радуйся, покрове миру ширший облака.
    Радуйся, ненадежных надеяние;
    Радуйся, отчаянных спасение.
    Радуйся, благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.

Кондак 13
     О Всепетая Мати, рождшая всех святых святейшее Слово! Нынешнее наше приемши приношение, избави люди к Тебе прибегающая от всякия нужды, глада душевнаго и телеснаго, смертоносных болезней и всякаго зла и вечныя изми муки, да с лики ангельскими непрестанно поем Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.
*
=================
 =================
Молитва Божией Матери ради иконы Ее «Спорительница хлебов»
   
Пресвятая Дево Богородице, Премилостивая Владычице, Царице Небесе и земли, всякаго дома и семейства христианскаго благоустроительнице, труждающихся благословение, нуждающихся неистощимое богатство, сирых и вдовиц и всех людей кормительнице и питательнице, рождшая Питателя Вселенныя и Спорительнице хлебов наших! Ты, Владычице, низпосылаеши Твое Матернее благословение градом нашим, селам и нивам, и коемуждо дому, на Тя упование имущему. Темже с благоговейным трепетом и сокрушенным сердцем смиренно молим Тя: буди и нам, грешным и недостойным рабом Твоим, мудрая домостроительнице, житие наше добре устрояющая. Всякий дом и семейство во благочестии и православии, единомыслии, послушании и довольстве соблюди. Нищия и неимущия пропитай, старость поддержи, младенцы воспитай, всех вразуми преискренне взывати ко Господу: Хлеб наш насущный даждь нам днесь. Сохрани, Пречистая Мати, люди Твоя от всякия нужды, болезни, глада, губительства, града, огня, от всякаго злаго обстояния и всякаго нестроения. Обители нашей, домам и семействам и всякой души христианстей и всей стране нашей исходатайствуй мир и велию милость, да славим Тя, Премилостивую Питательницу и Кормительницу нашу, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.
*
===========
Икона «Спорительница Хлебов»
 ===========
Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Спорительница хлебов»
икона Спорительница хлебов


Тропарь, глас 3.
Пречистая Дево Марие, Мати Царя небеси и земли, / благоутробно призираеши на любящих Сына Твоего, Христа Бога нашего, / и труждающихся во имя Его вечнаго ради спасения, / и подаеши им вся обильно к наслаждению. / Спорительнице сущи хлебов им, / избавляя их всякия нужды и утеснения, / и устрояя им, рабом Твоим сущим, избавление вечныя муки и жизнь вечную.

Молитва

О, Пресвятая Дево Богородице, Премилостивая Владычице, Царице Небесе и земли, всякаго дома и семейства христианскаго Благоустроительнице, труждающихся благословение, нуждающихся неистощимое богатство, сирых и вдовиц и всех людей Кормительнице и Питательнице, рождшая Питателя Вселенныя и Спорительнице хлебов наших! Ты, Владычице, низпосылаеши Твое Матернее благословение градом нашим, селам и нивам, и коемуждо дому, на Тя упование имущему. Темже с благоговейным трепетом и сокрушенным сердцем смиренно молим Тя: буди и нам, грешным и недостойным рабом Твоим, мудрая Домостроительнице, житие наше добре устрояющая. Всякий дом и семейство во благочестии и православии, единомыслии, послушании и довольстве соблюди. Нищия и неимущия пропитай, старость поддержи, младенцы воспитай, всех вразуми преискренне взывати ко Господу: Хлеб наш насущный даждь нам днесь. Сохрани, Пречистая Мати, люди Твоя от всякия нужды, болезни, глада, губительства, града, огня, от всякаго злаго обстояния и всякаго нестроения. Обители нашей, домам и семействам и всякой души христианстей и всей стране нашей исходатайствуй мир и велию милость, да славим Тя, Премилостивую Питательницу и Кормительницу нашу, ныне и присно и во веки веков. '
Аминь.
*
=============


===========
Тропарь Божией Матери ради иконы Ее «Спорительница хлебов»

Тропарь, глас 3:
     О, Пречистая Дево Марие, Мати Царя небесе и земли, благоутробно призираеши на любящих Сына Твоего, Христа Бога нашего, и труждающихся во имя Его вечнаго ради спасения, и подаеши им вся обильно к наслаждению, Спорительнице сущи хлебов им, избавляя их всякия нужды и утеснения и устрояя им, рабом Твоим сущим, избавление вечныя муки и жизнь вечную.
Кондак, глас 6:
     Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.
*
===========================

Икона Богоматери «Спорительница Хлебов»

Литография, тиснение, стразы, багет, стекло
250 х 220 х 35 мм
Икона Божией Матери, именуемая "Спорительница хлебов", написана по благословению старца Введенской Оптиной пустыни иеросхимонаха Амвросия (23.XI. 1812 - 10.X.1891). Отец Амвросий, великий русский подвижник XIX века, пламенел детской верой к Божией Матери. Он особенно чтил все Богородичные праздники и в эти дни усугублял молитву. Иконой "Спорительница хлебов" отец Амвросий благословил основанную им недалеко от Оптиной пустыни Шамординскую женскую обитель в честь Казанской иконы Божией Матери.
На этой иконе Божия Матерь изображена сидящей на облаках. Ее руки распростерты на благословение. Внизу - сжатое поле, а на нем среди трав и цветов стоят и лежат снопы ржи. Старец Амвросий сам указал день празднества - 15 октября и назвал образ "Спорительница хлебов", указывая этим, что Пресвятая Богородица - "Помощница людям в их трудах по снисканию хлеба насущного". Перед своей блаженной кончиной отец Амвросий заказывал во множестве фотоснимки с этой иконы и раздавал и рассылал их своим духовным детям. Для пения акафиста перед святым образом старец составил особый припев: "Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! Подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое!"
День погребения старца Амвросия в Шамординской обители пришелся как раз на 15 октября - день празднества иконы. Первое чудо от святой иконы засвидетельствовано в 1891 году, когда во всей России был голод из-за неурожая, а в Калужской области и на полях Шамординской обители хлеб родился.
В 1892 году, уже после кончины старца Амвросия, его послушник Иван Федорович Черепанов послал список с иконы в Пятницкую женскую обитель Воронежской области. В той местности была засуха и угрожал голод, но вскоре после того, как перед иконой "Спорительница хлебов" был отслужен молебен, пошел дождь и засуха прекратилась.
Икона Богоматери «Спорительница Хлебов»

Вверху на фоне иконы по сторонам от Богоматери надпись:

«ОБРАЗ ПРЕСВЯТЫЕ БОГОРОДИЦЫ СПОРИТЕЛЬНИЦЫ ХЛЕБОВ»

На обороте дарственная надпись чернилами: «БЛАГОСЛОВЕНИЕ БАТЮШКИ О.АНАТОЛИЯ. 1912» (духовник игумен Анатолий, один из последних оптинских старцев, скончался в 1922 г. за год до закрытия монастыря).
В 1890 г. прославленный старец Амвросий из Оптиной пустыни в Калужской губернии (A.M. Гренков, 1812-1891, канонизирован в 1989г.) заказал своему ученику иеромонаху Даниилу (Д. М. Болотов, 1837-1907, известный академический живописец) икону нетрадиционной иконографии. Икона должна была изображать видение, открывшееся старцу Амвросию в близлежащей Шамординской обители, устроенной им для обездоленных женщин. Созерцая с высокого холма, на котором расположена Шамординская обитель, живописную долину с дальними селами, Амвросий молился Богоматери о покровительстве и заступничестве. Богоматерь явилась ему, восседающей на облаках и благословляющей хлебное поле. Старец сделал эскиз иконы, в основу которой был положен любимый им Шамординский пейзаж. Изображение Богоматери для нового образа было заимствовано из иконы «Всех святых», находившейся в Богородично-Всехсвятском монастыре (1875) в Орловской губернии. Амвросий хотел создать такой образ Богоматери, через который она оказывала бы свою милосердную помощь всем обездоленным и голодающим, покровительствовала бы земледельцам и давала надежду на урожай, что было особенно актуально в голодный для Калужской губернии 1890 г. Икона была привезена в Оптину пустынь осенью 1890 г. настоятельницей Болховского монастыря игуменьей Иларией. Амвросий назвал новый образ «Спорительница хлебов» (помощница людям в их трудах и заботах о хлебе насущном) и установил день его празднования 15 октября — после окончания срока жатвы и уборки урожая. Он составил особый припев к Богородичному Акафисту: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! Подаждь и нам недостойным росу благодати Твоея и яви милосердие Твое!». В молитве иконе полностью раскрывается содержание нового Богородичного образа: «О Пречистая Дево Богородице... Питательница наша, рождшая Питателя Вселенные и Спорительнице хлебов наших... Нищия и неимущия пропитай, старость поддержи, младенцы воспитай...». Икона сразу же получила почитание не только в Оптиной и Шамординской обителях, но и в других монастырях и храмах России. Ее изображения разносились богомольцами по многим городам и селениям. Списки с иконы посылались в те места, где была особенно большая нужда.
Икона из Третьяковской галереи является уменьшенным списком, исполненным в конце XIX - начале XX в. в живописной манере. Такие списки, довольно точно повторяющие прославленный образ, изготовлялись в Оптиной пустыни.

Эта икона отразила в самом начертании своем глубокую, детскую веру в Богоматерь оптинского старца Амвросия, одного из великих праведников русского народа XIX-го века, пламеневшего, как большинство русских подвижников, чрезвычайным усердием к Царице Небесной.
Старец Амвросий ни одного Богородичного праздника не пропускал без того, чтобы не отправить у себя в келье перед Ее иконой бдения. В 1890 году настоятельница Волховского женского монастыря, игумения Илария, прислала великому старцу икону Богоматери совершенно нового написания. Владычица мира изображена сидящей на облаках. Руки Ее подняты в благословляющем движении. Внизу — сжатое поле, и на нем, среди цветов и травы, лежат и стоят снопы ржи. Изображение Богоматери на этой иконе было заимствовано с иконы «Всех Святых», находящейся в Волховском женском монастыре, а поле со снопами внизу написано по мысли и указанию старца Амвросия. Он дал этой новой иконе знаменательное имя «Спорительницы хлебов», выражая этим, что Богоматерь — Помощница людям в трудах их к снисканию хлеба насущного. Старец сам молился перед этой иконой; учил молиться перед ней и духовных дочерей своих — монахинь основанной им , женской Казанской Амвросиевой общины при сельце Шамордино Калужской губернии, где старец провел последний год своей жизни и где скончался. В этот последний год старец, заказывая снимки с этой иконы, раздавал и рассылал их многим своим почитателям из мирян. Незадолго до своей смерти старец для пения акафиста перед этой иконой составил особый припев к общему Богородичному акафисту. Вот слова его: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! Подаждь и нам недостойным росу благодати Твоея и яви милосердие Твое»! И акафист с этим припевом часто читался и пелся сестрами в келье изнемогавшего старца. Отец Амвросий положил совершать празднование иконе «Спорительницы» 15 октября. В этот самый день почившего 10 октября 1891 года старца Амвросия опустили в могилу. И словно уже из могилы совпадением этого дня похорон его с днем установленного им празднования он указывал детям своим, на Кого он их оставил.
— Батюшка, вот вы умираете, — спрашивал старца его духовник. — На кого обитель свою оставляете?
Он ответил с присущим ему упованием:
— Обитель оставляю Царице Небесной.
И не вотще: имея около 500 сестер при смерти старца, Шамординская община, переименованная теперь в монастырь, в настоящее время насчитывает их до 800.
Первой милостью, излившейся от этой иконы, было то, что, хотя 1891 год в России был вообще голодный, и вокруг Калужской епархии были пораженные недородом местности, в пределах Калужских и на Шамординских полях хлеб родился. Рожь тогда страшно поднялась в цене. Но старец при жизни успел столько запасти ее, что весь этот год и следующий в обители при всей многочисленности сестер недостатка в хлебе не было.
Уже по кончине старца, летом 1892 года, написанная близким послушником старца из дворян, Иваном Федоровичем Черепановым, икона «Спорительницы» была послана в молодую Пятницкую женскую общину Воронежской губернии. Там была засуха и грозил голод. Перед иконой был отслужен молебен. Скоро пошел дождь, и поля обители и окрестностей оправились.
Приводится по изданию: Е. Поселянин. Богоматерь. Описание Ее земной жизни и чудотворных икон.

Икона Богоматери «Спорительница хлебов»
Россия. 1890-е годы. Дерево, грунт, масло. 11.9х9.4 см
ЦМиАР
Публикация: Духовные светочи России.

Икона Богоматери «Спорительница Хлебов».
Россия.
Конец XIX - начало XX в.


Икона Божией Матери «Спорительница хлебов»
Оптина Пустынь. Введенский собор, в северный придел. Около раки с мощами прп. Амвросия  – образ Божией Матери «Спорительница хлебов»

Икона "Богоматерь Спорительница хлебов".
Дерево, левкас,масло. 22,5Х18,5. Центральная Россия, конец XIXв.
Оригинал иконы, исполненный по благословению оптинского старца Амвросия, прославился в 1891г. - в год всеобшей засухи на монастырских полях взошел невиданный урожай. Икону стали возить по епархиям, и везде, где ей служился молебен, хлеб не падал. Представленная икона - один из ранних списков этого редкого извода, на что указывает надпись внизу, над снопами "Праздник 15 октября" (предполагающая, что зритель еще не знаком с этим образом ). Культ иконы был силен в Калужской губернии, в ареале Оптиной пустыни и Шамординского монастыря.
Но по всей России он не успел распространиться, и иконы на этот сюжет практически не встречаются.




Икона Божией Матери «Спорительница хлебов»

Написана по благословению преп. Амвросия в 1890 г. и принадлежала старцу. Публикация: Агапит (Беловидов), схиархим. Жизнеописание в Бозе почившего оптинского старца иеросхимонаха Амвросия с его портретом и факсимиле, в двух частях. Изд. Свято-Троицкой Сергиевой Лавры, 1992. (Репр. 1900).

Икона Божией Матери, именуемая "Спорительница хлебов"


Икона Божией Матери «Спорительница хлебов»

Икона Божией Матери «Спорительница хлебов».
Передана в скит в келью старца Амвросия в 1999 г.
Эту икону передал обители Александр Курочкин из Ростова-на-Дону, у которого образ, купленный по случаю, находился около семи лет. Профессиональный реставратор, он открыл надпись на оборотной стороне иконы, скрытую под слоем краски:

«Радуйся Благодатная Господь С тобою Подаждь и намъ недостойнымъ Росу Благодати Твоея и Яви Милосердие Твое».
Празднование 15го. Октября».
Еще ниже:
«Образъ. Сей. Старца Оптиной Пустыни.Иеросхимонаха. Амвросия.»
Наименование иконы на лицевой стороне «Спорительница Хлеба» написано тем же почерком, что и надпись на обороте






http://iconsv.ru/
***

Комментариев нет:

Отправить комментарий

БЛАГОДАРЮ ЗА ВНИМАНИЕ!
Заходите еще.