no copi

воскресенье, 21 ноября 2010 г.

* Архангел Гавриил *

Архангел Гавриил
*
Празднование 26 марта/8 апреля, 13/26 июля и 8/21 ноября
*
Архангел Гавриил. Из деисусного чина
Арха́нгел Гаврии́л — один из ангелов в иудаизме (Гавриэль (ивр. גַּבְרִיאֵל‎) и христианстве 
(греч. Αρχάγγελος Γαβριήλ) , а также в исламе (где он известен под именем Джабраил). 
Это имя означает буквально «Всевышний —сила моя».
АРХАНГЕЛ ГАВРИИЛ
Архангел Гавриил

http://www.abc-people.com/shop/Arch-Gabriel.htm
*

Собор святого Архангела Гавриила

26 июля Русская Православная Церковь празднует день Собора Архангела Гавриила. Храм святого Архангела Гавриила при Представительстве Антиохийского Патриархата в Москве отмечает в этот день престольный праздник.
В переводе с греч. Gabriel, Gabrielios – транслитерация евр. gabriel, «муж Божий или сила Божия». Один из архангелов, составляющих 8-й чин ангельских сил
Согласно Евангелию от Луки, архангел Гавриил возвестил о предстоящем рождении Иоанна Крестителя его отцу, священнику Захарии (Лк 1. 11–20), и о рождении Спасителя – Пресвятой Богородице (Лк 1. 26–38). Архангел Гавриил, как и архангел Михаил (Откр 12. 7), назван в Новом Завете по имени. Сам о себе он говорит: «Я Гавриил, предстоящий пред Богом» (Лк 1. 19). Евангелист Лука употребляет по отношению к Гавриилу выражение «Ангел Господень» (Лк 1. 11; Мф 1. 20 слл.; 2. 13; ср.: Лк 2. 9; Деян 5. 19; 8. 26; 12. 7), связывая тем самым благовестия Захарии и Деве Марии с ключевыми для ветхозаветной истории событиями.
В Ветхом Завете Гавриил упоминается в Книге пророка Даниила как ангел эсхатологического откровения. Он послан к пророку, чтобы объяснить явление, относящееся к «концу определенного времени» (Дан 8. 16 слл.), и пророчествует о пришествии Мессии через «семьдесят седмин» (Дан 9. 20–27).
Большая часть сведений о архангеле Гаврииле содержится в апокрифической литературе. В ангелологии эфиопской версии Еноха книги Гавриил – один из высших ангелов, его функции разнообразны: «Гавриил, один из святых ангелов, который поставлен над змеями, и над раем , и над херувимами» (1 Енох 20). Он предстоит перед престолом Божиим и возносит хвалу Господу славы. Его особая функция – молитва за живущих на земле: он «пpосит и молится за живyщих на земле и yмоляет во имя Господа дyхов». В числе высших ангелов он возглавляет небесное воинство: «...и третий поставленный над всеми силами есть Гавриил» (Там же). Особая роль принадлежит Гавриилу в наказании падших ангелов. Сначала Бог посылает его уничтожить потомство непокорных ангелов, которые соединились с женами и породили исполинов. Затем вместе с архангелами Михаилом, Рафаилом и Фануилом он карает самих падших ангелов, которые прельстили людей.
В свитке «Война сынов светов против сынов тьмы» из рукописей Мертвого моря «Гавриил» – одно из четырех имен (вместе с Михаилом, Сариилом, и Рафаилом), написанных на щитах «сынов света».
В Таргуме на книгу псалмов Гавриил именуется «великим Сиона», согласно Таргуму на книги Паралипоменон, Гавриил – тот ангел, которого Господь послал по молитве царя Езекии и прор. Исаии уничтожить военачальников ассир. войска, осаждавшего Иерусалим (2 Пар 32. 21).
Почитание. В византийской традиции существовал общий культ архангелов Гавриила и Михаила, при этом Михаил пользовался особым почитанием.
Одним из главных центров почитания архангел Гавриила являлся Назарет, в котором над источником был построен храм в его честь. Согласно Протоевангелию Иакова, на этом месте произошло первое явление архангела Гавриила Пресвятой Деве во время Благовещения. В Константинополе известны церкви, освященные во имя архангела: в Адде, в Халлах (или Халдах) и в монастыре Хрисоваланту, а также придел в базилике Неа-Экклесиа Большого дворца, построенной Василием I Македонянином .
Однако в средневизантийский период преобладала традиция освящения храмов во имя обоих архангелов: церкви Таксиархов, Фессалонике и др., монастыри Архангелов на Охридском оз. в Прилепе, Леснове и др., а также в честь Бесплотных сил (греч.– Asomaton) в Фессалонике  и в Афинах.
Помимо совместного празднования архангелов и Собора Бесплотных сил  в Константинопольских рукописях с IX в. под 26 марта, т. е. на следующий день после праздника Благовещения Пресвятой Богородицы, появляется особый праздник Собора архангела Гавриила (древнейшая датированная рукопись – написанное в Студийском монастыре Евангелие 891 г. Впоследствии с распространением Иерусалимского устава было установлено еще одно празднование Собора архангела Гавриила – 13 июля, устойчиво отмечаемое только в поздних редакциях Иерусалимского устава, до этого его появление в литургических месяцесловах было эпизодическим. Помимо этих празднований, получивших общецерковное значение, известен также местный праздник – Собор архангела Гавриила в Адине (11 июня). Установление праздника связано с явлением Гавриила афонскому иноку в местности Адин, недалеко от Кареи, близ монастыря Пантократор, во время Николая II Хрисоверга, патриарха Константинопольского. Однажды незнакомый монах попросился на ночлег в келью некоего благочестивого инока. Наутро оба они встали на молитву перед иконой Божией Матери «Милостивая». Инок по обыкновению славил Богородицу словами: «Честнейшую херувим...», но незнакомец начинал это песнопение со слов: «Достойно есть яко воистину...». Инок попросил его записать начало молитвы, и, т. к. в келье не оказалось ни чернил, ни пергамена, он по просьбе незнакомца поставил перед ним каменную плиту. Тот начал писать на ней пальцем, как на вощеной дощечке, и, закончив, исчез. Согласно источникам, этот камень был позже отправлен в Константинополь, а икона, которая стала называться «Достойно есть», хранится в афонском монастыре Протат. Песнопение «Достойно есть» состоит из 2 частей: «Честнейшую херувим» – ирмоса трипеснца Великой пятницы, составленного Космой Маюмским (ум. 787), и «Достойно есть» – припева более позднего времени. Из греческого синаксаря невозможно установить, что появилось раньше – праздник в честь богородичной иконы или в честь Собора архангела Гавриила, неизвестно также, об афонской или Константинопольской местности Адда идет речь в повествовании.
Текстов, посвященных отдельно архангелу Гавриилу, в византийской литературе 2: энкомий и рассказ о чуде архангела Гавриила мон. Луки Адиалипта (XII в.)  Гавриилу также посвящено небольшое приложение к тексту о чудесах архангела Михаила Пантолеона Диакона.  Обычно архангел Гавриил фигурирует в агиографических источниках совместно с архангелом Михаилом. Подробнее об источниках см. в ст. Михаил, архангел. Кроме того, Гавриил упомянут в текстах, посвященных ангелам
Память архангела Гавриила в календаре сиро-маронитской Церкви помещена под 26 марта. В копт. календаре его память значится под 30 дек. и 30 марта.
В католической и в греческих православных Церквах память архангела Гавриила отмечалась 26 марта. Во мн. храмах, преимущественно в Испании, празднование ему совершалось еще 18 марта. Однако в 1921 г. папа Римский Бенедикт XV перенес праздник на 24 марта. Сейчас память архангела Гавриила отмечается в один день с архангелами Михаилом и Рафаилом – 29 сент. Латинская литургическая традиция не имеет текстов, непосредственно посвященных архангелу Гавриилу. Он упомянут в «Списках Медиоланских святых» (Goffredo da Bussero.  Архангел Гавриил вместе с архангелом Михаилом изображается в качестве стража на входе в храм.
Почитание в Древней Руси. По всей видимости, первоначально архангел Гавриил считался покровителем Киева. В Ипатьевской летописи в ст. 1037 г. сделана вставка о построении Ярославом Мудрым на Золотых воротах церкви в честь Благовещения с целью «дать всегда радость граду тому святым Благовещением Господним и молитвою святыя Богородицы и архангела Гавриила». Об этой же церкви митр. Иларион пишет: «Да еже целование архангелъ дасть Девици, будеть и граду сему. Къ онои бо: «Радуися, обрадованаа! Господь с тобою!», къ граду же: «Радуися, благоверныи граде! Господь с тобою!»»
Почитание архангела Гавриила достаточно поздно выделилось из культа Благовещения Пресвятой Богородицы. Так, еще в кон. XII в. Новгородский архиеп. Гавриил строит церковь не во имя своего небесного патрона, а в честь Благовещения Пресвятой Богородицы  Древнейший зафиксированный в письменных источниках храм, освященный во имя архангела Гавриила, был построен в 1413 г. в Новгороде, на Хревкове ул. Придел во имя архангела Гавриила имеется в Благовещенском соборе Московского Кремля. В 30-х гг. XVI в. церкви во имя архангела Гавриила как небесного покровителя вел. кн. Василия III была возведена в Кирилловом Белозерском монастыре (Баталов А. А. Московское каменное зодчество кон. XVI в. М., 1996. С. 38, 153, 189, 378). K 1551 г. относится 1-е упоминание о церкви во имя архангела Гавриила на Чистых прудах (построенная в 1704–1707 на этом месте одноименная церковь получила название Меншикова башня).
Многие русские князья носили в крещении имя Гавриила: Ярополк Изяславич (ум. 1086), Всеволод Мстиславич (ум. 1138), Ярослав Мстиславич (ум. 1198), Ярополк Ярославич (ум. после 1214), Святослав Всеволодович (ум. 1253), Василий III Иоаннович (ум. 1533).
Архангел Гавриил изображается в виде юноши, с крыльями и нимбом. Исключения составляют самые ранние изображения в катакомбной живописи, где Гавриил представлен в тунике и паллиуме, без крыльев и нимба (катакомбы Прискиллы в Риме, сер. III в.). Изображения крылатых ангелов восходят к V в. Уже в раннехристианскомискусстве появились изображения ангелов в хитоне и гиматии, а в VII в. – в лоратном облачении (см. ст. Ангелология). Пышную прическу архангела Гавриила поддерживает лента, приподнятые концы которой символизируют готовность ангелов внимать воле Божией. В зависимости от сюжета в руках у Гавриила могут быть сфера, жезл, ветвь или свиток.
Значительная часть изображений архангела Гавриила, как правило, связана с его функцией благовестника. Его образ включен в композиции: 1. «Благовещение Пресвятой Богородице» – Гавриил изображен в хитоне и гиматии, с жезлом в левой руке; в византийской и древнерусской живописи «Благовещение» представлено в иллюстрациях Акафиста в 4 сценах (икона «Похвала Богородицы, с Акафистом на полях» греческого мастера из Успенского собора Московского Кремля, кон. XIV в., ГММК); 2. «Рождество Христово» – архангел Гавриил извещает пастырей о рождении Христа (Лк 2. 8–12) (в композиции на бронзовых вратах 1076 Константинопольской работы в церкви архангела Михаила в Монте-Сант-Анджело на п-ове Гаргано; в сонме небесных сил (на иконе «Рождество Христово», XII в., монастырь вмц. Екатерины на Синае); 3. «Благовестие архангела Гавриила Захарии о рождении Иоанна Предтечи» – сюжет основан на тексте Нового Завета (Лк 1. 11–20) (фрески собора Св. Софии в Киеве, 30–40-е гг. XI в.; пластина врат в церкви архангела Михаила в Монте-Сант-Анджело); встречается в русских житийных иконах св. Иоанна Предтечи XVI–XVII вв. («Св. Иоанн Предтеча Ангел пустыни с житием», ок. 1687, КГОИАМЗ); 4. «Смертное Благовещение Богоматери» – в основе – апокрифический текст об Успении Пресвятой Богородицы, композиция присутствует на иконах в составе сцен земной жизни Богородицы, как правило окружающих чтимый образ Божией Матери (икона Божией Матери «Одигитрия» типа Тихвинской со сценами жития, XV в., НГОМЗ,– Гавриил протягивает Богоматери ветвь, принесенную из рая; икона «Успение Богоматери со сценами жития Иоакима, Анны и Богоматери», 3-я четв. XVI в., ГТГ).
Известны изображения архангела Гавриила вместе с архангелом Михаилом в свите Небесного Царя в разных иконографических вариантах: фигуры архангелов по сторонам Христа (сидящего на троне или стоящего, напр. на мозаике из апсиды церкви Сан-Микеле ин Афричиско в Равенне, ок. 545–546; в конхе апсиды диаконника собора в Торчелло, 1-я пол. XII в.); в послеиконоборческое время в декорации купола в составе небесного воинства, окружающего Христа Пантократора (мозаики собора Св. Софии в Киеве, 40-е гг. XI в.; несохранившиеся фрески собора Св. Софии в Новгороде, 1108; мозаики церкви Богородицы Паммакаристос (Фетхие-джами) в Константинополе, ок. 1315, и др.).
Изображения архангела Гавриила вместе с архангелом Михаилом присутствуют в изводах, где силы небесные сослужат Христу. Напр. на сударе «Служба свт. Василия Великого» (нач. XV в., ГММК) по сторонам престола святителю предстоят архангелы в диаконских ризах с покровенными руками. Летящие полуфигуры архангелов представлены на воздухе с изображением Евхаристии в среднике и сцен жития праведных Иоакима, Анны и Богородицы (сшит по заказу «Огрофены Константиновой» для собора в честь Рождества Пресвятой Богородицы в Суздале (1410–1413, ГИМ)). В поствизантийском искусстве образ архангела Гавриила вместе с архангелом Михаилом присутствует на плащаницах (на шитой плащанице из монастыря Дохиар на Афоне, 1613–1614, архангелы держат по 2 рипиды в обеих руках). С Афона происходит живописная плащаница XVIII в., на которой Гавриил представлен у ног Спасителя, а архангел Михаил – у изголовья (скит св. Анны).
Изображение архангела Гавриила является обязательным в составе 5-фигурного Деисуса (как отдельной композиции, так и ряда икон в составе чина иконостаса). Если в Византии был распространен поясной тип Деисуса, напр. Высоцкий чин, иконы Хиландарского монастыря (3-я четв. XIV в.), то в древнерусском искусстве появляются ростовые изображения: напр., иконы из иконостасов Благовещенского собора Московского Кремля (80-е гг. XIV в.), Успенского собора Владимира (см. ст. Васильевский чин), Успенского собора Кириллов Белозерского монастыря , изображение на окладе Владимирской иконы Божией Матери XV в. и др.

Образ архангела Гавриила в составе композиции «Христос Эммануил с архангелами», символически представлявшей образ евхаристической жертвы, присутствует как в росписи храмов (фрески церкви Таксиархов (св. Чиноначальников [архангелов Михаила и Гавриила]) в Кастории (Греция), 1359), так и в иконописи. На повторениях этой иконографии в кон. XVI–XVII в. оглавные образы Младенца и архангелов часто писали на отдельных досках.
С VI в. известны изображения Г. вместе с архангелом Михаилом в свите Богоматери: мозаика базилики св. Евфразиана в Порече (Хорватия), 543–553; мозаика в конхе апсиды церкви Панагии Ангелоктисты на Кипре (1-я пол. VII в.) – архангелы около трона Богоматери с Младенцем, в светлых одеждах, крылья украшены орнаментом «павлиний глаз»; сохранилось мозаичное изображение Гавриила на юж. склоне вимы, около Богоматери с Младенцем на престоле в конхе апсиды собора Св. Софии в Константинополе (60-е гг. IX в.). Часто изображался только архангел Гавриил около Богоматери на троне (на иконах XI и XII вв. из Византийского музея в Веррии, на иконе XIII в. из монастыря вмц. Екатерины на Синае и на др.).
Полуфигуры архангелов, в т. ч. Гавриила и Михаила, в медальонах включались в разные по иконографии изображения Богоматери: на троне (икона XIII в., ГМИИ), «Умиление» (2-сторонняя новгородская каменная иконка XIV в., ГТГ), наиболее часто с типом «Одигитрия» (напр., «Богоматерь Психосострия» (нач. XIV в., Иконная галерея, Охрид), «Богоматерь Одигитрия с праздниками» (2-я пол. XIV в., Византийский музей, Афины) и др.). Изображения архангелов могут отличаться деталями: в медальонах на иконе «Богоматерь Великая Панагия (Ярославская Оранта)» (нач. XIII в., ГТГ) они в лоратном облачении – белые лоры украшены золотыми крестами, со сферами в руках. С покровенными руками изображены архангелы в медальонах иконы «Богоматерь Епискепсис» (нач. XIV в., Иконная галерея, Охрид). Полуфигурное изображение архангела Гавриила в медальоне рядом с Богоматерью известно на русских иконах, связанных с почитанием русских преподобных, напр. икона «Богоматерь с Младенцем на престоле и предстоящим прп. Сергием Радонежским» из Махрищского монастыря (нач. XV в., ГИМ), где изображен архангел Гавриил, молитвенно обращенный к Богоматери и Младенцу, очевидно, связана с посвящением Благовещению монастыря, основанного учеником прп. Сергия – прп. Стефаном Махрищским.
Изображение архангела Гавриила встречается на алтарных боковых дверях. О развитии этой иконографии до XV в. неизвестно. По мнению Г. В. Попова, к ранним примерам изображения архангелов на боковых дверях могут быть отнесены иконы тверского происхождения XV в. из ГТГ. Эта традиция была продолжена в синодальный период (иконы XIX в. в церкви свт. Николая в Кузнецах, Москва – архангел Гавриил изображен на сев. двери) и в наст. время (врата в храме Спаса Преображения на Песках в Москве). В Византии и на Балканах известен ряд царских врат с изображением Благовещения, когда на левой створке помещалась фигура архангела Гавриила (врата XIV в. из Великой Лавры; врата XV в. из музея Флорины (Греция); врата 1546 г. из монастыря Ставроникита).
В монументальной живописи полуфигуры архангела Гавриила и архангела Михаила иногда располагались в боковых апсидах, напр. на мозаике Неа-Мони на Хиосе (1042–1056), на фресках церкви Георгия в Ст. Ладоге (60-е гг. XII в.).
Ряд изображений Гавриила связан с императорской иконографией в византийском искусстве: на мозаике в нартексе собора Св. Софии Константинопольской, над зап. входом («царскими вратами»), представлен император Лев VI Мудрый, поклоняющийся Христу, а в медальоне справа от престола – архангел Гавриил в светлых одеждах с посохом в руке. Также Гавриил изображали в сценах коронования: имп. Василия I Македонянина архангел Гавриил венчает в присутствии прор. Илии (миниатюра из Слов Григория Богослова – Paris. gr. 510, 880–883 гг.), имп. Льва VI венчает на трон Богоматерь в присутствии архангела Гавриила
Ангельские силы, куда входит изображение архангельского чина, являются составной частью иконографии мн. сюжетов: Собор Богоматери, «О Тебе радуется», Страшный Суд, «Предста Царица одесную Тебе» (напр., сер. XIV в., Византийский музей, Веррия,– архангелы в руках держат мечи и щиты) и др. Известны примеры включения небесных сил в состав теофанических видений, напр., прор. Иезекииля.
Изображение архангела Гавриила присутствует в композиции «Собор архангелов» (на иконе XIII в. из монастыря вмц. Екатерины на Синае; на ростовской иконе, ок. 1272 или 1276 (?) из великоустюжского Михаилоархангельского монастыря (ГРМ); на фресках церкви вмч. Георгия в Старо-Нагоричино (Македония), 1317–1318 гг.), а также на схожих по композиции изображениях «Собор архангела Михаила» и «Собор архангела Гавриила» (икона сер. XVI в. из придела во имя архангела Гавриила Благовещенского собора Московского Кремля).
В сюжетах поклонения Кресту и Этимасии Гавриил держит в руках орудия Страстей, напр. на иконе 60-х гг. XII в. «Спас Нерукотворный» с композицией «Поклонение Кресту» на обороте – трость.
В качестве уникальных примеров изображения архангела Гавриила на иконах следует отметить образ «Архангел Гавриил» из монастыря Дечаны (1350), где он изображен в лоратном облачении, со сферой и жезлом в руках; на местной иконе из московской церкви во имя архангела Гавриила (т. н. Меншикова башня) на подворье кн. А. Д. Меншикова (XIX в.) Архангел Гавриил – на облаках со сферой в правой, высоко поднятой руке и цветущей ветвью в левой. К числу редких относится икона письма Рафаила Дмитриевича «Архангелы Михаил и Гавриил, с деяниями» в среднике в рост, в воинском облачении, со свитками в руках представлены архангелы, в клеймах – деяния архангела Михаила.
Архангелы Михаил и Гавриил на псковской иконе «Святые Параскева, Варвара и Ульяна» изображены с покровенными руками по сторонам небесного сегмента с образом Христа Эммануила.
В поствизантийской живописи с деяниями архангела Гавриила связывались некоторые сюжеты явлений ангелов, не имевших в Священном Писании имен. Так, в ряде памятников явление ангела Пахомию стали надписывать как явление архангела Гавриила (напр., фреска 1630 в монастыре св. Иоанна Предтечи в Серрах).

http://iconsv.ru/
*
АКАФИСТ Архангелу Божию Гавриилу
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=2287

Кондак 1     
Избраннаго благовестника спасения нашего, великаго слугу Божия и к Пречистей Деве Марии радостнаго посланника Гавриила Архангела восхваляем песньми и благохваленьми сими. Ты же, яко предстояй Престолу Царя Славы, от всяких нас бед и скорбных обстояний свобождай да с верою и любовию в похвалу тебе зовем:
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Икос 1
     Ангела предстателя, провозвестника Таин Божиих дивнаго, чуднаго Гавриила, Архистратига Сил безплотных восхвалим ныне, во умилении глубоцем припадающе и вопиюще:
     Радуйся, благовестниче чудный спасения нашего;
     Радуйся, Таин Божиих славный провозвестниче.
     Радуйся, Божиих велений исполнителю;
     Радуйся, спасения рода человеческаго усердный служителю.
     Радуйся, верным радость от Престола Вседержителя износящий;
     Радуйся, неверных на стезю правды и истины приводящий.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 2
     Видяще тя, великий слуго Божественныя Премудрости, усерднейшаго ходатая и скоропредстательнейшаго помощника всем в нуждах и обстояниих сущим, радостно о тебе взываем Богу: Аллилуиа.

Икос 2
     Разума Божественнаго ты еси податель, Богомудре Гаврииле, ибо благодать сия дадеся ти от Предвечныя Премудрости Божия. Темже и нам, грешным, погрязшим в суете века сего, даждь от Божественныя Премудрости во ум и сердце наше свет истиннаго разума Божия, взывающим Ти сицевая:
     Радуйся, разума Божественнаго щедродательный подателю;
     Радуйся, первый книгописания рода человеческаго мудрый учителю.
     Радуйся, пророку Моисею премудрость Божественную открывый;
     Радуйся, сказавый ему миробытия начало.
     Радуйся, создание перваго человека Адама, и житие онаго, и по нем бывших возвестивший;
     Радуйся, и вся последующая лета и роды, о потопе и разделении языков, племен и народов сказавый.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 3
     Силою Вышняго препоясанный и ею предивно укрепленный предстоиши Господу Твоему денно и нощно, немолчно взывая Ему песнь: Аллилуиа.

Икос 3
     Имать тебе, Архангеле Гаврииле, весь род христианский велика помощника, и благих советов подателя, и в недоумениях пребывающим дивнаго наставника, похваляющим Тя тако:
     Радуйся, пророку Даниилу истолковавый дивная видения о царех и царствах послежде быти имеющих, образованных различными зверьми;
     Радуйся, известивый ему о свобождении людей Божиих от Вавилонскаго пленения.
     Радуйся, ему же открывый о времени Христова в мир перваго пришествия;
     Радуйся, благовестивый ему о воплощении Сына Божия от Девы Марии.
     Радуйся, пророков премудрый вестниче;
     Радуйся, всех христиан ко благу учителю.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 4
     Бурею сомнения, печали и уныния одержима бяше святая праведная Анна, егда скорбяше о неплодии и со слезами моляшеся в своем вертограде. Ты же, Божиим велением, явлься пред нею, возвестих ей глаголя: «Анно, Анно! Услышаны есть молитвы твоя, и воздыхания проидоша облаки, слезы же твоя пред Богом взыдоша, и се зачнеши, и родиши Дщерь Преблагословенную, о Нейже возблагословятся вся колена земная, и Тою дастся спасение миру, наречется же имя Ей Мария». Она же в велицей радости услышавши сие возопи: Аллилуиа.

Икос 4
     Слыша святый и праведный Иоаким, в сие время в пустыне постивыйся, от тебе, Архангеле Божий, яко имать со Анною праведною родити Дщерь предъизбранную от веков в Матерь Мессии, хотящаго приити на избавление рода человеческаго, во умилении глубоцем и радости возопи:
     «Радуйся, скорби моея пременителю;
     Радуйся, поношения моего в людех отъятелю.
     Радуйся, печали моея разрешителю;
     Радуйся, Божественныя воли о мне известителю».
     Радуйся, всему миру веселие неизреченное сим принесший;
     Радуйся, праведных Богоотец Иоакима и Анны сладостнейший утешителю.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 5
     Боготечней звезде подобен еси, пречудне Гаврииле, сиянием своим мрак и тьму мира сего пречудно просвещаяй, и наставляяй на путь спасения всех, верою и усердием притекающих к тебе, и дерзновенно поющих Присносущному Солнцу Правды, Христу: Аллилуиа.

Икос 5
     Видяще тя, Архангеле Божий, провозвестника судеб Божиих и неложнаго исполнителя Его Святыя воли, рожденная от неплодове Богоотроковица Мария со вниманием и усердием послушаша святых твоих наказаний и с радостию велиею вопияше Ти:
     «Радуйся, родителей Моих несказанно явлением своим слезы, плач и непрестающую о безчадии скорбь утоливший;
     Радуйся, Ангеле мирный и добрый хранителю от Бога Ми данный.
     Радуйся, от первых дней Рождества Моего на охранение Ми ниспосланный»;
     Радуйся, Девы Богоотроковицы во дни детства Ея и юности охранителю.
     Радуйся, правыя веры и богопочитания насадителю;
     Радуйся, всем восхваляющим тя верный защитителю.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 6
     Проповедника покаяния и преславнаго Предтечи Господня Иоанна рождество Ты, всемудре Гаврииле, возвещая родителю его Захарии священнику, не верующу твоему неложному пророчеству, языка немотою наказал еси до времени исполнения словес твоих, яже егда воочию увидевше пачеестественное сбытие его, возопи чудодействующему тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 6
     Возсиял еси пречудно славою, Архангеле Гаврииле, егда предстал еси в Назарете граде, быв послан от Бога благовестити Богоотроковице Марии зачатие Сына Божия осенением и действием Духа Святаго, вопиюще Ей: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Благословенна Ты в женах», и мы грешнии слышаще сию радость велию, тобою благовествуемую, взываем Ти сице:
     Радуйся, Адама и Еву, прародителей наших, сим благовестием неизреченно возрадовавый;
     Радуйся, всем праотцам и прародителям рода человеческаго сим провозглашением сбытие того вожделеннаго времене, на негоже они с твердым упованием надеяшася, возвестивый.
     Радуйся, вестию о явлении в мир долгожданнаго Искупителя рода человеческаго всех патриархов, пророков, ветхозаветных праведников и подвижников возвеселивый;
     Радуйся, воплощение Сына Божия мирови проповедавый.
     Радуйся, начало искупления рода человеческаго провозгласивый;
     Радуйся, главизну нашего спасения благовестивый.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 7
     Хотящей Пресвятей Деве Марии разумети словеса благовестия Архангела Гавриила и видяще Себе в чистоте, глаголет ему дерзостно: «Преславнаго твоего гласа неудобоприятельно души Моей является, безсеменнаго бо зачатия Рождество како глаголеши, зовый: Аллилуиа».

Икос 7
     Новую сию и преславную весть о воплощении Сына Божия благовествуя Преблагословенней и Пречистей Деве Марии, ужасающейся и трепещущей, возопил еси, Архангеле: «Не бойся, Мариам, обрела бо еси благодать от Бога; и се зачнеши во чреве, и родиши Сына, и наречеши имя Ему Иисус. Сей будет велий и Сыном Вышняго наречется, и даст Ему Господь Бог Престол Давида отца Его, и воцарится в дому Иаковли во веки, и Царствию Его не будет конца». Сему обетованию и мы, грешнии, внемлюще и о величии и высоте его ужасающеся, взываем к Тебе:
     Радуйся, посланный во град Назарет проповедати начало и главизну нашего спасения;
     Радуйся, благовестивый всемирную радость Благовещения.
     Радуйся, небожителю светообразный;
     Радуйся, ликов Ангельских сияние и свете пречудный.
     Радуйся, в раи Божия неизреченныя красоты и доброты ближайший зрителю;
     Радуйся, Престола Пресвятыя Троицы умиленнейший предстоятелю.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 8
     Странное и пречудное возвещение о рождении Искупителя рода человеческаго от Архангела Гавриила слышаще, Пресвятая Дева рече ему: «Како будет сие, идеже мужа не знаю», и отвещав он, рече Ей: «Дух Святый найдет на Тя, и Сила Вышняго осенит Тя; темже и Раждаемое Свято наречется Сын Божий». Словеса Твои, конечне утвердиша Деву Пресвятую, Иже и рече Ти: «Се Раба Господня, буди по глаголу Твоему, вопиющей: Аллилуиа».

Икос 8
     Весь еси в вышних, Гаврииле, Престолу Царя Славы предстояй, не далек еси и от нижних, памятуя и послушая всех взывающих Ти сице:
     Радуйся, предвечных судеб Троических возвестителю;
     Радуйся, посланниче Божий и чудес Его предобрый служителю.
     Радуйся, о роде человечестем усердный предстателю;
     Радуйся, христиан православных защитителю.
     Радуйся, Егоже вси вернии восхваляют;
     Радуйся, о Немже вси православнии ликовствуют.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 9
     Вси пастыри Вифлеемстии удивишася зело, слышаще благовестие Твое, пречудный Архангеле Гаврииле, о рождении Христа Спасителя; и пречудному пению Твоему и с Тобою прочим воям Небесным сладостно поющим: «Слава в вышних Богу и на земли мир, в человецех благоволение», внемлюще, возопиша Богу: Аллилуиа.

Икос 9
     Витии многовещанныя много труждаются в восхвалении Тя, Божественный Гаврииле, и Твоих благодеяний, яже всегда твориши в мире сем, мы же, аще и вемы немощь нашу, по достоянию восхваляти Тя дерзаем, вопиюще ти сице:
     Радуйся, пастырей Вифлеемских обрадовавый;
     Радуйся, извещением о Родившемся Спасителе мира несказанно их возвеселивый.
     Радуйся, со множеством Ангелов в ту нощь Родившагося Сына Божия воспевший;
     Радуйся, кротким и смиренным пастырем первым от всех человек Рождение Христа возвестивый.
     Радуйся, смиренных, кротких и невысокомудрствующих рабов Божиих любящий;
     Радуйся, всегда готовый их послушати.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 10
     Спасти хотя мир и искупити его от греха, проклятия и смерти, Господь наш Иисус Христос в нощь, в нюже предаяшеся, пребывая на молитве в вертограде Гефсиманстем и молящеся до пота кровава, от тебе, Гаврииле, укрепляшеся в подвизе сем, ибо ты еси воистинну крепость Божия, и укрепляеши в подвизех христианских всех вопиющих: Аллилуиа.

Икос 10
     Стена еси, Гаврииле пречудне, святым женам Мироносицам, егда они свитающе во едину от суббот пришедше на гроб, носящи мира и яже уготоваша, и, не обретше телесе Господа Иисуса, быша во ужасе и скорби велицей о Возлюбленнем Учителе их. И се Ты рекл еси женам: «Не бойтеся вы, вем бо, яко Иисуса Распятаго ищите. Несть зде, восста бо, якоже рече: приидите, видите место, идеже лежа Господь», они же обрадовани бывше словесем Твоим, Архангеле, возопиша Ти тако:
     Радуйся, светлыя и радостныя вести о Воскресении Христове первый благовестителю;
     Радуйся, о победе Христовой над смертию и адом сладкогласнейший возвестителю.
     Радуйся, снизшедый в трусе велием с Небесе, к Живоносному Гробу;
     Радуйся, отваливый камень гробный запечатанный.
     Радуйся, зраком Твоим молниеобразным стрегущих устрашивый;
     Радуйся, Создателю твоему и Владыце Господу, самовластно и пречудно Воскресшему, послуживый.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 11
     Пение хвалебное приносим Ти, Архангеле Божий Гаврииле. Ты же, яко скоропредстательный наш защитник и ко всякому благу наставник, покрый нас кровом крил твоих, отжени от нас, грешных, духов злобы поднебесных и сохрани от наветов и клеветы злых человек, всех вопиющих о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 11
     Светоносный служитель и благодатный вестниче воли Божественной, премудрый Гаврииле, послан был еси паки ко Пречистей Деве Марии рещи Ей о премирном восшествии, сиречь приблизившемся Ея славном Успении, нося ей райское вравие. Она же радостное его возвещение приемши о преселении в горнее Царствие, вопияше Ти тако:
     «Радуйся, принесший Ми с Неба целование;
     Радуйся, послуживший Ми при Таинстве Боговочеловечения.
     Радуйся, паки Ми посланный приуготовитися ко исходу от жизни сея;
     Радуйся, возвестителю Божественный о Мне воли Сына Моего и Бога».
     Радуйся, честнаго и славнаго Успения Богоматере служителю;
     Радуйся, принесший Ей с Небесе радостнаго рая вравие.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 12
     Благодать от Бога с Небесе испроси нам, поющим во славу всечестнаго имене Твоего, Гаврииле, да осеняеми Твоим заступлением, во всяком благочестии и чистоте поживем дондеже, отрешени смертию от уз плоти, сподобимся предстати огнезрачному Престолу Царя Славы и с лики Ангельскими возопити: Аллилуиа.

Икос 12
     Поюще твой всечестный собор, восхваляем Тя, премудрый Архангеле Божий Гаврииле, и молим Господа и Владыку всяческих Твоим предстательством мир миру даровати, Церковь Его Святую утвердити и непоколебиму до скончания века соблюсти, православных же христиан в вере укрепити, поющих Ти таковая:
     Радуйся, многажды в Ветхом Завете спасению человеческому послуживый;
     Радуйся, в Новом Завете многократно сему же спасению человеческому потрудивыйся.
     Радуйся, добрый нам путеводителю в Горнее Царство;
     Радуйся, усерднейший ходатаю нашего спасения.
     Радуйся, рода христианскаго великий благодетелю;
     Радуйся, страны нашея православныя покровителю.
     Радуйся, великий Архангеле Божий Гаврииле.

Кондак 13
     О, предивный и преславный Архангеле Божий Гаврииле, превечных судеб Божиих возвестителю и усерднейший наш помощниче! Услыши нас приносящих Ти сия малыя молитвы и, яко милостив сый, умоли Царя Славы избавитися нам от всех бед, напастей и печали во временней сей жизни; и в будущей, вечней, исходатайствуй шуияго стояния и вечных мук избежати, и сподобитися нам во Царствии Небеснем пети непрестанно с лики Ангельскими: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
CОБОР АРХАНГЕЛОВ МИХАИЛА и ГАВРИИЛА
XV в. Ватопедский монастырь. Афон.
Молитвы Святому Архангелу Гавриилу

Молитва Архангелу Гавриилу     
О, пречудный Архангеле Божий Гаврииле, усерднейший молитвенниче о душах наших, смиренно молим тя, заступника нашего: испроси святыми твоими всемощными молитвами пред Престолом Божиим всегда возносимыми, святый храм сей до конца мира сего сохранити, веру Христову утвердити, укрепити и расширити, православным христианом святоотеческую православную веру до конца дней наших непорочно сохранити, во всех заповедех Господних неуклонно ходити, покаяние истинное о гресех наших всегда Богу приносити, и сподобитися мирныя христианския кончины и добраго ответа на Страшнем Суде Божием. Умоли нам Царствие Небесное наследовати и вкупе с тобою прославити Пречестное и Великолепое имя Пресвятыя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. 
Аминь.
Молитва иная
     О святый Архангеле Гаврииле! 
Всеусердно молим тя, настави нас, раб Божиих (имена), к покаянию от злых дел и ко утверждению в вере нашей, укрепи и огради души наша от искушений прельстительных и умоли Создателя нашего о отпущении грехов наших. О святый великий Гаврииле Архангелe! He презри нас, грешных, молящихся тебе о помощи и заступлении твоем, в веце сем и в будущем, но присно помощник нам явися, да непрестанно славим Отца и Сына и Святаго Духа державу и Твое предстательство во веки веков.

Молитва иная
     Святый Архангеле Гаврииле, радости ходатаю, спасения Благовестниче, скорби применителю, а всякого зла искоренителю, буди нам помощник в час, егда побеждаеми будем от страстей, просвещаяй нас грешных святым Твоим посещением, освяти наши души смеркшии грехами многими, укрепи нас творити добрые дела. О, святый Архангеле Божий Гаврииле, вопием к Тебе с воплем и припадая молимся, не презри нас, но скоро потщися, не постигнет нас конец, даже не предварит нас лютая смерть и не восхитит окаянные души зле страждущии в скверных мерзостях и да не поймеши нас не готовых от жития сего и не постави безответных пред судом Воздающаго коемуждо по делом его, но святый Архангеле яко к Богу имеяй дерзновение о всех молитися, и нам испроси отпущение всех от юности зло содеянных нами согрешений вольных и невольных. 
Аминь.

Молитва иная
     О, святый Архангеле Гаврииле, присно предстояй Престолу Всевышняго, прерадостный благовестниче нашего спасения, свойственным Тебе милосердием приими сие хвалебное пение от нас недостойных, тебе приносимое, исправи и молитвы наши и принеси я, яко фимиам кадильный на небесный олтарь; озари ум наш светом познания таин спасительныя веры нашея, воспламени сердца наша любовию ко Христу Спасителю нашему, обрати и укрепи желания наша на спасительный путь евангельских заповедей, да в сем веце тихо и благочестно поживем во славу Божию, еже получити Небесное Царствие. Да сподобимся благодатию Христа Бога нашего, ходатайством Пречистыя Его Матери, Пренепорочныя Девы Марии и твоими многомощными ко Господу о нас молитвами, да прославим с тобою и прочими силами небесными и всеми святыми, Единаго в Троице славимого Бога, Отца и Сына, и Святаго Духа, и ныне, и присно, и во веки веков. 
Аминь.

Молитва Архангелам
     Святый Архангеле Михаиле – победителю, буди победитель всем страстям моим. Святый Архангеле Гаврииле – вестник Божий, возвести ми час смертный. Святый Архангеле Рафаиле – целителю, исцели мя от болезней душевных и телесных. Святый Архангеле Урииле – просветителе, просвети моя чувства душевныя и телесныя. Святый Архангеле Селафииле – молитвенниче, моли Бога о нас грешных. Святый Архангеле Иегудииле – славителю, прослави мя добрыми делами. Святый Архангеле Варохииле – благославляющий, благослови мя грешного всю жизнь провождать в душевном спасении.
*
Тропарь архангелу Гавриилу
 
Тропарь, глас 4:
     Небесных воинств Архистратиже, молим тя присно мы недостойнии, да твоими молитвами оградиши нас, кровом крил невещественныя твоея славы, сохраняя нас припадающих прилежно, и вопиющих, от бед избави нас, яко чиноначалъник вышних сил.
Кондак, глас 8:
     Пресветлыя, и Честныя, и Вседетельныя, Пренеисчетныя и Страшныя Троицы, ты еси, Архистратиже, славный служителю и молитвенниче, ныне непрестанно моли избавитися нам от всяких бед и мук, да зовем ти: радуйся, покрове рабом твоим.
Ин кондак, глас 2:
     На Небесех зря Божию славу и на земли с высоты подая благодать, начальниче Ангелов, мудре Гаврииле, Божия славы служителю и мира божественный поборниче, спасаяй, соблюдай вопиющия ти: сам буди помощник, и никтоже на ны.
Ин кондак, глас 2:
     Архистратиже Божий, служителю Божественныя славы, ангелов начальниче и человеков наставниче, полезное нам проси и велию милость, яко безплотных Архистратиг.
Величание
     Величаем вас Архангели и Ангели и вся воинства, Херувими и Серафими, славящия Господа.
АКАФИСТ святому Архангелу Гавриилу (иной)
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=2288

Кондак 1
     Избраннаго Архангела, присно предстоятеля престолу Вседержителя, таинника благодати, и радости благовестника, всечестнаго Гавриила, Пречистыя Девы невестокрасителя, пением похвальным благочестно почтим, со благодарением ему зовуще:
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Икос 1
     Ангел безплотный естеством бысть, славы присносущныя и вечныя Премудрости в создании мира зритель явился еси, Архангеле. Сего ради тебе вопием:
     Радуйся, именем твоим силу Божию возвещаяй;
     Pадуйся, дивное красотою Твоею неизреченную славу Божию являяй.
     Радуйся, душе невещественный, свободный от уз телесного естества;
     Pадуйся, светлый уме, подобие невидимаго Божества.
     Радуйся, Божественнаго разума вместилище;
     Pадуйся, неизреченных тайн сокровище.
     Радуйся, первосияннаго света чистейший луче;
     Pадуйся, пламенем Божественныя любви горящая свеща.
     Радуйся, престола Божия предстателю;
     Pадуйся, славы Господней созерцателю.
     Радуйся, нас земнородных утешение;
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 2
     Видяще тя, яко звезду лучезарную, благоукрашеннаго небесе разумнаго, созданнаго прежде видимого небесе и земли, Архангеле, да вопием с тобою Творцу Богу: Аллилуиа.

Икос 2
     Разум творческий созерцая в творении небесе и земли, и всего украшения их, благоговейно предстоял еси, Архангеле, престолу Создателя: егда же сотворены быша звезды, велиим гласом восхвалил еси Того со всеми Небесными силами. Тем же и мы Тебе вопием:
     Радуйся, небо невещественное, славу Божию поведающее;
     Pадуйся, светило духовное, благость Творца возвещающее.
     Радуйся, звездо, прежде видимого света возсиявшая;
     Pадуйся, пресветлая луно, обилие благодати, паче иных многих Ангел восприимшая.
     Радуйся, зерцало Божественнаго откровения;
     Pадуйся, споспешнице духовнаго просвещения.
     Радуйся, Первоангеле нижних чинов ангельских, тайны Божия открываяй;
     Pадуйся, Света вторый, поющие Ти верныя просвещаяй.
     Радуйся, чистейшая пламенная к Богу любве;
     Pадуйся, немолчныя уста Того хваления.
     Радуйся, огнем благодати сердечныя нас согревающая;
     Pадуйся, зной страстей тем отражаяй.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 3
     Силе Божией тезоименит сый, споборник явился еси, Архангеле пресветлаго Небеснаго воинства, Архистратигу Михаилу противу падших мрачных духов. Пребыв же верен Господу Создателю с прочими безплотными чинами, взывал еси Тому Трисвятую песнь. Ему же и мы с тобою вопием: Аллилуиа.

Икос 3
     Имея благодать неотъемлему ради верности твоей Господу, во веки пребываеши утверждаем во благом изволении. Тем же в похвалу вопием Тебе сице:
     Радуйся, не изменивый твоего благодатнаго стояния;
     Pадуйся, не оставивый блаженнаго горнего пребывания.
     Радуйся, предстоятелю безплотных, веления Божия исполняяй;
     Pадуйся, предивным смирением украшенный.
     Радуйся, Божиею благодатию навеки утвержденный;
     Pадуйся, огненною, никогда не отпадающею любовию ко Господу пылаяй.
     Радуйся, небесного хлеба Ангельскаго присно вкушаяй;
     Pадуйся, небесных учителю, хвалебных создателю песней.
     Радуйся, вышних руководителю, возводяй нас к Славе небесней;
     Pадуйся, чиноначальниче немолчнаго Ангельскаго ликостояния.
     Радуйся, увеселение и услаждение имущим сего блаженнаго достояния;
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 4
     Бурю помышлений сумнительных светом Божественныя благодати прогоняяй, приносиши свыше, Архангеле, мир в сердца наша. Тем же благодарно, прославляюще благодеяния твоя, воспеваем Спасителю Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 4
     Слышаще Боговдохновенныя сказания пророка Моисея о начале миробытия и повести о первых родех, учителя того благочестно разумеем тя, Архангеле, яко повелением Божиим недоуведанныя тайны тому открыл еси. Сего ради в похвалу тебе вопием:
     Радуйся, светозарная звездо, облиставаемая от трисолнечнаго Божества;
     Pадуйся, славнаго изобилием благодати украшение созданнаго естества.
     Радуйся, служебный душе на спасение человеком от Бога посылаемый;
     Pадуйся, светильниче Божиих откровений, на земли являемый.
     Радуйся, пламень огненный, плевелы лжи и суеверия попаляяй;
     Pадуйся, мечу духовный, терние неверия и безбожия словом истины посекаяй.
     Радуйся, истиннаго разумения словесе Божия небесный учителю;
     Pадуйся, величия тайны спасения предопределенный служителю.
     Радуйся, таиниче под именем первозданного небесе, невидимый мир Ангельский прикровенно чрез бытописание нам указуяй;
     Pадуйся, в творческом слове Божием всемогущее ипостасное Слово Божие нам показуяй.
     Радуйся, в создании человека, и в нарочитых Божественных словесех, действиях и в ветхозаветных образах, тайну Пресвятыя Троицы нам являяй;
     Pадуйся, в Божиих обетованиях древним патриархом начало нашего спасения возвещаяй.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 5
     Боготечная струя откровений Божественных явился еси, Архангеле, и в последнем пророческом роде, ясно назнаменуя пророку Даниилу о последних временах, царех и царствиях. О сем вопием дивному в судьбах Своих Царю царей Богу хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 5
     Видяще исполнение ясных пророчеств Твоих, Архангеле, о будущем освобождении ветхозаветнаго Израиля от плена Вавилонскаго, и о явлении по сих в мире Христа Владыки. Мы, же, яко Богоизбранный Израиль благоговейно благодаряще Свободителя душ наших похвальную песнь Тебе приносим:
     Радуйся, Божественнаго света селение;
     Pадуйся, наших мыслей озарение.
     Радуйся, будущих судеб Божиих яснозрителю;
     Pадуйся, испытующих свидения Господня тайноучителю.
     Радуйся, вождем благочестивым на враги одоление подаваяй;
     Pадуйся, мудрым правителем Божественное откровение являяй.
     Радуйся, конечное посрамление языческаго нечестия в радости возвестивый;
     Pадуйся, муже желаний, духовных грядущих, свобождением Израиля возвеселивый.
     Радуйся, возрождение Иерусалима, и возсоздание святаго храма предуказавый;
     Pадуйся, пришествие Христа Мессии ясно назнаменовавый.
     Радуйся, седминами исчисливый время спасительныя смерти Христа;
     Pадуйся, откровением Твоим ветхозаветному сыновнему богослужению конец наста.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 6
     Проповедник всемирный радостныя вести о Спасителе был еси, Архангеле, егда бо приблизися седминами святому пророку Даниилу возвещенное время явление Христа Мессии, послан бысть еси к сетующим о неплодстве своем родителем Богоматери, возвестити им о рождении Благословенныя Дщери, предъизбранней от веков Матери Мессии Христа, хотящаго приити на избавление человечества, Ему же с тобою вопием: Аллилуиа.

Икос 6
     Возсия тобою, Архангеле, сетующим родителем Богоотроковицы утешение о скором разрешении неплодства их, рождением Преблагословенныя. Прием от них убо велие благодарение, приими и от нас сицевую похвалу:
     Радуйся, светлое зерцало Божия благости;
     Pадуйся, небесный вестниче спасительныя радости.
     Радуйся, Божественный вестниче, носителю вышняго мира благословения;
     Pадуйся, скорый прогонителю душевнаго смущения.
     Радуйся, блуждающим во тьме, Боговедения внезапное озарение;
     Pадуйся, сидящим в смертной сени уныния, благодатное оживление.
     Радуйся, обрадователю смиренных и уничиженных;
     Pадуйся, утешителю презренных и отверженных.
     Радуйся, смертоносныя печали мира сего прогонителю;
     Pадуйся, спасительныя по Бозе печали возбудителю.
     Радуйся, от находящия скорби избавляяй;
     Pадуйся, уповающия на Господа возвеселяяй.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 7
     Хотяще ясне озарити путь веры восходящему Солнцу Правды, Христу Спасителю, Господь посла тя, Архангеле, благовестити такожде и иерею Захарии о рождении от него великого Иоанна, Предтечи Спасова. О сем убо радующеся вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 7
     Дивному пророческому словеси твоему о рождении Предтечи неверие показавый того родитель немотою связан бысть от тебе, Архангеле. Мы же исполнение пророчества видяще, похвалу тебе сице вопием:
     Радуйся, звездо светозарная, разгоняющая мрак прошедшия ночи смертныя;
     Pадуйся, деннице, вещаюшая невечерний день благодати новыя.
     Радуйся, зачало Евангелия иерею Захарии предвозвестивый;
     Pадуйся, прославляти Господа разрешением языка последнего научивый.
     Радуйся, пути ко Грядущему Спасителю небесныя уготовителю;
     Pадуйся, семена спасительныя веры в Того на земли насадителю.
     Радуйся, Божественнаго всемогущества ревностный показателю;
     Pадуйся, всякаго сомнения в том строгий наказателю.
     Радуйся, Церкви ветхозаветныя невестоводителю;
     Pадуйся, Грядущаго Жениха Христа благовестителю.
     Радуйся, завершителю пророческаго в Ветхом Завете откровения;
     Pадуйся, первый возвестителю Евангельскаго в Новом Завете исполнения.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 8
     К Богоотроковице Марии, чудесно рожденной от неплодове, хранителем от Бога приставлен был еси, великий Архангеле, и во храме Божием Сию духовно и телесно питал еси, на всяк день пищу принося Ей и поучая непрестанно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 8
     Весь мир небесный и земный дивится служению Твоему, Архангеле, в месяц бо шестый по зачатию великаго Предтечи Христова Иоанна, послан был еси в Назарет с таинством от века сокровенным и самим Ангелом неведомым, благовестити Пречистей Деве Марии Богородице, непостижимое Сына Божия в Ней зачатие. Тем же в похвалу Тебе, яко благовестнику нашего спасения радостно вопием:
     Радуйся, совета предвечного откровение;
     Pадуйся, таинств сокровенных явление.
     Радуйся, светоносный спасительный день, благовестившая много светлая заря;
     Pадуйся, первый луче восходящего Солнца Правды, Христа Царя.
     Радуйся, Божественныя славы Сына Всевышнего возвестителю;
     Pадуйся, сладчайшего имени Иисуса первый возгласителю.
     Радуйся, благовестниче вечнаго Царства Христова;
     Pадуйся, спасительный утешителю человеческаго рода грешнаго.
     Радуйся, Божественныя нашей веры наставниче;
     Pадуйся, усердный наш ко Господу Спасителю, молитвенниче.
     Радуйся, хотящим последовати спасения вышний служителю;
     Pадуйся, всего рода христианскаго небесный покровителю.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 9
     Все богатство смирения и непорочности явила еси, Приснодева, егда смутися о преславнем Архангельстем приветствии и недоумеющи вопросила благовестника: «Како будет сие, идеже мужа не знаю?» Ты же, утверждая Ю, рекл еси: «Дух Святый найдет на Тя, и сила Вышняго осенит Тя; темже и раждаемое свято наречется Сын Божий». Тому убо поклоняющеся с тобою вопием: Аллилуиа.

Икос 9
     Витии многовещании не довлеют к похвале дивного служения твоего, Архангеле. Мы же любовию побеждаеми, паки тебе яко благовестнику нашего спасения вопием:
     Радуйся, небесный уме Божественных откровений, светлое зерцало;
     Pадуйся, отъемляй с духовных очес наших ветхаго закона покрывало.
     Радуйся, Всевышняго Цари превышний служителю;
     Pадуйся, тайны Триестественнаго Божества твердый изъяснителю.
     Радуйся, истинное вочеловечение Сына Божия провозглашаяй;
     Pадуйся, безмужнее Того зачатие от Приснодевы нашествием Святаго Духа возвещаяй.
     Радуйся, Божественную силу Утешителя извествуяй;
     Pадуйся, благодатное тем осенение Пречистыя Девы благовествуяй.
     Радуйся, кимвале, веления Божия возглашаяй;
     Pадуйся, органе, Божественное смотрение прославляяй.
     Радуйся, псалтире, Божественное снисхождение Сына Божия возвещаяй;
     Pадуйся, прекрасная гусль Святаго Духа, утешение воспевающий.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 10
     Спасти хотя в бури недоумения суще праведного Иосифа, обручника Пречистыя Отроковицы, явился еси тому, Архангеле, уверяя его о Неискусобрачней, яко зачатие у Ней от Духа Святаго есть, и по сих Христу рождшемуся в Вифлееме благовестил еси сию радость велию пастырем, и со множеством вои Небесных воспел еси: слава в вышних Богу! Ему же и мы присно вопием: Аллилуиа.

Икос 10
     Царю Христу прежде вольнаго страдания, молившемуся в вертограде, явился еси, Архангеле, укрепляя Его, яко человека в подвиге суще. Тем же и нас немощных духом, божественною благодатию укрепи, да радостно в похвалу Тебе вопием:
     Радуйся, скорый предстателю в бедех сущих;
     Pадуйся, усердный заступниче, упование на тя имущих.
     Радуйся, во искушениих сильный помощниче;
     Pадуйся, противу злых духов крепкий поборниче.
     Радуйся, мрак недоумений и смущений от сердец наших прогоняяй;
     Pадуйся, познанием воли Божией разум наш озаряяй.
     Радуйся, в печали сущия утешаяй;
     Pадуйся, елеом милости Божией сердца скорбных умащаяй.
     Радуйся, истиннаго боговедения ищущих, небесный учителю;
     Pадуйся, жизни благочестивыя не ложный известителю.
     Радуйся, к равноапостольскому житию непрестанный возбудителю;
     Pадуйся, в горнее Царство благонадежный водителю.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасания нашего благовестниче.

Кондак 11
     Пение хвалебное воспевал на небеси с прочими Небесными силами Воскресению Христову, и на земли возвеститель того был еси, Архангеле, явився мироносицам при гробе и благовестив тем возстание Христа Живодавца, Его же с тобою прославляюще, вопием: Аллилуиа.

Икос 11
     Светоподательный светильник откровения Божия, Пречистей Деве Богородице явился еси, Архангеле, и тепле молившейся на горе Елеонстей благовестил еси Ей, яко приближися честное Ея Успение, и райскую светоносную ветвь подал еси Ей. Сего ради приими от нас сию хвалебную песнь:
     Радуйся, славнейший от седми духов, предстоящих престолу Вседержителя;
     Pадуйся, честнейший на земли слуго Пречистыя Матери Христа Спасителя.
     Радуйся, спасительных откровений Божиих изрядный служителю;
     Pадуйся, любве милосердия Божия присный благовестителю.
     Радуйся, теплыя молитвы к Богу верных на Жертвенник Небесный возносяй;
     Pадуйся, мир и благословение Божие оттуду им приносяй.
     Радуйся, усердный помощниче в добродетельной жизни подвизающихся;
     Pадуйся, благий утешителю ко блаженней кончине приближающихся.
     Радуйся, пред престолом Небесным Судию праведнаго о нас умоляяй;
     Pадуйся, яко с верою к тебе молящияся от вечных мук избавляются.
     Радуйся, яко любовь к тебе имущии вечнаго Царствия со Ангелы сподобляются.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 12
     Благодатныя знамения Твоея помощи не токмо в древния, но и в новыя времена являеши, Архангеле, пречестная бо обитель Дохиарская на святей горе Афонстей, создавши храм во имя Архангелов, доныне возвещает чудо Твое, егда купно со Архистратигом Михаилом спасл еси благочестиваго послушника от горькия смерти в пучине морстей, и благодарне вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 12
     Воспевая на небеси с прочими безплотными Честнейшую Херувим, тому же и нас сущих на земли научаеши. Всечестнейшая бо другая афонская обитель, именуемая «Достойно есть», именем своим проповедует другое преславное чудо явления твоего, Архангеле, благоговейному послушнику, его же научил еси небесней песни ко прославлению Богоматере. Сию бо поюще в честь Богородицы и тебе достойно в похвалу вопием:
     Радуйся, небесный обрадователю Матери Преблагословенныя;
     Pадуйся, невестокрасителю Приснодевы Нетленныя.
     Радуйся, небесный Ея воспевателю;
     Pадуйся, в вечней славе Тоя предстоятелю.
     Радуйся, яко и прочия чины Ангельские возбуждаеши воспевати Честнейшую Херувим;
     Pадуйся, яко нас земнородных научаеши прославити Славнейшую Серафим.
     Радуйся, ревнующим об ангельстем житии вышний покровителю;
     Pадуйся, в молитве к Богу предобрый учителю.
     Радуйся, сердца молящихся любовию ко Господу возжигаяй;
     Pадуйся, фимиам чистых молитв на алтарь Небесный возлагаяй.
     Радуйся, благодетию умиления молящихся услаждаяй;
     Pадуйся, в безмолвии их тою утешаяй.
     Радуйся, Архангеле Гаврииле, вечнаго спасения нашего благовестниче.

Кондак 13
     О великий Архангеле Гаврииле, сокровеннейших тайн Божиих служителю, воплощение Сына Божия прерадостный благовестниче, и нашего спасения усердный споспешниче. Приими от нас недостойных сие хвалебное и благодарственное пение, и умоли Господа даровати нам наследие в вечном Его Царствии, да с тобою непрестанно воспоем Ему: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
*

Молитва Архангелу Гавриилу
    
О, пречудный Архангеле Божий Гаврииле, усерднейший молитвенниче о душах наших, смиренно молим тя, заступника нашего: испроси святыми твоими всемощными молитвами пред Престолом Божиим всегда возносимыми, святый храм сей до конца мира сего сохранити, веру Христову утвердити, укрепити и расширити, православным христианом святоотеческую православную веру до конца дней наших непорочно сохранити, во всех заповедех Господних неуклонно ходити, покаяние истинное о гресех наших всегда Богу приносити, и сподобитися мирныя христианския кончины и добраго ответа на Страшнем Суде Божием. Умоли нам Царствие Небесное наследовати и вкупе с тобою прославити Пречестное и Великолепое имя Пресвятыя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.

Молитва иная
    
О святый Архангеле Гаврииле! Всеусердно молим тя, настави нас, раб Божиих (имена), к покаянию от злых дел и ко утверждению в вере нашей, укрепи и огради души наша от искушений прельстительных и умоли Создателя нашего о отпущении грехов наших. О святый великий Гаврииле Архангелe! He презри нас, грешных, молящихся тебе о помощи и заступлении твоем, в веце сем и в будущем, но присно помощник нам явися, да непрестанно славим Отца и Сына и Святаго Духа державу и Твое предстательство во веки веков.

Молитва иная
    
Святый Архангеле Гаврииле, радости ходатаю, спасения Благовестниче, скорби применителю, а всякого зла искоренителю, буди нам помощник в час, егда побеждаеми будем от страстей, просвещаяй нас грешных святым Твоим посещением, освяти наши души смеркшии грехами многими, укрепи нас творити добрые дела. О, святый Архангеле Божий Гаврииле, вопием к Тебе с воплем и припадая молимся, не презри нас, но скоро потщися, не постигнет нас конец, даже не предварит нас лютая смерть и не восхитит окаянные души зле страждущии в скверных мерзостях и да не поймеши нас не готовых от жития сего и не постави безответных пред судом Воздающаго коемуждо по делом его, но святый Архангеле яко к Богу имеяй дерзновение о всех молитися, и нам испроси отпущение всех от юности зло содеянных нами согрешений вольных и невольных.
Аминь.

Молитва иная
    
О, святый Архангеле Гаврииле, присно предстояй Престолу Всевышняго, прерадостный благовестниче нашего спасения, свойственным Тебе милосердием приими сие хвалебное пение от нас недостойных, тебе приносимое, исправи и молитвы наши и принеси я, яко фимиам кадильный на небесный олтарь; озари ум наш светом познания таин спасительныя веры нашея, воспламени сердца наша любовию ко Христу Спасителю нашему, обрати и укрепи желания наша на спасительный путь евангельских заповедей, да в сем веце тихо и благочестно поживем во славу Божию, еже получити Небесное Царствие. Да сподобимся благодатию Христа Бога нашего, ходатайством Пречистыя Его Матери, Пренепорочныя Девы Марии и твоими многомощными ко Господу о нас молитвами, да прославим с тобою и прочими силами небесными и всеми святыми, Единаго в Троице славимого Бога, Отца и Сына, и Святаго Духа, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва Архангелам
    
Святый Архангеле Михаиле – победителю, буди победитель всем страстям моим. Святый Архангеле Гаврииле – вестник Божий, возвести ми час смертный. Святый Архангеле Рафаиле – целителю, исцели мя от болезней душевных и телесных. Святый Архангеле Урииле – просветителе, просвети моя чувства душевныя и телесныя. Святый Архангеле Селафииле – молитвенниче, моли Бога о нас грешных. Святый Архангеле Иегудииле – славителю, прослави мя добрыми делами. Святый Архангеле Варохииле – благославляющий, благослови мя грешного всю жизнь провождать в душевном спасении.
*
Тропарь архангелу Гавриилу

Тропарь, глас 4:
     Небесных воинств Архистратиже, молим тя присно мы недостойнии, да твоими молитвами оградиши нас, кровом крил невещественныя твоея славы, сохраняя нас припадающих прилежно, и вопиющих, от бед избави нас, яко чиноначалъник вышних сил.
Кондак, глас 8:
     Пресветлыя, и Честныя, и Вседетельныя, Пренеисчетныя и Страшныя Троицы, ты еси, Архистратиже, славный служителю и молитвенниче, ныне непрестанно моли избавитися нам от всяких бед и мук, да зовем ти: радуйся, покрове рабом твоим.
Ин кондак, глас 2:
     На Небесех зря Божию славу и на земли с высоты подая благодать, начальниче Ангелов, мудре Гаврииле, Божия славы служителю и мира божественный поборниче, спасаяй, соблюдай вопиющия ти: сам буди помощник, и никтоже на ны.
Ин кондак, глас 2:
     Архистратиже Божий, служителю Божественныя славы, ангелов начальниче и человеков наставниче, полезное нам проси и велию милость, яко безплотных Архистратиг.
Величание
     Величаем вас Архангели и Ангели и вся воинства, Херувими и Серафими, славящия Господа.
*
Молитвы Святому Архангелу Гавриилу

Святый Архангеле Гаврииле, радость неизреченною с Небес Пречистой Деве принесший, исполни радостию и веселием сердце мое, гордостию преогорченное. 
О, великий Архангеле Божий Гаврииле, ты благовестил еси Пречистой Деве Марии зачатие Сына Божия. 
Возвести мне грешному страшный день смерти моея и умоли Господа Бога за грешную мою душу, да простит Господь грехи мои; и не удержат меня демоны на мытарствах за грехи мои. 
О великий Архангеле Гаврииле! 
Сохрани меня от всех бед и от тяжкой болезни, ныне и присно и во веки веков.
Аминь  
О, святый великий Архангеле Гаврииле! 
Божию Престолу предстояй и озарением от Божественнаго света осиянный, ведением же непостижимых тайн о превечней премудрости Его просвещенный! 
Всеусердно молю тя, настави мя к покаянию от злых дел и ко утверждению в вере моей, 
укрепи и огради душу мою от искушений прельстительных, 
и умоли Создателя нашего о отпущении грехов моих. 
О, святый великий Гаврииле Архангеле! 
Не презри мене грешнаго, молящагося тебе о помощи и заступлении твоем в веце сем и в будущем, но присно помощник мне явися, 
да непрестанно славлю Отца и Сына и Святаго Духа державу и твое предстательство во веки веков.
Аминь


АРХАНГЕЛЫ ГАВРИИЛ И МИХАИЛ
в ковчеге
Россия, XVIII в., 35х29 см.
Эстония, частное собрание.

Молитва Архангелу Гавриилу

О святый Архангеле Гаврииле!
Всеусердно молим тя, настави нас, раб Божиих (имярек), к покаянию от злых дел и ко утверждению в вере нашей, укрепи и огради души наша от искушений прельстительных и умоли Создателя нашего о отпущении грехов наших. О святый великий Гаврииле Архангелe! He презри нас, грешных, молящихся тебе о помощи и заступлении твоем, в веце сем и в будущем, но присно помощник нам явися, да непрестанно славим Отца и Сына и Святаго Духа державу и твое предстательство во веки веков.

Источник: http://nesusvet.narod.ru/
 *

ПОМОГАЕТ

В родительстве и опеке.
Представителям искусства.
Зачатию и плодовитости.
Журналистам и писателям, работникам радио и телевидения.
*

КАК ПРИЗВАТЬ

Прежде чем приступить к любому творческому или коммуникационному проекту, попросите Гавриила на­править вас и контролировать ваши действия, произ­неся вслух или мысленно:
«Архангел Гавриил, я прошу твоего присутствия в связи с тем, что я 
(назовите или опишите ваш проект). 
Пожалуй­ста, помоги мне раскрыть мои творческие каналы, чтобы я ощутила подлинное вдохновение. 
Помоги мне открыть мое сознание (ум), чтобы я дала рождение новым уни­кальным идеям. 
И помоги мне, следуя за вдохновением, наполнить энергией и мотивацией эти проекты. 
Благо­дарю тебя, Гавриил».
*

Темы

Радость, счастье жизни, возрождение, воскрешение, послания, ожидания, надежды и желания, перемены, свобода, «преображение во имя обновления».
*


Описание энергии

Энергия архангела Гавриила наполнена радостью, дает надежду. 
Она сияет и искрится и подобна пеняще­муся шампанскому.
Его имя означает «Сила Бога», но есть и второй пере­вод — «Бог проявил Себя». 
Его основной цвет — белый.
*

Основные задачи

Гавриил приносит на землю божественное сознание в виде радости, экстаза, танцев и веселья. Он приводит в порядок всё, связанное с вибрацией, движением и пере­менами: от вибрации атомов до вибрации и движения Земли. 
Шиммель пишет: «...так же как и всё созданное находится в нескончаемом танце, Гавриил танцует от любви к красоте».
Гавриил служит обновлению, воскрешению, равно­весию и очищению. 
Он разрушает жесткие структуры. 
Сопровождает нас во всех начинаниях, чтобы мы не отклонились от гармонии с божественным планом. 
Старые формы отмирают и заменяются новыми.
*


Задачи для людей

Архангел Гавриил — ангел, провозглашающий Воскресение. Он приносит «благие вести», доносит Слово Господне до людей и сообщает о начале чего-то нового и лучшего. Он помогает нам распознать каждую новую цель нашей жизни. Его послания искрятся радос­тью и напоминают нам, что счастье — естественное и присущее нам от рождения состояние души.
Люди должны радостно встречать новые события, даже если те могут полностью изменить их жизнь, как это произошло с Марией. Гавриил не только приносит послания, но и дает нам силы принять новое и разру­шить жесткие структуры, препятствующие движению вперед. 
Во времена перемен Гавриил стоит рядом с нами и помогает нам взглянуть в будущее.
Архангел Гавриил помогает нам понять видения, свя­занные с будущим. 
Будущее часто является нам в виде символических знамений. И эти картины, возникающие в подсознании, нуждаются в толковании. 
Гавриил, так же как помогал Даниилу, помогает нам понять наши видения (Дан 8:16-27).
Гавриил привносит радость в любую ситуацию, наполняет весельем каждую клеточку нашего тела. Настроение улучшается, и уровень вибрации повы­шается. 
Он убеждает нас закружиться в танце жизни и особенно помогает нам в трудностях, при депрессии и в безвыходных положениях. 
Он показывает нам стороны жизни, исполненные света, и наполняет нас надеждами и оптимистическим настроем. 
Во время танца жизни всё, что было жестким и твердым внутри нас, смягчается. 
Мы осознаем всё, что лишает нас радости, — стресс, раздражение, страх.
Гавриил, будучи ангелом-посланником, направляет наш взор на наши собственные желания и освобождает нас от строгих ограничений и «запретов самим себе», чувства «недостойности». Мы учимся определять, какие ожидания, надежды и какая скрытая тоска препятству­ют нам жить наполненной жизнью. 
Ханиил растворяет все эти преграды действием, подобным лазерному лучу, 
Гавриил же — действием, исполненным игры, тепла и энергии.

Рекомендуется использовать в таких ситуациях:

чтобы определить личные цели в жизни и об­щие цели;
чтобы точно формулировать желания;
в ситуациях, требующих принятия решения;
когда в вашей жизни происходят перемены;
для борьбы с безнадежностью, депрессией, огор­чениями и негативными мыслями;
когда вы связаны с разрушающими энергиями, которые могут быть направлены и на вас;
если вас останавливают непреодолимые преграды;
для утешения и обретения новых перспектив во время перемен;
для излечения собственного «внутреннего ре­бенка»;
для радости и танцев;
для чистого и легкого восприятия внутренн картин, снов и видений.
Хорошо работает в сочетании с энергиями:
Вознесенного Учителя Афины Паллады;
земного ангела Солнца.
(Традиционно архангела Гавриила относят к стихии воды.)
Медитация

Энергия Гавриила подобна пенящемуся шампанско­му, бурлящему потоку радости, всё время выходящему из берегов. 
Исполнитесь кипящей радости и света. 
Представьте, что стоите в этом потоке и радостная сила омывает вас цветными и прозрачными струями. 
Вы можете впитать эту радость, эту силу, как цветок впитывает воду, и позволить им наполнить всё ваше тело. 
Поток энергии течет по вашим ногам, поднимаясь вверх, к тазу, подкатывает к животу, наполняет грудь, а затем и руки до самых кончиков пальцев. 
Он проходит по спине, вдоль позвоночника, поднимаясь к голове и на­полняя ее пенящимся светом.
Пускай эта сила протечет по вашей ауре и оживит ее ощущением покалывающих пузырьков шампанского. 
Следите за тем, как продвигается искристая очищаю­щая энергия: где она течет легко, а в каких частях тела ей приходится задерживаться, чтобы убрать тяжесть и восстановить порядок. 
В конце медитации ощутите свое тело до краев наполненным божественной радос­тью. Попросите эту силу всегда появляться в нужные минуты.

Архангелы и вознесенные мастера
http://vesbook.ru/catalog.php?view=book&subj=2390
Ангел Златые власы (архангел Гавриил), новгородская икона XII века, Русский музей
Архангел Гавриил, византийская икона, Третьяковская галерея
Ангел Златые Власы (Архангел Гавриил). XII в. Новгород
Архангел Гавриил.
Архангел Гавриил
Архангел Гавриил.
Архангел Гавриил.
Архангел Гавриил.
Архангел Гавриил. 1294 г.
Архангел Гавриил. 1405 г.-7
Архангел Гавриил. 1503 г. Ферапонтово (Дионисий)
Архангел Гавриил
Архангел Гавриил
Архангел Гавриил
Архангел Гавриил из Деисусного чина.Иконы Алексея Литовкина









Комментариев нет:

Отправить комментарий

БЛАГОДАРЮ ЗА ВНИМАНИЕ!
Заходите еще.