*
Святый Иоанне Рылский Болгария. Иванка Милева, 2011 г |
*
Преподобный Иоанн Рыльский, чудотворец
Перенесение мощей преподобного Иоанна Рыльского (1238 г.).
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Θαυματουργός ὁ ἀσκητής
*
Память 18/31 августа и 19 октября/1 ноября
Перенесение мощей преподобного Иоанна Рыльского (1238 г.).
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Θαυματουργός ὁ ἀσκητής
*
Память 18/31 августа и 19 октября/1 ноября
*
Святый Иоанне Рылский Болгария. XIV век. Национальный музей Рильский монастырь. |
*
Память преподобного отца нашего Иоанна Рыльского
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1025
*
============
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1025
*
============
Преподобный Иоанн Рыльский XVII век, Сербия, Место хранения: Монастырь Хиландар, Афон Дерево, темпера, 23,5 х 30 см |
===========
Преподобный Иоанн Рыльский, чудотворец
Преподобный Иоанн Рыльский, живший в X веке, нес свои подвиги в Болгарии. В юных летах, после смерти родителей, он раздал все имение нищим, принял монашество и поселился на необитаемой горе. Разбойники, напав на него, выгнали его оттуда, и он удалился в пустыню на реке Рило и поселился в дупле. Здесь святой прожил 60 лет, питаясь одной растительной пищей и не видя лица человеческого. Но со временем к нему стали приходить ищущие подвижнической жизни, и таким образом была устроена обитель.
К преподобному Иоанну Рыльскому обращаются за помощью в исцелении немоты, а Акафист ему был составлен архиепископом Серафимом (Соболевым), строгим подвижником и любвеобильным пастырем XX столетия.
КОТЛОВКА.RU
информационный портал
http://kotlovka.ru/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
*
==========
Преподобный Иоанн Рыльский, чудотворец
Преподобный Иоанн Рыльский, живший в X веке, нес свои подвиги в Болгарии. В юных летах, после смерти родителей, он раздал все имение нищим, принял монашество и поселился на необитаемой горе. Разбойники, напав на него, выгнали его оттуда, и он удалился в пустыню на реке Рило и поселился в дупле. Здесь святой прожил 60 лет, питаясь одной растительной пищей и не видя лица человеческого. Но со временем к нему стали приходить ищущие подвижнической жизни, и таким образом была устроена обитель.
К преподобному Иоанну Рыльскому обращаются за помощью в исцелении немоты, а Акафист ему был составлен архиепископом Серафимом (Соболевым), строгим подвижником и любвеобильным пастырем XX столетия.
КОТЛОВКА.RU
информационный портал
http://kotlovka.ru/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
*
==========
Святый Иоанне Рылский Болгария. Национальный музей Рильский монастырь. |
============
Иоанн Рыльский (болг. Иван Рилски, около 876—946) — знаменитый святой болгарской церкви и святой болгарского народа, суровый монах-пустынножитель и подвижник на территории современных Болгарии и Македонии. Святой Иоанн Рыльский жил в пещере гор Рила.
Мощи Иоанна, «времени не малу прешедшу», обретены были нетленными и перенесены в Софию, откуда, во время войны был похищены венграми, но в 1187 снова возвращены в Софию. Царь Иван II Асень в 1195 перенёс их в Тырново, а в 1469 они были перенесены в Рильский монастырь, где остаются и поныне.
Он считался покровителем города Рыльска Курской области. В его честь в городе построена церковь Ивана Рыльского и названа наиболее высокая часть береговой гряды — «Гора Ивана Рыльского», на которой стояла в древности Рыльская крепость и наиболее древняя часть города Рыльска.
Преподобный Иоанн Рыльский - великий духоносный подвижник Болгарской Православной Церкви и Небесный покровитель болгарского народа, родился в 876 г. в селе Скрино Средецкой области (древний Средец - ныне София). Рано оставшись сиротой, мальчик ушел пастухом в чужие люди. Однажды богач избил его за то, что потерялись корова с теленком. Мальчик долго плакал и молился, чтобы Бог помог ему. Когда он нашел корову с теленком, то в реке Струме сильно поднялась вода. Юный пастух помолился, положил на воду свою верхнюю одежду, начертал на ней крест, взял на руки теленка и прошел с ним, как по суху, на другой берег реки, где уже находилась корова. Богач, спрятавшийся в лесу, ужаснулся, видя это чудо, и, щедро наградив мальчика, отпустил его из своего дома. Раздав имущество, мальчик ушел из родного села. Где и когда святой принял иноческий постриг, осталось неизвестным. Первоначально он подвизался на высокой и голой горе, питаясь лишь дикими растениями. Хижина его была из хвороста. Спустя недолгое время разбойники напали на него ночью и, избив, прогнали оттуда. Тогда он нашел глубокую пещеру и поселился в ней. Там же вскоре поселился и его племянник святой Лука. Место было столь безлюдное, что преподобный Иоанн счел сначала появление Луки за бесовскую кознь, но, узнав, что юноша ищет душевного спасения, с любовью принял его. Недолго, однако, им пришлось жить вместе: брат преподобного Иоанна нашел подвижников и силой забрал сына. По дороге домой юноша умер от укуса змеи. Раскаявшись, брат просил прощения у преподобного. Пустынник часто ходил потом на могилу праведного юноши; там было его любимое место отдыха. Двенадцать лет провел преподобный в дикой пещере, а затем перешел в Рыльскую пустыню и поселился в дупле дерева. Он много постился, молился и постоянно плакал; питался только травой. Видя такое терпение, Бог произрастил преподобному бобы, которыми он питался долгое время. Эти-то бобы и сделали его подвиги известными людям. Однажды стадо овец от внезапного страха бежало по горным стремнинам, пока не остановилось у места, где жил преподобный. Пастухи, следовавшие за стадом, с изумлением увидели отшельника, который ласково угощал их: "Вы пришли сюда голодные - рвите себе бобы мои и ешьте". Все ели и насытились. Один же напрятал себе много бобов и в запас. По дороге домой он предложил их товарищам, но в украденных стручках не оказалось ни зернышка. Пастухи воротились с раскаянием, и старец простил, сказав с улыбкой: "Видите, дети, эти плоды назначены Богом для пропитания пустынного". С тех пор стали приводить к преподобному больных и одержимых нечистым духом, которых он исцелял молитвой. Избегая известности, подвижник ушел из любимого дупла и поселился на высокой и труднодоступной скале, где 7 лет провел под открытым небом. Слух о великом пустыннике дошел до болгарского царя Петра (927-969), который желал видеться с ним; но преподобный Иоанн, написав письмо, отклонил свидание по смирению. Позже пустынник принял под свое окормление иноков, которые устроили монастырь с храмом в пещере, где прежде жил преподобный Иоанн. Он мудро пас свое стадо и скончался 18 августа 946 года на 70-м году жизни. За 5 лет до кончины он написал своей рукой "Завет к ученикам", одно из лучших творений староболгарской письменности. Святая жизнь подвижника и знамения милости Божией по его молитвам были самой лучшей проповедью христианской веры в новокрещеной Болгарской земле. В тревожное время борьбы Болгарии с Византией, при западноболгарском царе Самуиле (976-1014), преподобный Иоанн Рыльский явился ученикам, повелевая перенести его мощи в Средец (Софию), куда скрылся Патриарх Болгарский Дамиан (927-972). Предполагают, что перенесение мощей было в 980 г. Немного позднее правая рука преподобного Иоанна Рыльского была перенесена на Русь (предположительно в город Рыльск, в котором была построена церковь во имя преподобного Иоанна Рыльского с приделом, посвященным мученикам Флору и Лавру, в день памяти которых - 18 августа, он скончался). Имя преподобного Иоанна с глубокой древности было известно и любимо русскими людьми. Именно в русских источниках (Минея на август ХII в., Мазуринский летописец) сохранилась дата кончины преподобного. В 1183 году венгерский король Белла II (1174-1196) во время похода на греков взял вместе с другими драгоценностями Средца ковчег с мощами преподобного Иоанна и перенес в г. Остергом. В 1187 году, украсив ковчег, он отослал святые мощи назад с великой честью. 19 октября 1238 года мощи преподобного Иоанна были торжественно перенесены в новую столицу - Тырново и положены в храме во имя святого. 1 июля 1469 г. святые мощи преподобного Иоанна Рыльского были возвращены в Рыльский монастырь, где они почивают до нынешнего дня, подавая благодатную помощь всем верующим.
http://iconsv.ru/
*
==============
Иоанн Рыльский (болг. Иван Рилски, около 876—946) — знаменитый святой болгарской церкви и святой болгарского народа, суровый монах-пустынножитель и подвижник на территории современных Болгарии и Македонии. Святой Иоанн Рыльский жил в пещере гор Рила.
Мощи Иоанна, «времени не малу прешедшу», обретены были нетленными и перенесены в Софию, откуда, во время войны был похищены венграми, но в 1187 снова возвращены в Софию. Царь Иван II Асень в 1195 перенёс их в Тырново, а в 1469 они были перенесены в Рильский монастырь, где остаются и поныне.
Он считался покровителем города Рыльска Курской области. В его честь в городе построена церковь Ивана Рыльского и названа наиболее высокая часть береговой гряды — «Гора Ивана Рыльского», на которой стояла в древности Рыльская крепость и наиболее древняя часть города Рыльска.
Преподобный Иоанн Рыльский - великий духоносный подвижник Болгарской Православной Церкви и Небесный покровитель болгарского народа, родился в 876 г. в селе Скрино Средецкой области (древний Средец - ныне София). Рано оставшись сиротой, мальчик ушел пастухом в чужие люди. Однажды богач избил его за то, что потерялись корова с теленком. Мальчик долго плакал и молился, чтобы Бог помог ему. Когда он нашел корову с теленком, то в реке Струме сильно поднялась вода. Юный пастух помолился, положил на воду свою верхнюю одежду, начертал на ней крест, взял на руки теленка и прошел с ним, как по суху, на другой берег реки, где уже находилась корова. Богач, спрятавшийся в лесу, ужаснулся, видя это чудо, и, щедро наградив мальчика, отпустил его из своего дома. Раздав имущество, мальчик ушел из родного села. Где и когда святой принял иноческий постриг, осталось неизвестным. Первоначально он подвизался на высокой и голой горе, питаясь лишь дикими растениями. Хижина его была из хвороста. Спустя недолгое время разбойники напали на него ночью и, избив, прогнали оттуда. Тогда он нашел глубокую пещеру и поселился в ней. Там же вскоре поселился и его племянник святой Лука. Место было столь безлюдное, что преподобный Иоанн счел сначала появление Луки за бесовскую кознь, но, узнав, что юноша ищет душевного спасения, с любовью принял его. Недолго, однако, им пришлось жить вместе: брат преподобного Иоанна нашел подвижников и силой забрал сына. По дороге домой юноша умер от укуса змеи. Раскаявшись, брат просил прощения у преподобного. Пустынник часто ходил потом на могилу праведного юноши; там было его любимое место отдыха. Двенадцать лет провел преподобный в дикой пещере, а затем перешел в Рыльскую пустыню и поселился в дупле дерева. Он много постился, молился и постоянно плакал; питался только травой. Видя такое терпение, Бог произрастил преподобному бобы, которыми он питался долгое время. Эти-то бобы и сделали его подвиги известными людям. Однажды стадо овец от внезапного страха бежало по горным стремнинам, пока не остановилось у места, где жил преподобный. Пастухи, следовавшие за стадом, с изумлением увидели отшельника, который ласково угощал их: "Вы пришли сюда голодные - рвите себе бобы мои и ешьте". Все ели и насытились. Один же напрятал себе много бобов и в запас. По дороге домой он предложил их товарищам, но в украденных стручках не оказалось ни зернышка. Пастухи воротились с раскаянием, и старец простил, сказав с улыбкой: "Видите, дети, эти плоды назначены Богом для пропитания пустынного". С тех пор стали приводить к преподобному больных и одержимых нечистым духом, которых он исцелял молитвой. Избегая известности, подвижник ушел из любимого дупла и поселился на высокой и труднодоступной скале, где 7 лет провел под открытым небом. Слух о великом пустыннике дошел до болгарского царя Петра (927-969), который желал видеться с ним; но преподобный Иоанн, написав письмо, отклонил свидание по смирению. Позже пустынник принял под свое окормление иноков, которые устроили монастырь с храмом в пещере, где прежде жил преподобный Иоанн. Он мудро пас свое стадо и скончался 18 августа 946 года на 70-м году жизни. За 5 лет до кончины он написал своей рукой "Завет к ученикам", одно из лучших творений староболгарской письменности. Святая жизнь подвижника и знамения милости Божией по его молитвам были самой лучшей проповедью христианской веры в новокрещеной Болгарской земле. В тревожное время борьбы Болгарии с Византией, при западноболгарском царе Самуиле (976-1014), преподобный Иоанн Рыльский явился ученикам, повелевая перенести его мощи в Средец (Софию), куда скрылся Патриарх Болгарский Дамиан (927-972). Предполагают, что перенесение мощей было в 980 г. Немного позднее правая рука преподобного Иоанна Рыльского была перенесена на Русь (предположительно в город Рыльск, в котором была построена церковь во имя преподобного Иоанна Рыльского с приделом, посвященным мученикам Флору и Лавру, в день памяти которых - 18 августа, он скончался). Имя преподобного Иоанна с глубокой древности было известно и любимо русскими людьми. Именно в русских источниках (Минея на август ХII в., Мазуринский летописец) сохранилась дата кончины преподобного. В 1183 году венгерский король Белла II (1174-1196) во время похода на греков взял вместе с другими драгоценностями Средца ковчег с мощами преподобного Иоанна и перенес в г. Остергом. В 1187 году, украсив ковчег, он отослал святые мощи назад с великой честью. 19 октября 1238 года мощи преподобного Иоанна были торжественно перенесены в новую столицу - Тырново и положены в храме во имя святого. 1 июля 1469 г. святые мощи преподобного Иоанна Рыльского были возвращены в Рыльский монастырь, где они почивают до нынешнего дня, подавая благодатную помощь всем верующим.
http://iconsv.ru/
*
==============
Преподобный Иоанн Рыльский |
=================
Перенесение мощей преподобного Иоанна Рыльского
Дни памяти: 19 октября
Перенесение мощей преподобного Иоанна Рыльского из города Средца (Софии) в тогдашнюю столицу Болгарского государства город Тырнов состоялось в 1238 году.
Преподобный Иоанн Рыльский — великий духоносный подвижник Болгарской Православной Церкви и Небесный покровитель болгарского народа, родился в 876 г. в селе Скрино Средецкой области (древний Средец — ныне София). Рано оставшись сиротой, мальчик ушел пастухом в чужие люди. Однажды богач избил его за то, что потерялись корова с теленком. Мальчик долго плакал и молился, чтобы Бог помог ему. Когда он нашел корову с теленком, то в реке Струме сильно поднялась вода. Юный пастух помолился, положил на воду свою верхнюю одежду, начертал на ней крест, взял на руки теленка и прошел с ним, как по суху, на другой берег реки, где уже находилась корова. Богач, спрятавшийся в лесу, ужаснулся, видя это чудо, и, щедро наградив мальчика, отпустил его из своего дома. Раздав имущество, мальчик ушел из родного села. Где и когда святой принял иноческий постриг, осталось неизвестным. Первоначально он подвизался на высокой и голой горе, питаясь лишь дикими растениями. Хижина его была из хвороста. Спустя недолгое время разбойники напали на него ночью и, избив, прогнали оттуда. Тогда он нашел глубокую пещеру и поселился в ней. Там же вскоре поселился и его племянник святой Лука. Место было столь безлюдное, что преподобный Иоанн счел сначала появление Луки за бесовскую кознь, но, узнав, что юноша ищет душевного спасения, с любовью принял его. Недолго, однако, им пришлось жить вместе: брат преподобного Иоанна нашел подвижников и силой забрал сына. По дороге домой юноша умер от укуса змеи. Раскаявшись, брат просил прощения у преподобного. Пустынник часто ходил потом на могилу праведного юноши; там было его любимое место отдыха. Двенадцать лет провел преподобный в дикой пещере, а затем перешел в Рыльскую пустыню и поселился в дупле дерева. Он много постился, молился и постоянно плакал; питался только травой. Видя такое терпение, Бог произрастил преподобному бобы, которыми он питался долгое время. Эти-то бобы и сделали его подвиги известными людям. Однажды стадо овец от внезапного страха бежало по горным стремнинам, пока не остановилось у места, где жил преподобный. Пастухи, следовавшие за стадом, с изумлением увидели отшельника, который ласково угощал их: «Вы пришли сюда голодные — рвите себе бобы мои и ешьте». Все ели и насытились. Один же напрятал себе много бобов и в запас. По дороге домой он предложил их товарищам, но в украденных стручках не оказалось ни зернышка. Пастухи воротились с раскаянием, и старец простил, сказав с улыбкой: «Видите, дети, эти плоды назначены Богом для пропитания пустынного». С тех пор стали приводить к преподобному больных и одержимых нечистым духом, которых он исцелял молитвой. Избегая известности, подвижник ушел из любимого дупла и поселился на высокой и труднодоступной скале, где 7 лет провел под открытым небом. Слух о великом пустыннике дошел до болгарского царя Петра (927-969), который желал видеться с ним; но преподобный Иоанн, написав письмо, отклонил свидание по смирению. Позже пустынник принял под свое окормление иноков, которые устроили монастырь с храмом в пещере, где прежде жил преподобный Иоанн. Он мудро пас свое стадо и скончался 18 августа 946 года на 70-м году жизни. За 5 лет до кончины он написал своей рукой «Завет к ученикам», одно из лучших творений староболгарской письменности. Святая жизнь подвижника и знамения милости Божией по его молитвам были самой лучшей проповедью христианской веры в новокрещеной Болгарской земле. В тревожное время борьбы Болгарии с Византией, при западноболгарском царе Самуиле (976-1014), преподобный Иоанн Рыльский явился ученикам, повелевая перенести его мощи в Средец (Софию), куда скрылся Патриарх Болгарский Дамиан (927-972). Предполагают, что перенесение мощей было в 980 г. Немного позднее правая рука преподобного Иоанна Рыльского была перенесена на Русь (предположительно в город Рыльск, в котором была построена церковь во имя преподобного Иоанна Рыльского с приделом, посвященным мученикам Флору и Лавру, в день памяти которых — 18 августа, он скончался). Имя преподобного Иоанна с глубокой древности было известно и любимо русскими людьми. Именно в русских источниках (Минея на август ХII в., Мазуринский летописец) сохранилась дата кончины преподобного. В 1183 году венгерский король Белла II (1174—1196) во время похода на греков взял вместе с другими драгоценностями Средца ковчег с мощами преподобного Иоанна и перенес в г. Остергом. В 1187 году, украсив ковчег, он отослал святые мощи назад с великой честью. 19 октября 1238 года мощи преподобного Иоанна были торжественно перенесены в новую столицу — Тырново и положены в храме во имя святого. 1 июля 1469 г. святые мощи преподобного Иоанна Рыльского были возвращены в Рыльский монастырь, где они почивают до нынешнего дня, подавая благодатную помощь всем верующим.
Справочно-информационный портал Алчевского благочиния
http://alchevskpravoslavniy.ru/about*
=============
Перенесение мощей преподобного Иоанна Рыльского
Дни памяти: 19 октября
Перенесение мощей преподобного Иоанна Рыльского из города Средца (Софии) в тогдашнюю столицу Болгарского государства город Тырнов состоялось в 1238 году.
Преподобный Иоанн Рыльский — великий духоносный подвижник Болгарской Православной Церкви и Небесный покровитель болгарского народа, родился в 876 г. в селе Скрино Средецкой области (древний Средец — ныне София). Рано оставшись сиротой, мальчик ушел пастухом в чужие люди. Однажды богач избил его за то, что потерялись корова с теленком. Мальчик долго плакал и молился, чтобы Бог помог ему. Когда он нашел корову с теленком, то в реке Струме сильно поднялась вода. Юный пастух помолился, положил на воду свою верхнюю одежду, начертал на ней крест, взял на руки теленка и прошел с ним, как по суху, на другой берег реки, где уже находилась корова. Богач, спрятавшийся в лесу, ужаснулся, видя это чудо, и, щедро наградив мальчика, отпустил его из своего дома. Раздав имущество, мальчик ушел из родного села. Где и когда святой принял иноческий постриг, осталось неизвестным. Первоначально он подвизался на высокой и голой горе, питаясь лишь дикими растениями. Хижина его была из хвороста. Спустя недолгое время разбойники напали на него ночью и, избив, прогнали оттуда. Тогда он нашел глубокую пещеру и поселился в ней. Там же вскоре поселился и его племянник святой Лука. Место было столь безлюдное, что преподобный Иоанн счел сначала появление Луки за бесовскую кознь, но, узнав, что юноша ищет душевного спасения, с любовью принял его. Недолго, однако, им пришлось жить вместе: брат преподобного Иоанна нашел подвижников и силой забрал сына. По дороге домой юноша умер от укуса змеи. Раскаявшись, брат просил прощения у преподобного. Пустынник часто ходил потом на могилу праведного юноши; там было его любимое место отдыха. Двенадцать лет провел преподобный в дикой пещере, а затем перешел в Рыльскую пустыню и поселился в дупле дерева. Он много постился, молился и постоянно плакал; питался только травой. Видя такое терпение, Бог произрастил преподобному бобы, которыми он питался долгое время. Эти-то бобы и сделали его подвиги известными людям. Однажды стадо овец от внезапного страха бежало по горным стремнинам, пока не остановилось у места, где жил преподобный. Пастухи, следовавшие за стадом, с изумлением увидели отшельника, который ласково угощал их: «Вы пришли сюда голодные — рвите себе бобы мои и ешьте». Все ели и насытились. Один же напрятал себе много бобов и в запас. По дороге домой он предложил их товарищам, но в украденных стручках не оказалось ни зернышка. Пастухи воротились с раскаянием, и старец простил, сказав с улыбкой: «Видите, дети, эти плоды назначены Богом для пропитания пустынного». С тех пор стали приводить к преподобному больных и одержимых нечистым духом, которых он исцелял молитвой. Избегая известности, подвижник ушел из любимого дупла и поселился на высокой и труднодоступной скале, где 7 лет провел под открытым небом. Слух о великом пустыннике дошел до болгарского царя Петра (927-969), который желал видеться с ним; но преподобный Иоанн, написав письмо, отклонил свидание по смирению. Позже пустынник принял под свое окормление иноков, которые устроили монастырь с храмом в пещере, где прежде жил преподобный Иоанн. Он мудро пас свое стадо и скончался 18 августа 946 года на 70-м году жизни. За 5 лет до кончины он написал своей рукой «Завет к ученикам», одно из лучших творений староболгарской письменности. Святая жизнь подвижника и знамения милости Божией по его молитвам были самой лучшей проповедью христианской веры в новокрещеной Болгарской земле. В тревожное время борьбы Болгарии с Византией, при западноболгарском царе Самуиле (976-1014), преподобный Иоанн Рыльский явился ученикам, повелевая перенести его мощи в Средец (Софию), куда скрылся Патриарх Болгарский Дамиан (927-972). Предполагают, что перенесение мощей было в 980 г. Немного позднее правая рука преподобного Иоанна Рыльского была перенесена на Русь (предположительно в город Рыльск, в котором была построена церковь во имя преподобного Иоанна Рыльского с приделом, посвященным мученикам Флору и Лавру, в день памяти которых — 18 августа, он скончался). Имя преподобного Иоанна с глубокой древности было известно и любимо русскими людьми. Именно в русских источниках (Минея на август ХII в., Мазуринский летописец) сохранилась дата кончины преподобного. В 1183 году венгерский король Белла II (1174—1196) во время похода на греков взял вместе с другими драгоценностями Средца ковчег с мощами преподобного Иоанна и перенес в г. Остергом. В 1187 году, украсив ковчег, он отослал святые мощи назад с великой честью. 19 октября 1238 года мощи преподобного Иоанна были торжественно перенесены в новую столицу — Тырново и положены в храме во имя святого. 1 июля 1469 г. святые мощи преподобного Иоанна Рыльского были возвращены в Рыльский монастырь, где они почивают до нынешнего дня, подавая благодатную помощь всем верующим.
Справочно-информационный портал Алчевского благочиния
http://alchevskpravoslavniy.ru/about*
=============
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Θαυματουργός ὁ ἀσκητής |
===============
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Θαυματουργός ὁ ἀσκητής
Ἦταν Βούλγαρος στὴν καταγωγὴ καὶ γεννήθηκε στὸ χωριὸ Σκρίνο, κοντὰ στὴν Σόφια (Βουλγαρίας), ἐπὶ βασιλείας Πέτρου τοῦ Βούλγαρου.
Ἔχοντας μοναχικὴ κλίση, πῆγε πρῶτα σὲ κάποια Μονὴ καὶ κατόπιν ἀνέβηκε στὸ ὄρος Ῥίλα. Ἐκεῖ ἔκτισε πρῶτα μικρὴ καλύβα, ποὺ μὲ τὸ χρόνο ἔγινε καταφύγιο πολλῶν μοναχῶν.
Ὁπότε ἔκτισε τὴν Μονὴ τοῦ Ῥίλα, στὴν ὁποία ἀσκητικὰ ἀφοῦ ἔζησε, ἀπεβίωσε εἰρηνικά.
*
=============
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Θαυματουργός ὁ ἀσκητής
Ἦταν Βούλγαρος στὴν καταγωγὴ καὶ γεννήθηκε στὸ χωριὸ Σκρίνο, κοντὰ στὴν Σόφια (Βουλγαρίας), ἐπὶ βασιλείας Πέτρου τοῦ Βούλγαρου.
Ἔχοντας μοναχικὴ κλίση, πῆγε πρῶτα σὲ κάποια Μονὴ καὶ κατόπιν ἀνέβηκε στὸ ὄρος Ῥίλα. Ἐκεῖ ἔκτισε πρῶτα μικρὴ καλύβα, ποὺ μὲ τὸ χρόνο ἔγινε καταφύγιο πολλῶν μοναχῶν.
Ὁπότε ἔκτισε τὴν Μονὴ τοῦ Ῥίλα, στὴν ὁποία ἀσκητικὰ ἀφοῦ ἔζησε, ἀπεβίωσε εἰρηνικά.
*
=============
Преподобный Иоанн Рыльский Рыльский монастырь худ.Дмитрий Зогроф.1843г |
===============
Акафист преподобному Иоанну, Рыльскому чудотворцу и пустынножителю
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1026
Кондак 1
Избранный Богом и предивный житием, преподобне Иоанне, от юности Христа возлюбив, путем тесным к Нему шествовал еси; велиих же ради подвигов твоих и слез излияний дарованьми Духа Святаго обогатился еси. Темже яко велие ко Святей Троице дерзновение имуща ублажаем тя, просяще: от всяких нас бед свободи, зовущих:
Pадуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Икос 1
Ангел земный и человек небесный был еси, преподобне Иоанне. Како убо славу твою воспоем достойно, многими немощьми обдержимии? Но сам вложи песнь хвалебную во уста нас, зовущих:
Радуйся, от родителей благочестивых рожденный;
Pадуйся, ими в страсе Божии добре воспитанный.
Радуйся, из младенства от Церкве николиже отступивый;
Pадуйся, тоя священными ученьми благодатный разум стяжавый.
Радуйся, заповедей Господних блюстителю верный;
Pадуйся, пощений и бдений непрестанных делателю усердный.
Радуйся, по смерти родителей наследие свое убогим раздавый;
Pадуйся, жития ради добраго гонение от человеков лукавых подъявый.
Радуйся, клеветы неправедныя претерпевый;
Pадуйся, досаждения с кротостию понесый.
Радуйся, любовию Серафимскою вслед Христа последовавый;
Pадуйся, ея ради путь узкий иночества избравый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 2
Видя мира сего суету, преподобне Иоанне, невозвратно того отвратитися потщался еси; ничтоже бо тебе от Христа можаше разлучити: ни узы сродства, ни юность твоя, ниже слава мира сего и красота. Сия убо вся ни во чтоже вменив, якоже елень на источники водныя, к Богу востекл еси, вопия Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разуму божественному покорился еси, блаженне, егда Господа в видении соннем узрел еси, от земли твоея изыти повелевающа ти и место спасения твоего показующа, и вся, яже в мире презрев, во обитель Руенскую вселился еси, идеже образ иноческий восприял еси. Сего ради вопием ти таковая:
Радуйся, житие иноческое возлюбивый;
Pадуйся, противу греха воинствовати даже до смерти восхотевый.
Радуйся, купно с власы своими мирская вожделения отложивый;
Pадуйся, с ненасытною жаждею к подвигом иноческим себе устремивый.
Радуйся, в предняя простираяся, задняя забвению предавый;
Pадуйся, сладость жительства уединеннаго в себе обретый.
Радуйся, любве ради божественныя житие пустынное возлюбивый;
Pадуйся, вины ради сея место пострига своего оставивый.
Радуйся, к горе, в видении тебе явленней, пришедый;
Pадуйся, ничтоже имеяй, в колибе хврастней себе вселивый.
Радуйся, дивный пустынножителю;
Pадуйся, Иоанна Крестителя подражателю.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 3
Силою Духа Святаго осеняем в пустыни вселился еси, Иоанне, безмолвное житие провождати, с Богом невозбранно беседовати, Того ангельски непрестанно славословити, лучами света Божественнаго озарятися, за вся же люди и мир Спасителю Богу молитися, поя Ему присно: Аллилуиа.
Икос 3
Имея желание огнепальное боговидения Моисейскаго, преподобне, на гору возшел еси явления божественныя славы восприяти, ихже око не виде и ухо не слыша и яже на сердце человеку не взыдоша. И кто возможет изрещи вся подвиги твоя, в безмолвии сотворенныя? Но мы, дивящеся житию твоему, сице взываем ти:
Радуйся, бремя подвиг велиих на рамена своя возложивый;
Pадуйся, житием твоим Ангелов удививый.
Радуйся, яко не хлебом, но былием травным себе питал еси;
Pадуйся, и того бо зело мало по захождении солнца вкушал еси.
Радуйся, жажду водою в меру утолявый;
Pадуйся, купно с пророком "скотен бых у Тебе" Богу вопиявый.
Радуйся, яко потоки слез от очей твоих источал еси;
Pадуйся, молитвы бо твоя непрестанно Богу возсылал еси.
Радуйся, подвиги сими от страстей себе очистивый;
Pадуйся, бесов в зверине образе тебе устрашити тщащихся посрамивый.
Радуйся, адаманте, козньми вражиими несокрушимый;
Pадуйся, во всех искушениих и напастех всегда с Богом бывый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 4
Бурю напастей демонских укротити восхотев, в пещеру некую зело мрачную вселился еси, преподобне Иоанне, порабощая тело твое и лишаяся света солнечнаго, яко да не лишишися Божественнаго Света в Царствии Господа твоего и да поеши Ему тамо со всеми святыми: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав о тебе, преподобне, сын брата твоего, Лука отрок, и родителей утаився, к тебе в пустыню приде и тобою наставляем восприя подвиги твоя. Мы же силою благодати твоея ужасаеми, вопием ти сице:
Радуйся, Светом Божественным южика своего озаривый;
Pадуйся, дитя малое пустынна жителя соделавый.
Радуйся, от злобы древния сего ради напасть новую приемый;
Pадуйся, клевету в похищении отрока претерпевый.
Радуйся, от брата своего поругания понесый;
Pадуйся, детище от тебе отторженное благословением укрепивый.
Радуйся, молитвою слезною диаволи посрамивый;
Pадуйся, отрока от змия ужаленнаго смертию с Господем соединивый.
Радуйся, цвете райский на камени гор Рыльских прозябый;
Pадуйся, от Камене Божественнаго водою живою обильно напоенный.
Радуйся, таинниче Божий, в пустыни не утаивыйся;
Pадуйся, светильниче Христов во мраце пещернем просветивыйся.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 5
Боготечней звезде подобии суть святии человецы: не точию бо сами ко Христу шествуют, но и прочиим людем спасения путь указуют. Сего ради вселукавый творит им напасти, якоже и тебе, Иоанне: нападе бо на тя во образе разбойник, иже избивше тя, отгнаша от пещеры первыя. Тогда ты в пустыню Рыльскую глубочае вшед, в дупло дуба великаго вселился еси, во еже большими труды Господа твоего прославляти и пети Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видя Господь толикое озлобление твое, преподобне, повеле земли да израстит слануток тебе в напитание; славна же тя яви пастырем, близ пустыни тоя обретшимся, да и мы купно с видевшими дивная дела твоя вопием тебе таковая:
Радуйся, от демонов велия страдания приемый;
Pадуйся, воине Христов непобедимый.
Радуйся, не до конца от них озлобленный;
Pадуйся, Христа покровом всемогущим покровенный.
Радуйся, пред лицем пастырей от Господа прославленный;
Pадуйся, обретшим тя житие твое неволею известивый.
Радуйся, злаком чудесным тех напитавый;
Pадуйся, отшедших их чудом дивным наставивый.
Радуйся, прочиим людем от них проповеданный;
Pадуйся, от приходивших к тебе дарований Божиих не скрывый.
Радуйся, зело страждуща бесна молитвою слезною исцеливый;
Pадуйся, к совершению чудесе сего всю надежду на Бога возложивый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 6
Проповедницы должни есмы быти смирения твоего, преподобне Иоанне, явленнаго пред исцелением беснаго в молитве твоей сицевой: "Боже милосердный, несмь достоин именовати Твое имя моими нечистыми усты!" Сего ради тщимся убо и мы во смирении молитися Господеви и пети Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявшу ти чудесы велиими, множайшую к тебе веру и любовь возимеша людие православнии. Но славе твоей по всей Болгарстей стране прошедшей, востав изшел еси от дуба, славы человеческия бегая. Темже смирения ради твоего ублажаем тя сице:
Радуйся, смирение божественное возлюбивый;
Pадуйся, славу человеческую возненавидевый.
Радуйся, гласа Христова к смирению призывающа, послушавый;
Pадуйся, словеса Писания еже не нам, но имени Божию славу даяти, присно соблюдавый.
Радуйся, высокая достигнувый и ни киих дел благих в себе не видевый;
Pадуйся, древу плодоносну, ветвьми низу клонящуся, подобен бывый.
Радуйся, смирением Давиду, рекшему "аз есмь червь, а не человек", поревновавый;
Pадуйся, купно с пророком Исаиею "о, окаянный аз" вопиявый.
Радуйся, со апостолом грешника себе перваго нарицавый;
Pадуйся, во смирении своем Самому Господу подражавый.
Радуйся, тщеславию доблественне противоставый;
Pадуйся, сие яко прах земный ногами поправый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 7
Хотящу ти страдания большая подъяти пламенныя ради ко Христу любве твоя, столпнику дивному Симеону уподобился еси, на камень возшед, преподобне Иоанне, во дни и нощи аки бесплотен молитву дея, слезами камень омакая и единому токмо Богу беседовати желая. Мы же на подвиг сей взирающе, прославляем всемогущаго Бога в тебе дивнаго и поем Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго подвига твоего, блаженне, не стерпев диавол, поемлет с собою легион бесов, иже с камене тя в пропасть глубокую свергоша. Но ты с трудом велиим востав, паки на камень возшел еси творити молитвы твоя и дивящихся воставляеши звати ти:
Радуйся, ко Христу любовь велию стяжавый;
Pадуйся, сего ради тяжце от полков демонских пострадавый.
Радуйся, страдания сия ни во чтоже вменивый;
Pадуйся, Христа паче жизни твоея возлюбивый.
Радуйся, ни чим же от Христа разлученный;
Pадуйся, Им сего ради возлюбленный.
Радуйся, служения ангельскаго сподобивыйся;
Pадуйся, от руки Ангела хлебом питавыйся.
Радуйся, любовию ко Христу вся диавольская искушения победивый;
Pадуйся, тою вся Христа заповеди соблюдый.
Радуйся, любве ради сея токмо славы Божественныя искавый;
Pадуйся, сего ради от Господа прославленный.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 8
Странный образ жития твоего, велие смирение и любовь твоя ко Христу приумножиша в тебе благодать, яже ти в крещении Христовых ради страстей и смерти крестныя даровася. Сего ради сотвори тя Господь солнце духовное Православныя Церкве, да просвещаются тобою чада ея ко спасению и да вопиют Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь был еси сосуд избран Божия благодати, великий Иоанне, на тебе исполнися Крестителя слово, яко не в меру Бог дает Духа. Киими благодатными дарованьми не увенча тя Бог? Киими явленьми благодати не исполнено бысть твое житие? Темже на тя взирающе, приносим ти похвалы сия наша:
Радуйся, дар смирения Христова стяжавый;
Pадуйся, слез и умиления благодать снискавый.
Радуйся, чистотою и целомудрием от Бога украшенный;
Pадуйся, верою чудодейственною озаренный.
Радуйся, не токмо Христу веровавый, но и страдания за Него понесый;
Pадуйся, даром ревности по Бозе увенчанный.
Радуйся, любве к ближним исполненный;
Pадуйся, даром Божественнаго ведения сподобленный.
Радуйся, даром прозорливства просиявый;
Pадуйся, дарование молитвы непрестающия имый.
Радуйся, до конца надежду будущаго блаженства сохранивый;
Pадуйся, блаженство сие еще в жизни сей предвкусивый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 9
Всякое дарование Духа Святаго восприимшу ти, преподобне Иоанне, достиже вещание твое благочестиваго царя Петра, иже видети тя вожделев посла к тебе девять мужей. Ты же алчных их быти духом разумев, малым хлебом напитал еси, иже преславное чудо сие видевше, вопияху Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии мира сего не разумеют, како царь Петр, сый во славе своей, к тебе с дары устремися, блаженне, и зело опечалися, не возмогий стремнин ради горных ко святыни твоей приблизитися: но мы, словеса Господа поминающе, ко всем людем реченная, "ищите прежде царствия Божия и правды Его", вопием ти:
Радуйся, яко Царство Небесное на земли достигл еси;
Pадуйся, Царство бо сие, пришедшее в силе, яви ти Господь.
Радуйся, яко Царство Божие в стяжании благодати людем явил еси;
Pадуйся, во плоти бо сый блаженство райское в себе таил еси.
Радуйся, яко бисер многоценный стяжав, суету благ временных показал еси;
Pадуйся, яко правду и мир и радость о Дусе Святе имел еси.
Радуйся, сиянием бо благодати славу царскую затмил еси;
Pадуйся, яко сокровище небесное имый, даров царских не приял еси.
Радуйся, яко зрети друг друга в небесном царствии царю Петру обещал еси;
Pадуйся, яко царя в Писании твоем милосерда и Церкви послушна быти увещал еси.
Радуйся, яко покаянию царя научил еси;
Pадуйся, яко покаяния ради царство вечное ему предрекл еси.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 10
Спасти хотя себе до конца от козней вражиих, преподобне Иоанне, пребыл еси в подвизе стояния на камени седмь лет и четыре месяцы. Мнози же поревновавше тебе, близ камене твоего церковь создаша и обитель составиша, начальника тя перваго и пастыря имуще, да возсылается оттуду присно хвалебная Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стена непреоборима бысть ти смирение твое даже до смерти, блаженне Иоанне; разумев бо время отшествия твоего, моление слезное Богу вознесл еси, глаголя: "Отче Вседержителю, ничтоже на земли благо сотворих! Сего ради молю Тя повелети Ангелу благу прийти, да не возбранен ми будет восход от духов лукавствия! Господи, в руце Твои предаю дух мой!" И сия рек, абие дух испустил еси. Мы же, сицевому праведному преставлению дивящеся, тако тя ублажаем:
Радуйся, житием и исходом твоим нас поучаяй;
Pадуйся, горняя мудрствовати, а не земная нас призываяй.
Радуйся, никиимже сластем мирским себе приобщивый;
Pадуйся, блаженную кончину от Бога приемый.
Радуйся, о смерти присно в животе своем помышлявый;
Pадуйся, словеса апостола "по вся дни умираю" исполнивый.
Радуйся, со апостолом Павлом смерти вожделевый;
Pадуйся, разрешитися и со Христом быти присно желание имевый.
Радуйся, слезами и молитвами себе к смерти уготовавый;
Pадуйся, сего ради от смерти не на суд, но в живот пришедый.
Радуйся, вечней радости со Христом по смерти приобщивыйся;
Pадуйся, дерзновение велие пред Богом стяжавый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 11
Пением молебным ублажати тя наставшу времени, благовоние нача от гроба твоего источатися, преподобне Иоанне. Сего ради гроб твой отверзоша и тело твое обретоша нетленно и благоухания исполнено. Оттоле многая чудеса совершахуся от мощей твоих во исцеление к тебе прибегающих и Богу вопиющих: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемную свещу яви тя Господь, преподобне, и храм Духа Святаго, тело же твое тлению непричастно соблюде. Взирающи убо на благодать сию, прославляем тя сице:
Радуйся, нетлением твоим всемогущество Божие благовествуяй;
Pадуйся, безсмертие телес последи общаго воскресения предобразуяй.
Радуйся, нетлением твоим славу Божию в Церкви явивый;
Pадуйся, истину воскресения мертвых утвердивый.
Радуйся, по смерти игумену обители Рыльския во сне явивыйся;
Pадуйся, твоя мощи в Средец град пренести повелевый.
Радуйся, дивная чудеса и зде сотворивый;
Pадуйся, в град Тернов пренесен велия знамения соделавый.
Радуйся, от мощей твоих во градех стольных благодать пролиявый;
Pадуйся, и в пленении быв силами всех ужасивый.
Радуйся, Мануилу царю греческому исцеление даровавый;
Pадуйся, епископу Остригомскому язык связавый и разверзавый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 12
Благодать велию дарова ти Господь за многую любовь, предивный угодниче Божий, преподобне отче наш Иоанне, недуги исцеляти, заблуждшия просвещати и всем просящим быти во спасение. Темже благодаряще Господа, нам тебе даровавшаго, присно зовем ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще тебе песнь недоумеем, како вся дивная деяния твоя словесы немощными изобразити, преподобне! Зряще же тя велика в угодницех Божиих, дерзаем сице восхвалити тя, зовуще:
Радуйся, в подвизех и трудех предивный;
Pадуйся, прославленным тобою Богом прославленный.
Радуйся, далече вне Церкве Болгарския просиявый;
Pадуйся, и иными Православными Церквами чтимый.
Радуйся, нетленною десницею в Церкви Российстей обитаяй;
Pадуйся, благодатию великих отцев Церкве блистаяй.
Радуйся, подвиги преподобных Антония и Макария явивый;
Pадуйся, деяния светил российских Сергия и Серафима предизобразивый.
Радуйся, от краля унгарскаго прославленный;
Pадуйся, и от турских султанов почтенный.
Радуйся, во обители Рыльстей верными и неверными доселе почитаемый;
Pадуйся, велиих ради чудес твоих от всех прославляемый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 13
О, великий Иоанне, Рыльский чудотворче! Приими сию малую похвалу нашу и молися за ны ко Господу, да ниспослет нам милость Свою и покаянию истинному научит нас, избавит же нас от власти миродержителей тьмы века сего и сохранит в православней вере же и благодатном жительстве под дивным покровом Божия Матере, да спасеннии твоим ходатайством вопием Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
*
========
Акафист преподобному Иоанну, Рыльскому чудотворцу и пустынножителю
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1026
Кондак 1
Избранный Богом и предивный житием, преподобне Иоанне, от юности Христа возлюбив, путем тесным к Нему шествовал еси; велиих же ради подвигов твоих и слез излияний дарованьми Духа Святаго обогатился еси. Темже яко велие ко Святей Троице дерзновение имуща ублажаем тя, просяще: от всяких нас бед свободи, зовущих:
Pадуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Икос 1
Ангел земный и человек небесный был еси, преподобне Иоанне. Како убо славу твою воспоем достойно, многими немощьми обдержимии? Но сам вложи песнь хвалебную во уста нас, зовущих:
Радуйся, от родителей благочестивых рожденный;
Pадуйся, ими в страсе Божии добре воспитанный.
Радуйся, из младенства от Церкве николиже отступивый;
Pадуйся, тоя священными ученьми благодатный разум стяжавый.
Радуйся, заповедей Господних блюстителю верный;
Pадуйся, пощений и бдений непрестанных делателю усердный.
Радуйся, по смерти родителей наследие свое убогим раздавый;
Pадуйся, жития ради добраго гонение от человеков лукавых подъявый.
Радуйся, клеветы неправедныя претерпевый;
Pадуйся, досаждения с кротостию понесый.
Радуйся, любовию Серафимскою вслед Христа последовавый;
Pадуйся, ея ради путь узкий иночества избравый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 2
Видя мира сего суету, преподобне Иоанне, невозвратно того отвратитися потщался еси; ничтоже бо тебе от Христа можаше разлучити: ни узы сродства, ни юность твоя, ниже слава мира сего и красота. Сия убо вся ни во чтоже вменив, якоже елень на источники водныя, к Богу востекл еси, вопия Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разуму божественному покорился еси, блаженне, егда Господа в видении соннем узрел еси, от земли твоея изыти повелевающа ти и место спасения твоего показующа, и вся, яже в мире презрев, во обитель Руенскую вселился еси, идеже образ иноческий восприял еси. Сего ради вопием ти таковая:
Радуйся, житие иноческое возлюбивый;
Pадуйся, противу греха воинствовати даже до смерти восхотевый.
Радуйся, купно с власы своими мирская вожделения отложивый;
Pадуйся, с ненасытною жаждею к подвигом иноческим себе устремивый.
Радуйся, в предняя простираяся, задняя забвению предавый;
Pадуйся, сладость жительства уединеннаго в себе обретый.
Радуйся, любве ради божественныя житие пустынное возлюбивый;
Pадуйся, вины ради сея место пострига своего оставивый.
Радуйся, к горе, в видении тебе явленней, пришедый;
Pадуйся, ничтоже имеяй, в колибе хврастней себе вселивый.
Радуйся, дивный пустынножителю;
Pадуйся, Иоанна Крестителя подражателю.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 3
Силою Духа Святаго осеняем в пустыни вселился еси, Иоанне, безмолвное житие провождати, с Богом невозбранно беседовати, Того ангельски непрестанно славословити, лучами света Божественнаго озарятися, за вся же люди и мир Спасителю Богу молитися, поя Ему присно: Аллилуиа.
Икос 3
Имея желание огнепальное боговидения Моисейскаго, преподобне, на гору возшел еси явления божественныя славы восприяти, ихже око не виде и ухо не слыша и яже на сердце человеку не взыдоша. И кто возможет изрещи вся подвиги твоя, в безмолвии сотворенныя? Но мы, дивящеся житию твоему, сице взываем ти:
Радуйся, бремя подвиг велиих на рамена своя возложивый;
Pадуйся, житием твоим Ангелов удививый.
Радуйся, яко не хлебом, но былием травным себе питал еси;
Pадуйся, и того бо зело мало по захождении солнца вкушал еси.
Радуйся, жажду водою в меру утолявый;
Pадуйся, купно с пророком "скотен бых у Тебе" Богу вопиявый.
Радуйся, яко потоки слез от очей твоих источал еси;
Pадуйся, молитвы бо твоя непрестанно Богу возсылал еси.
Радуйся, подвиги сими от страстей себе очистивый;
Pадуйся, бесов в зверине образе тебе устрашити тщащихся посрамивый.
Радуйся, адаманте, козньми вражиими несокрушимый;
Pадуйся, во всех искушениих и напастех всегда с Богом бывый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 4
Бурю напастей демонских укротити восхотев, в пещеру некую зело мрачную вселился еси, преподобне Иоанне, порабощая тело твое и лишаяся света солнечнаго, яко да не лишишися Божественнаго Света в Царствии Господа твоего и да поеши Ему тамо со всеми святыми: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав о тебе, преподобне, сын брата твоего, Лука отрок, и родителей утаився, к тебе в пустыню приде и тобою наставляем восприя подвиги твоя. Мы же силою благодати твоея ужасаеми, вопием ти сице:
Радуйся, Светом Божественным южика своего озаривый;
Pадуйся, дитя малое пустынна жителя соделавый.
Радуйся, от злобы древния сего ради напасть новую приемый;
Pадуйся, клевету в похищении отрока претерпевый.
Радуйся, от брата своего поругания понесый;
Pадуйся, детище от тебе отторженное благословением укрепивый.
Радуйся, молитвою слезною диаволи посрамивый;
Pадуйся, отрока от змия ужаленнаго смертию с Господем соединивый.
Радуйся, цвете райский на камени гор Рыльских прозябый;
Pадуйся, от Камене Божественнаго водою живою обильно напоенный.
Радуйся, таинниче Божий, в пустыни не утаивыйся;
Pадуйся, светильниче Христов во мраце пещернем просветивыйся.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 5
Боготечней звезде подобии суть святии человецы: не точию бо сами ко Христу шествуют, но и прочиим людем спасения путь указуют. Сего ради вселукавый творит им напасти, якоже и тебе, Иоанне: нападе бо на тя во образе разбойник, иже избивше тя, отгнаша от пещеры первыя. Тогда ты в пустыню Рыльскую глубочае вшед, в дупло дуба великаго вселился еси, во еже большими труды Господа твоего прославляти и пети Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видя Господь толикое озлобление твое, преподобне, повеле земли да израстит слануток тебе в напитание; славна же тя яви пастырем, близ пустыни тоя обретшимся, да и мы купно с видевшими дивная дела твоя вопием тебе таковая:
Радуйся, от демонов велия страдания приемый;
Pадуйся, воине Христов непобедимый.
Радуйся, не до конца от них озлобленный;
Pадуйся, Христа покровом всемогущим покровенный.
Радуйся, пред лицем пастырей от Господа прославленный;
Pадуйся, обретшим тя житие твое неволею известивый.
Радуйся, злаком чудесным тех напитавый;
Pадуйся, отшедших их чудом дивным наставивый.
Радуйся, прочиим людем от них проповеданный;
Pадуйся, от приходивших к тебе дарований Божиих не скрывый.
Радуйся, зело страждуща бесна молитвою слезною исцеливый;
Pадуйся, к совершению чудесе сего всю надежду на Бога возложивый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 6
Проповедницы должни есмы быти смирения твоего, преподобне Иоанне, явленнаго пред исцелением беснаго в молитве твоей сицевой: "Боже милосердный, несмь достоин именовати Твое имя моими нечистыми усты!" Сего ради тщимся убо и мы во смирении молитися Господеви и пети Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявшу ти чудесы велиими, множайшую к тебе веру и любовь возимеша людие православнии. Но славе твоей по всей Болгарстей стране прошедшей, востав изшел еси от дуба, славы человеческия бегая. Темже смирения ради твоего ублажаем тя сице:
Радуйся, смирение божественное возлюбивый;
Pадуйся, славу человеческую возненавидевый.
Радуйся, гласа Христова к смирению призывающа, послушавый;
Pадуйся, словеса Писания еже не нам, но имени Божию славу даяти, присно соблюдавый.
Радуйся, высокая достигнувый и ни киих дел благих в себе не видевый;
Pадуйся, древу плодоносну, ветвьми низу клонящуся, подобен бывый.
Радуйся, смирением Давиду, рекшему "аз есмь червь, а не человек", поревновавый;
Pадуйся, купно с пророком Исаиею "о, окаянный аз" вопиявый.
Радуйся, со апостолом грешника себе перваго нарицавый;
Pадуйся, во смирении своем Самому Господу подражавый.
Радуйся, тщеславию доблественне противоставый;
Pадуйся, сие яко прах земный ногами поправый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 7
Хотящу ти страдания большая подъяти пламенныя ради ко Христу любве твоя, столпнику дивному Симеону уподобился еси, на камень возшед, преподобне Иоанне, во дни и нощи аки бесплотен молитву дея, слезами камень омакая и единому токмо Богу беседовати желая. Мы же на подвиг сей взирающе, прославляем всемогущаго Бога в тебе дивнаго и поем Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго подвига твоего, блаженне, не стерпев диавол, поемлет с собою легион бесов, иже с камене тя в пропасть глубокую свергоша. Но ты с трудом велиим востав, паки на камень возшел еси творити молитвы твоя и дивящихся воставляеши звати ти:
Радуйся, ко Христу любовь велию стяжавый;
Pадуйся, сего ради тяжце от полков демонских пострадавый.
Радуйся, страдания сия ни во чтоже вменивый;
Pадуйся, Христа паче жизни твоея возлюбивый.
Радуйся, ни чим же от Христа разлученный;
Pадуйся, Им сего ради возлюбленный.
Радуйся, служения ангельскаго сподобивыйся;
Pадуйся, от руки Ангела хлебом питавыйся.
Радуйся, любовию ко Христу вся диавольская искушения победивый;
Pадуйся, тою вся Христа заповеди соблюдый.
Радуйся, любве ради сея токмо славы Божественныя искавый;
Pадуйся, сего ради от Господа прославленный.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 8
Странный образ жития твоего, велие смирение и любовь твоя ко Христу приумножиша в тебе благодать, яже ти в крещении Христовых ради страстей и смерти крестныя даровася. Сего ради сотвори тя Господь солнце духовное Православныя Церкве, да просвещаются тобою чада ея ко спасению и да вопиют Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь был еси сосуд избран Божия благодати, великий Иоанне, на тебе исполнися Крестителя слово, яко не в меру Бог дает Духа. Киими благодатными дарованьми не увенча тя Бог? Киими явленьми благодати не исполнено бысть твое житие? Темже на тя взирающе, приносим ти похвалы сия наша:
Радуйся, дар смирения Христова стяжавый;
Pадуйся, слез и умиления благодать снискавый.
Радуйся, чистотою и целомудрием от Бога украшенный;
Pадуйся, верою чудодейственною озаренный.
Радуйся, не токмо Христу веровавый, но и страдания за Него понесый;
Pадуйся, даром ревности по Бозе увенчанный.
Радуйся, любве к ближним исполненный;
Pадуйся, даром Божественнаго ведения сподобленный.
Радуйся, даром прозорливства просиявый;
Pадуйся, дарование молитвы непрестающия имый.
Радуйся, до конца надежду будущаго блаженства сохранивый;
Pадуйся, блаженство сие еще в жизни сей предвкусивый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 9
Всякое дарование Духа Святаго восприимшу ти, преподобне Иоанне, достиже вещание твое благочестиваго царя Петра, иже видети тя вожделев посла к тебе девять мужей. Ты же алчных их быти духом разумев, малым хлебом напитал еси, иже преславное чудо сие видевше, вопияху Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии мира сего не разумеют, како царь Петр, сый во славе своей, к тебе с дары устремися, блаженне, и зело опечалися, не возмогий стремнин ради горных ко святыни твоей приблизитися: но мы, словеса Господа поминающе, ко всем людем реченная, "ищите прежде царствия Божия и правды Его", вопием ти:
Радуйся, яко Царство Небесное на земли достигл еси;
Pадуйся, Царство бо сие, пришедшее в силе, яви ти Господь.
Радуйся, яко Царство Божие в стяжании благодати людем явил еси;
Pадуйся, во плоти бо сый блаженство райское в себе таил еси.
Радуйся, яко бисер многоценный стяжав, суету благ временных показал еси;
Pадуйся, яко правду и мир и радость о Дусе Святе имел еси.
Радуйся, сиянием бо благодати славу царскую затмил еси;
Pадуйся, яко сокровище небесное имый, даров царских не приял еси.
Радуйся, яко зрети друг друга в небесном царствии царю Петру обещал еси;
Pадуйся, яко царя в Писании твоем милосерда и Церкви послушна быти увещал еси.
Радуйся, яко покаянию царя научил еси;
Pадуйся, яко покаяния ради царство вечное ему предрекл еси.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 10
Спасти хотя себе до конца от козней вражиих, преподобне Иоанне, пребыл еси в подвизе стояния на камени седмь лет и четыре месяцы. Мнози же поревновавше тебе, близ камене твоего церковь создаша и обитель составиша, начальника тя перваго и пастыря имуще, да возсылается оттуду присно хвалебная Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стена непреоборима бысть ти смирение твое даже до смерти, блаженне Иоанне; разумев бо время отшествия твоего, моление слезное Богу вознесл еси, глаголя: "Отче Вседержителю, ничтоже на земли благо сотворих! Сего ради молю Тя повелети Ангелу благу прийти, да не возбранен ми будет восход от духов лукавствия! Господи, в руце Твои предаю дух мой!" И сия рек, абие дух испустил еси. Мы же, сицевому праведному преставлению дивящеся, тако тя ублажаем:
Радуйся, житием и исходом твоим нас поучаяй;
Pадуйся, горняя мудрствовати, а не земная нас призываяй.
Радуйся, никиимже сластем мирским себе приобщивый;
Pадуйся, блаженную кончину от Бога приемый.
Радуйся, о смерти присно в животе своем помышлявый;
Pадуйся, словеса апостола "по вся дни умираю" исполнивый.
Радуйся, со апостолом Павлом смерти вожделевый;
Pадуйся, разрешитися и со Христом быти присно желание имевый.
Радуйся, слезами и молитвами себе к смерти уготовавый;
Pадуйся, сего ради от смерти не на суд, но в живот пришедый.
Радуйся, вечней радости со Христом по смерти приобщивыйся;
Pадуйся, дерзновение велие пред Богом стяжавый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 11
Пением молебным ублажати тя наставшу времени, благовоние нача от гроба твоего источатися, преподобне Иоанне. Сего ради гроб твой отверзоша и тело твое обретоша нетленно и благоухания исполнено. Оттоле многая чудеса совершахуся от мощей твоих во исцеление к тебе прибегающих и Богу вопиющих: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемную свещу яви тя Господь, преподобне, и храм Духа Святаго, тело же твое тлению непричастно соблюде. Взирающи убо на благодать сию, прославляем тя сице:
Радуйся, нетлением твоим всемогущество Божие благовествуяй;
Pадуйся, безсмертие телес последи общаго воскресения предобразуяй.
Радуйся, нетлением твоим славу Божию в Церкви явивый;
Pадуйся, истину воскресения мертвых утвердивый.
Радуйся, по смерти игумену обители Рыльския во сне явивыйся;
Pадуйся, твоя мощи в Средец град пренести повелевый.
Радуйся, дивная чудеса и зде сотворивый;
Pадуйся, в град Тернов пренесен велия знамения соделавый.
Радуйся, от мощей твоих во градех стольных благодать пролиявый;
Pадуйся, и в пленении быв силами всех ужасивый.
Радуйся, Мануилу царю греческому исцеление даровавый;
Pадуйся, епископу Остригомскому язык связавый и разверзавый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 12
Благодать велию дарова ти Господь за многую любовь, предивный угодниче Божий, преподобне отче наш Иоанне, недуги исцеляти, заблуждшия просвещати и всем просящим быти во спасение. Темже благодаряще Господа, нам тебе даровавшаго, присно зовем ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще тебе песнь недоумеем, како вся дивная деяния твоя словесы немощными изобразити, преподобне! Зряще же тя велика в угодницех Божиих, дерзаем сице восхвалити тя, зовуще:
Радуйся, в подвизех и трудех предивный;
Pадуйся, прославленным тобою Богом прославленный.
Радуйся, далече вне Церкве Болгарския просиявый;
Pадуйся, и иными Православными Церквами чтимый.
Радуйся, нетленною десницею в Церкви Российстей обитаяй;
Pадуйся, благодатию великих отцев Церкве блистаяй.
Радуйся, подвиги преподобных Антония и Макария явивый;
Pадуйся, деяния светил российских Сергия и Серафима предизобразивый.
Радуйся, от краля унгарскаго прославленный;
Pадуйся, и от турских султанов почтенный.
Радуйся, во обители Рыльстей верными и неверными доселе почитаемый;
Pадуйся, велиих ради чудес твоих от всех прославляемый.
Радуйся, преподобне Иоанне, Рыльский чудотворче, славо и радосте наша.
Кондак 13
О, великий Иоанне, Рыльский чудотворче! Приими сию малую похвалу нашу и молися за ны ко Господу, да ниспослет нам милость Свою и покаянию истинному научит нас, избавит же нас от власти миродержителей тьмы века сего и сохранит в православней вере же и благодатном жительстве под дивным покровом Божия Матере, да спасеннии твоим ходатайством вопием Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
*
========
Иоанн Рыльский |
=======================
Молитва к преподобному Иоанну, Рыльскому чудотворцу и пустынножителю
Молитва к преподобному Иоанну, Рыльскому чудотворцу и пустынножителю
О, великий и предивный чудотворче, преподобне Иоанне, приими моление наше и не отвратися от нас, к твоему заступлению прибегающих: никогдаже бо отвращался еси от приходивших к тебе с печальми своими во дни земнаго твоего жития; вемы же, коликая знамения милосердия являл еси и по преставлении твоем людем православным! Услыши и нас ныне, велиими скорбьми обдержимых, нашедшими на ны в лукавыя дни сия, егда диавол чрез пагубныя козни своя тщится попрати Церковь Святую, лишити же нас спасения вечнаго и благ временныя жизни! Испроси нам у Господа Иисуса Христа прощения грехов, а наипаче греха непослушания Матери нашей Церкви! Даруй нам сокрушение сердца, во еже со умилением неуклонно приступати ко святому Таинству Покаяния, яко да не во осуждение и погибель будет нам причащение Тела и Крове Христовых, но во здравие и спасение. Отжени от нас дух братоненавидения, даруй нам дух любве и мира к братскому единению всех людей твоих! Соеди всех нас любовию ко Христу и Его Церкве Православней, яко да соблюдающе спасительную волю Его, истинная чада Божия будем! Буди нам путевождь во вся дни наша, яко да присно в благодати Духа Святаго суще в чистоте веру содержим и волю Господню до самыя смерти сотворим! В час же кончины нашея явися нам представити души наша к престолу Божественнаго Судии и рещи Ему: "Се аз и дети моя", яко да твоим заступлением вечных мук избавльшеся, неизреченное блаженство Небеснаго Царствия Христова наследим купно с тобою и всеми святыми во веки веков.
Аминь.
*
==========
Строгановский иконописный лицевой подлинник. 22 октября (фрагмент). Русь. Конец XVI - начало XVII в. (издан в Москве в 1869 году). В 1868 году принадлежал графу Сергею Григорьевичу Строганову. |
=============
Тропарь преподобному Иоанну Рыльскому
Тропарь, глас 1:
Покаяния основание, прописание умиления, образ утешения, духовного совершения, равно ангелом житие твое бысть, преподобне: в молитвах убо и пощениях, и в слезах пребывая, отче Иоанне, моли Христа Бога о душах наших.
Ин тропарь, глас 4:
Тело смирив пощением, душу же возвысив пением, сосуд явися избран Святому Духу, Иоанне, отче наш, в чистоте сердца твоего, преподобне, пожив. Тем, дерзновение имея ко Господу моли спастися душам нашим.
Тропарь преподобному Иоанну Рыльскому
Тропарь, глас 1:
Покаяния основание, прописание умиления, образ утешения, духовного совершения, равно ангелом житие твое бысть, преподобне: в молитвах убо и пощениях, и в слезах пребывая, отче Иоанне, моли Христа Бога о душах наших.
Ин тропарь, глас 4:
Тело смирив пощением, душу же возвысив пением, сосуд явися избран Святому Духу, Иоанне, отче наш, в чистоте сердца твоего, преподобне, пожив. Тем, дерзновение имея ко Господу моли спастися душам нашим.
*
Тропарь, глас 4: (Возвращение мощей из Терново в Рыльский монастырь)
Твоих мощей возвращением обитель твоя обогатися, церковь же твоя, приемши я, просветися и, красящися, верных созывает с веселием светоносный твой светло праздновати день, грядите, глаголющи, и приимите благодатей дарования.
Кондак, глас 2: (Возвращение мощей)
Твердым умом и непрестанными молитвами борителя врага силу всегубительную до конца поборив, достойно от Христа прославился еси, Иоанне всеблаженне. Тем твоих днесь мощей возвращения светлый совершающе праздник в веселии, согласно вопием ти: стаду и людем твоим ты еси с Богом, отче преподобне, похвало и утверждение.
Ин. кондак, глас 2:
В молитвах бодренно не усыпая и в пениих непрестанных ангелом подобяся, в гроб вшел еси, тленную жизнь оставив, и к Небеси прешел еси на нетление, Иоанне отче, от смерти бо к животу вечному тя пресели Христос Бог, яко Своего угодника.
Ин кондак, глас 2:
Молящим тя теплейший заступниче и просящим скорейший послушателю, преподобне отче Иоанне, приими моление наше и Христа умоли помиловати нас, Единаго Преблагаго и Многомилостиваго.
Ин кондак, глас 8:
Ангельскому житию поревновав, преподобне, вся земная оставив, ко Христу притекл еси, и Того заповедьми ограждаяся, явился еси столп непоколебим от вражиих нападений. Тем зовем ти: радуйся, отче Иоанне, светило пресветлое.
Ин кондак, глас 6:
Благодатию Божиею нас обогатил еси и делы благими известил еси, званием явися, Иоанне, угодник Христа Бога. В молитвах и постех дарований Божия Духа исполнися бысть недугом прогонитель и заступник душам нашим.
Величание
Ублажаем тя, преподобне отче Иоанне, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.
*
Тропарь, глас 4: (Возвращение мощей из Терново в Рыльский монастырь)
Твоих мощей возвращением обитель твоя обогатися, церковь же твоя, приемши я, просветися и, красящися, верных созывает с веселием светоносный твой светло праздновати день, грядите, глаголющи, и приимите благодатей дарования.
Кондак, глас 2: (Возвращение мощей)
Твердым умом и непрестанными молитвами борителя врага силу всегубительную до конца поборив, достойно от Христа прославился еси, Иоанне всеблаженне. Тем твоих днесь мощей возвращения светлый совершающе праздник в веселии, согласно вопием ти: стаду и людем твоим ты еси с Богом, отче преподобне, похвало и утверждение.
Ин. кондак, глас 2:
В молитвах бодренно не усыпая и в пениих непрестанных ангелом подобяся, в гроб вшел еси, тленную жизнь оставив, и к Небеси прешел еси на нетление, Иоанне отче, от смерти бо к животу вечному тя пресели Христос Бог, яко Своего угодника.
Ин кондак, глас 2:
Молящим тя теплейший заступниче и просящим скорейший послушателю, преподобне отче Иоанне, приими моление наше и Христа умоли помиловати нас, Единаго Преблагаго и Многомилостиваго.
Ин кондак, глас 8:
Ангельскому житию поревновав, преподобне, вся земная оставив, ко Христу притекл еси, и Того заповедьми ограждаяся, явился еси столп непоколебим от вражиих нападений. Тем зовем ти: радуйся, отче Иоанне, светило пресветлое.
Ин кондак, глас 6:
Благодатию Божиею нас обогатил еси и делы благими известил еси, званием явися, Иоанне, угодник Христа Бога. В молитвах и постех дарований Божия Духа исполнися бысть недугом прогонитель и заступник душам нашим.
Величание
Ублажаем тя, преподобне отче Иоанне, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.
*
Минея - Октябрь (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в. Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии. |
*
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Φερωνύμως χαρίτων τοῦ θείου Πνεύματος, τῇ ἰσαγγέλῳ ζωῇ σου ἀνακαθάρας τὸν νοῦν, εἰσεδέξω δαψιλῶς τὸν πλοῦτον Ὅσιε, καὶ θαυμάτων αὐτουργός, ἀνεδείχθης ἀληθῶς, Πατὴρ ἡμῶν Ἰωάννη, καθικετεύων ἀπαύστως, ἐλεηθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Κοντάκιον. Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Ἐν τῷ Ῥίλᾳ ἄγγελος Πάτερ ὡράθης, καὶ Μονὴν ἀνήγειρας, ὦ Ἰωάννη τῷ Χριστῷ, ἔνθα τὸ θεῖόν σου λείψανον, καθαγιάζει τοὺς πίστει προστρέχοντας.
*
========================
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Φερωνύμως χαρίτων τοῦ θείου Πνεύματος, τῇ ἰσαγγέλῳ ζωῇ σου ἀνακαθάρας τὸν νοῦν, εἰσεδέξω δαψιλῶς τὸν πλοῦτον Ὅσιε, καὶ θαυμάτων αὐτουργός, ἀνεδείχθης ἀληθῶς, Πατὴρ ἡμῶν Ἰωάννη, καθικετεύων ἀπαύστως, ἐλεηθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Κοντάκιον. Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Ἐν τῷ Ῥίλᾳ ἄγγελος Πάτερ ὡράθης, καὶ Μονὴν ἀνήγειρας, ὦ Ἰωάννη τῷ Χριστῷ, ἔνθα τὸ θεῖόν σου λείψανον, καθαγιάζει τοὺς πίστει προστρέχοντας.
*
========================
Св. Йоан Рилски Чудотворец икона 57/43,5 cm, в памет на създаването на търговско-индустриално дружество "Бъдещност" през 1887 г. |
Святый Иоанне Рылский с житием Болгария. XVII - XVIII в. 42 х 32. Национальный музей Рильский монастырь. Болгария. |
Преподобный Иоанн Рильский Болгария. 1834 г. 83 х 69. Цаню Захариев Стари. |
***
Комментариев нет:
Отправить комментарий
БЛАГОДАРЮ ЗА ВНИМАНИЕ!
Заходите еще.