no copi

понедельник, 25 апреля 2011 г.

* Муромская икона Божией Матери *

*
*
Муромская 
икона Божией Матери
Икона Божией Матери «Муромская» (12 век).
Икона Пресвятой Богородицы, именуемая «Муромской»
Муромской-Рязанской (XII) иконы Божией Матери
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Μούρωμ Ρωσίας
*
Муромская икона Божией Матери
*
Муромская икона Божией Матери

Муромская икона Божией Матери была принесена в Муром из Киева просветителем этого края святым благоверным князем Константином († 1129; память 21 мая).

Святой Константин убеждал язычников принять христианство, но они упорствовали и решили убить князя. Узнав об этом, святой вышел к заговорщикам с иконой Божией Матери. Благодать, исходившая от Ее Лика, тронула сердца язычников. Они переменили свои намерения и сами стали просить совершить над ними Крещение.

В конце XIII в. в Муроме был епископом святой Василий Рязанский. Оклеветанного и заподозренного в порочной жизни святителя осудили на смерть. Св. Василий всю ночь молился в храме святых князей-страстотерпцев Бориса и Глеба. Совершив литургию, он затем отслужил молебен перед принесенной из Киева кн. Константином иконой Богоматери в храме Благовещения. Придя со святой иконой на берег реки Оки, он, сняв с себя мантию, распростер ее по воде и чудесным образом встал на мантию. Сильный ветер понес его против течения. Епископ доплыл до места, называемого старой Рязанью, где жили князья Феодор и Константин, которые вместе с духовенством и народом вышли с крестным ходом навстречу святителю. С тех пор епископская кафедра в Муроме была упразднена, а учреждена в Рязани, где и осталась чудотворная икона, которую стали называть еще «Молением св. Василия». Через три года святитель Василий избрал для жительства новую Рязань и там утвердил в 1291 году свою кафедру. Туда же была перенесена и Муромская икона Пресвятой Богородицы.

Празднество чудотворной иконе было установлено в 1810 году указом Св. Синода по желанию жителей Мурома 25 апреля, в день памяти святителя Василия Рязанского.

Празднование Ап. 12

Русская Православная Церковь
http://www.mospat.ru/calendar/
Суббота, 12 апреля (ст.ст.) 25 апреля 2009 (нов. ст.)

*
================================
Богоматерь Муромская
Век: XVI
Размер: 22x19 см
На публикуемой иконе Богоматерь представлена в традиционной иконографии Одигитрии Муромской. Несмотря на небольшие размеры иконы, образ Богоматери решен монументально. В левой руке Младенца белый свиток, расположенный почти горизонтально. Многослойное, монохромной личное письмо выполнено охрами с легкими белильными оживками и добавлением киновари в прозрачный слой подрумянки.
 *
Икона Пресвятой Богородицы, именуемая «Муромской»

Согласно церковному преданию, Муромская икона Божией Матери была принесена из Киева в Муром святым благоверным князем Константином Муромским в начале XII века. Благодатная сила, исходившая от святого образа, помогла князю обратить язычников Муромского княжества в христианство. Вначале проповедь его не встретила сочувствия, нашлись даже такие закоренелые язычники, которые составили заговор и поклялись или убить своего князя, или выгнать его из Мурома. Когда святой Константин узнал об этом, то усердно помолился Богу, взял образ Богоматери и вышел с ним к заговорщикам, твердо надеясь на заступничество Царицы Небесной. Язычники, увидев икону, были поражены ужасом, просили у князя прощения и здесь же дали согласие на крещение в святую православную веру.
     Муромская икона прославилась и другими чудесами, из которых наиболее замечательно следующее. В конце XII века епископом в Муроме был святитель Василий, муж праведный и благочестивый. Однажды по дьявольскому навету святитель подвергся несправедливому подозрению в жизни, не соответствующей высокому епископскому сану. За это озлобленные муромцы решили изгнать его из города. Узнав об этом, святитель целую ночь провел в молитве, а утром отправился в храм Благовещения и там перед чудотворным образом Пресвятой Богородицы отслужил молебен. Возложив надежду спасения своего на Царицу Небесную, святитель Василий взял Ее чудотворную икону и пошел с нею к реке Оке, где для него приготовили суденышко. Здесь он снял с себя мантию, распростер ее по воде и стал на нее с образом Богоматери. Вдруг поднялся сильный ветер и понес святителя против течения...
     Через шесть часов епископ прибыл в Старую Рязань. Впоследствии он перенес епископскую кафедру в Новую Рязань (Переяславль Рязанский). Туда же была перенесена и чудотворная икона Божией Матери. В честь этого чуда Муромская икона иногда именуется “Моление святого Василия”. В древности она находилась в Рязанском Рождественском (Успенском) соборе.
     Помимо “Повести о рязанском епископе Василие” самым ранним документом, в котором упоминается Муромская икона Божией Матери, является опись старого Успенского собора в Рязани, составленная в 1638 году. В ней мы читаем: “Над гробницею (Василия) образ Пречистыя Богородицы Умиления, и тот образ моления Василия епископа Муромского и Рязанского”.
     Первоначально празднование иконе совершалось во вторую неделю Петрова поста, потом было перенесено на Фомину неделю. Наконец, в 1814 году Св. Синод установил праздновать иконе 12 апреля.
     В 1829 году список чудотворной иконы находился в Муромском соборе Рождества Богородицы. “По правую сторону святых мощей (благоверных князя Петра и княгини Февронии), на одной из четырех колонн храма, находится весьма чтимая святыня — икона Муромской Божией Матери. Эта икона вставлена в другой большой образ “Всех святых” — читаем в описании Богородицкого собора, составленном В.Н. Добрынкиным.
     2 июля 1918 года чудотворный образ Божией Матери прибыл в Муром. Ее сопровождали Рязанский архиепископ Иоанн, духовенство Кафедрального Рождественского собора и рязанские хоругвеносцы. Икона была принесена в Муром с разрешения Церковного Собора “для обхождения по церквам и домам”. Образ находился в Муроме до 19 августа.
     Иконография Муромской иконы Божией Матери близка к Яхромской и Ярославской иконам. По мнению Н.П. Кондакова, источники такого изображения можно найти в поздневизантийской и итальянской живописи.

КОТЛОВКА.RU
информационный портал
http://kotlovka.ru/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

*
=================
Муромская
из местного ряда иконостаса Рождественского (Богородицкого) кафедрального собора в Муроме
*
Муромская икона БМ

Иконография: Согласно сведеньям Описей и Писцовой книги города Мурома XVII в., икона была вкладом царя Ивана Грозного в связи с Казанской победой, когда по его обету был заново отстроен в камне Рождественский собор. Икона была самой почитаемой святыней собора. Подобно иконе Иверской Богоматери, ее носили в крестные ходы и в дома жителей Мурома. Одигитрия Муромская является одним из лучших списков древнего иконографического типа, сохранившим не только пропорции и композицию древних икон, но и особенности типажа, жестов, колорита и других деталей. Эти черты константинопольской иконографии соответствуют тому типу, за которым на Руси закрепилось название «Одигитрии Смоленской». Согласно преданию, это был древнейший образ Одигитрии, принесенный на Русь в 1046 г. дочерью византийского императора Константина Мономаха и в начале XII в. при Владимире Мономахе перенесенной в Смоленск. Такой иконографический извод был известен на Руси и по ряду других греческих икон, которые со временем стали тоже называться Одигитриями Смоленскими. День празднования иконы назначен 28 июля, в день празднования иконы Богоматери Смоленской.

http://iconsv.ru/
*
==================
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Μούρωμ Ρωσίας
*
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Μούρωμ Ρωσίας

Ἡ ἱερὰ εἰκόνα τῆς Παναγίας τοῦ Μούρωμ μεταφέρθηκε στὴν πόλη αὐτὴ ἀπὸ τὸν Ἅγιο Κωνσταντίνο τὸν Πρίγκιπα († 3 Ἰουλίου), στὶς ἀρχὲς τοῦ 12ου αἰῶνος μ.Χ., ὅταν οἱ κάτοικοί της ἦταν ἀκόμη εἰδωλολάτρες. Ὁ Ἅγιος Κωνσταντίνος προσπαθοῦσε νὰ τοὺς διδάξει τὴν ἀλήθεια καὶ νὰ κηρύξει τὸ Εὐαγγέλιο, ἀλλὰ αὐτοὶ δὲν πίστευαν μέχρι ποὺ ἀποφάσισαν νὰ τὸν φονεύσουν. Ὁ Ἅγιος τότε προσευχήθηκε θερμὰ στὴν εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Ἡ Μητέρα τοῦ Θεοῦ ἄκουσε τὴν ἱκεσία του καὶ φώτισε τὶς καρδιὲς τῶν κατοίκων τοῦ Μούρωμ, οἱ ὁποῖοι δέχθηκαν τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ καὶ βαπτίσθηκαν.
Ὅταν τὴν ἕδρα τῆς Ἐπισκοπῆς τοῦ Μούρωμ κατεῖχε ὁ Ἅγιος Βασίλειος, πῆρε τὴν εἰκόνα καὶ κρατώντας την στὰ χέρια ἔπλευσε ἐπάνω στὰ νερά, ἔχοντας γιὰ σχεδία τὸν μανδύα του μέχρι τὸ Ριαζάν, ὅπου καὶ τοποθέτησε τὴν ἱερὰ εἰκόνα σὲ ναὸ τῆς πόλεως.
*
=================
 *
АКАФИСТ Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Муромская»
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1340

Кондак 1
Избранной от всех родов Царице и Владычице мира, милостию своею страну сию озаряющей, похвальное пение приносим Ти, Богородице, Ты же, яко имущая дерзновение к Сыну Твоему и Богу, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Икос 1
     Архангела глас усты недостойными приносим Ти, чистая, яко благоизволила еси даровати сию чудотворную икону Твою князю Святославу, да преподаст ю в благословение сыну своему Константину; таково от лет древних пребысть благословение Твое и милость Твоя на стране нашей и икона Твоя бысть нам выну в знамение Твоего Покрова неотступнаго и в присное нам утешение и радование. Благодаряще убо Тя, с веселием зовем Тебе:
     Радуйся, от ангелов воспеваемая и от всего мира славимая;
     Радуйся, херувим честнейшая и серафим без сравнения славнейшая;
     Радуйся, небесных сил превысшая и ангельския силы превосходящая;
     Радуйся, в честней иконе Твоей от всех родов покланяемая;
     Радуйся, присноблаженная, граду Мурому похвало;
     Радуйся, преблагословенная, Рязани украшение.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 2
     Видя о себе Божие смотрение, да просветит жители града Мурома, благоверный князь Константин, со священники и вои, в страну Муромскую отыде, взем честный образ Твой, Владычице, и всю надежду на Тя и Бога возложив, Ему же и пояше: Аллилуиа.

Икос 2
     Разумети неотступный покров Твой и всесильную помощь Твою даровала еси, Пречистая, благоверному князю, того ради, аще и яростию сретоша его непокоривии иноплеменницы и сына его убиша, обаче никакоже смутися, ниже от намерения своего отступи, но в град Муром вниде и на княжении своем утвердися, благодарне воспевая Тебе:
     Радуйся, пришествием святыя иконы Твоея град Муром озарившая;
     Радуйся, милостивым ликом Твоим сердца неверных умягчившая;
     Радуйся, верным людем Твоим всесильную помощь Твою во брани явившая;
     Радуйся, иноплеменники, во ожесточении сущия, вразумити изволившая;
     Радуйся, противныя советы их сокрушившая;
     Радуйся, к свету веры Христовой тыя наставившая.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 3
     Силою Вышняго утвердися благоверный князь Константин во граде Муроме, и неизреченное милосердие и заступление Твое, Всемилостивая, поминая, абие воздвиже церковь Тебе в честь Благовещения Твоего, идеже и икону святую твою благолепне постави, со умилением вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 3
     Имея Тя Богоизбранную помощницу во апостольстем подвизе своем, благоверный Константин никакоже устрашися, егда невернии идолослужителие со оружием и воплем великим приидоша к нему, умертвити его помышляюще, но чудную икону Твою на руки взем, един к ним изыде. Темже приснодевственный лик Твой зряще, вострепеташа нечестивии и падоша ниц, аки мертви, вернии же людие Твои, сему преславному знамению дивляшеся, воспевают Ти сице:
     Радуйся, вернаго раба Твоего от нечестивых оградившая;
     Радуйся, бесовскую лесть тем обличившая;
     Радуйся, радость небеси и земли тогда явившая;
     Радуйся, людей безбожных и заблудших дивное вразумление;
     Радуйся, стаду Твоему покрове и присное утешение;
     Радуйся, пристанище наше тихое и всегда готовое заступление.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 4
     Бурю злобы и ярости безумныя утишила еси, Всеблагая, и в разум истины привела еси тогда нечестивыя, видевше бо святую икону Твою, аки солнце сияющую, лице же князя, аки ангельское, смиришася зело и, со страхом приступающе к нему, крещения просяху, да Богу единому научатся пети: Аллилуиа.

Икос 4
     Слышав сицевыя глаголы и моления прежде темных, ныне же света Христова взыскующих людей, благоверный князь умилися и, со всем освященным собором образу Твоему представ, возде руце свои на небо и рече: о Всепетая Госпоже Богородице, благодарим Тя, яко избавила еси нас от нахождения рати сих иноплеменников и прежде злыя враги внезапу вожделенныя нам братия и други сотворила еси; темже и по сих во время всякия скорби нашея и обстояний не забуди нас, теплая Заступнице, да со умилением присно вопием Тебе:
     Радуйся, свече, свет невечерний возсиявшая и неверныя ко Христу приведшая;
     Радуйся, сердца их во мгновение к восприятию истины приуготовившая;
     Радуйся, восстание иноплеменник и их противление дивно смирившая;
     Радуйся, злое намерение их во благое преложившая;
     Радуйся, погибающих скорое взыскание;
     Радуйся, всем хотящим спастися дивная помощнице.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 5
     Бога истиннаго познавше и заповедем Его научившеся, люди муромстии единомысленне ко святей купели устремишася и с веселием крещахуся, баню возрождения восприемлюще, Отцу же и Сыну и Святому Духу вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5
     Видевше лучу пресветлую, новопросвещенныя людие абие по крещении с высоты осенившую, и гром с небесе внезапу возгремевший слышаще, устрашися и вкупе возрадовася благоверный князь Константин и вси приснии с ним; разумеша бо, яко близ еси их и новопросвещенныя люди Твоя покрываеши. Темже со страхом и радостию вопияху Тебе:
     Радуйся, доме, его же созда Себе Премудрость Божия;
     Радуйся, жезле Иессеов, от негоже прозябе цвет Христов;
     Радуйся, Невесто неневестная, от Духа Свята заченшая Сына Эммануила;
     Радуйся, клеще таинственная, угль Божества во чреве приемшая.
     Радуйся, престоле превознесенный, на немже плотию возседе Сын Божий;
     Радуйся, врата затворенная, имиже пройде един Христос.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 6
     Проповедует вся страна Российская чудеса, от святыя иконы Твоея бываемая, и прославляет Тя, яко благую Одигитрию, истинный путь к Царствию Небесному всем верным указующую; сего ради и мы со умилением припадаем к Тебе, Владычице, и богатыя Твоя милости исповедающе, Сыну Твоему и Богу из глубины души воспеваем: Аллилуиа.

Икос 6
     Возсия во граде Муроме свет веры православныя твоим благоволением, Пречистая, и милостию Сына Твоего и Бога и истиное благочестие оттоле зде утвердися. Сего ради и в благодарную память чудесе Твоего новый храм благолепнейший сей из камене тогда воздвигоша Тебе, в немже даже и до ныне сходящеся вернии людие твои не престают звати Тебе:
     Радуйся, во храме Божии воспитанная и Сама храм святый Тому бывшая;
     Радуйся, благодатию Его предочищенная и нам во спасение предызбранная;
     Радуйся, всеми добродетельми преукрашенная;
     Радуйся, яко палата пресветлая, Владыце уготованная;
     Радуйся, Невесто миру Создателя, земному здателю на хранение врученная;
     Радуйся, горних сил похвало и земнородных всех славо;
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 7
     Хотяще от вечныя пагубы избавити люди муромския, древле светом веры просветила еси, Всенепорочная, благопоспеши убо, Владычице, Твоею небесною помощию и нам в просвещение ума и сердца нашего и даждь нам до конца жития нашего бодренно наше спасение соделати, да не когда уснем в смерть, но да сподобимся в горнем Царствии вечно с тобою воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 7
     Новое знамение Твоего о граде Муроме благаго промышления явила еси, Владычице, егда во дни святителя Василия злыя козни диавольския яве посрамила еси и прельщенных людей сердца покаянием умилила еси. Темже неповинное изгнание и срамоту хулений от паствы своея Христа ради сладце претерпевая, святитель Божий правды своея от Тебе ожидаше и Пречистому Твоему образу усердно покланяяся, вопияше:
     Радуйся, изгнанные правды ради милосердная Заступнице;
     Радуйся, поносимых за Христа пристанище благоутишное;
     Радуйся, ризою Твоею от всякого зла нас покрывающая;
     Радуйся, прельстившихся врача советом скорое вразумление;
     Радуйся, правды Божия дивное явление;
     Радуйся, козней диавольских конечное посрамление.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 8
     Странное мыслем человеческим совершися промышлением Твоим, Пречистая, егда святитель Василий от града Мурома исхождаше, чудотворную бо икону Твою на руку держа, на мантию свою, аки на корабль, возступи и по волнам речным устремися, во умилении сердца поя Богу: Аллилуиа.

Икос 8
     Весь град Муром во ужасе потрясеся, необычное плавание своего изгоняемаго пастыря виде; тако бо обличеся ложь оклеветающих его, того же праведное житие. Темже люди муромстии, временно прельщение свое окаявающе, Твое же дивное промышление славяще, воспеваху Тебе:
     Радуйся, Преблагословенная Мати Творца Твоего и Господа;
     Радуйся, смирением возвышенная и на смиренныя призирающая;
     Радуйся, верныя рабы Твоя николиже оставляющая;
     Радуйся, и во изгнании с теми сущая;
     Радуйся, по скорби тем утешение подающая;
     Радуйся, радость миру вечную рождшая.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 9
     Вся козни вражия посрамлены тобою, Пречистая, видя и о вразумлении прельщенных людей своих тепле моляся, святитель Василий от очию их скрыся и к новому месту селения своего и подвигов плывяше, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 9
     Ветий многовещаннии языцы не возмогут изъяснити новаго чудесе Твоего, имже угодника Твоего удивила еси, Владычице, необычным путем от града Мурома во Рязань преселивши. Мы же, святую икону Твою обстояще и дивное промышление Твое воспевающе, не престанем таковаго чудесе память творити и со умилением присно взывати Тебе:
     Радуйся, град Рязань пришествием иконы Твоея возвеселившая;
     Радуйся, милостивым предстательством Твоим и Муром не оставившая;
     Радуйся, Образом Твоим струи водныя освятившая;
     Радуйся, дивным отшествием святителя люди Муромския вразумившая;
     Радуйся, к сокрушению о гресех и к покаянию тех обратившая;
     Радуйся, из глубины греховныя и нас воздвизающая.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 10
     Спасение наше устрояя, не престал еси, Блаже, дивными знаменьми и чудесы прославляти Всесвятую Матерь Твою Пренепорочную, юже приими ныне за ны молящуюся и богатыя милости Твоя нам низпосли, с любовию вопиющим Тебе: Аллилуиа.

Икос 10
     Стена необоримая и пристанище небурное Ты еси, Богородице Пречистая, всем притекающим к Тебе, темже огради и нас и покрый от всех враг видимых и невидимых, да с верою покланяющеся пречестней и Цельбоносней иконе Твоей, радостно вопием Тебе:
     Радуйся, сохраняти и спасати всех призывающих Тя обещавшая;
     Радуйся, к Сыну Твоему и Богу молитвы верных приносящая;
     Радуйся, и Сама непрестанно у престола Его молящаяся о нас;
     Радуйся, Благодать Твою иконам Твоим даровавшая;
     Радуйся, всю вселенную лучами тоя озаряющая;
     Радуйся, рода христианскаго похвало и непостыдное упование.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 11
     Пение всякое побеждается и недоумеет язык благохвалити Тя по достоянию, Пренепорочная Владычице, множества ради чудес, яже от святых икон Твоих присно источаеши. Обаче дерзаем и мы, грешнии и смиреннии, свой глас принести Тебе, Всемилостивая Мати, наше усердие приими, Сыну бо Твоему поем: Аллилуиа.

Икос 11
     Светозарная свеща, во граде Муроме возсиявшая и град Рязань просвещающая, явися предивная икона Твоя, Владычице; всем бо притекающим к ней струи исцелений изливает и чудес зарями люди Твоя веселит, вся подвизающе звати Тебе:
     Радуйся, Божественный свет неизреченно родившая;
     Радуйся, тьму смертную Рождеством Твоим просветившая;
     Радуйся, страны нашея неусыпная Покровительнице;
     Радуйся, людей православных верная Хранительнице;
     Радуйся, радости небесныя всем нам Ходатаице;
     Радуйся, при исходе нашем от телесе благая Споручнице.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 12
     Благодать спасительную Тобою улучивше, не престаем милости Твоя проповедати, Богоблаженная; скорбящим бо утешение, недужным исцеление, от духов нечистых стужаемым освобождение присно подаеши и всем всяку язву врачуеши, да благодарным сердцем Богу вопием: Аллилуиа.

Икос 12
     Поюще Твоя многая и преславная роду человеческому благодеяния, немолчными песньми воспеваем Тя, Предивная Царице небеси и земли; Тя во едину нашу надежду и помощь полагаем и тобою, недостойнии, к Сыну Твоему и Богу дерзновение имамы. Темже услыши нас, Владычице, и обычную благодать Твою нам низпосли, с любовию вопиющим Тебе:
     Радуйся, милостей Сына Твоего и Бога нас сподобляющая;
     Радуйся, десную часть молитвами твоими нам грешным управляющая;
     Радуйся, стадо Твое в жизнь земную нетрудно преводящая;
     Радуйся, и грешником кающимся спасение подающая;
     Радуйся, Церкве Православныя нерушимая стено;
     Радуйся, рода христианскаго удобрение.
     Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 13
     О, всепетая Мати, Всемилостивая Госпоже, Присноблаженная Царице, приими от нас, недостойных, малое сие моление, пред пречистым твоим образом со слезами приносимое, и якоже древле прельщенныя вразумила еси и кающияся помиловала еси, тако и ныне тьму греховную в сердцах наших просвети, бурю страстей умири, вся раздоры и нестроения утоли и от бед избави всех, поющих Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1
*
---------------------------------
Богоматерь Муромская происходит из местного ряда иконостаса кафедрального собора Рождества Богородицы в Муроме. История иконы прослеживается с середины XVI столетия. Иван Грозный во время похода 1552 года на Казанское ханство останавливался на несколько дней в Муроме для переправы войск через Оку. Он дал обет после победы над Казанью выстроить в Муроме на месте старого деревянного храма каменный Рождественско-Богородицкий собор. После возведения церкви царем в нее была вложена икона «Богоматери Одигитрии». Об этом есть поздние свидетельства в городских «Описях» и «Писцовых книгах» XVII века (Тихонравов К. Владимирский сборник. Материалы для статистики, этнографии, истории и археологии Владимирской губернии. — М., 1857. С. 83—85; Дополнение к актам историческим. Т. IX. — СПб., 1872. С. 221—222.). Икона являлась необычайно почитаемой храмовой святыней и чудотворным образом, приносящим «выздоровления от недугов». «Муромская Богоматерь» — список с прославленной богородичной иконы «Одигитрии Смоленской», которая в свою очередь восходит к константинопольскому протографу, написанному, по церковному преданию, евангелистом Лукою и сопровождавшему византийских императоров в военных походах. Икона из Мурома — лучший из древних русских списков «Богоматери Одигитрии» и по сохранности, и по точности воспроизведения византийского канона.
*
Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Муромская»
   
О, Пресвятая Дево, Мати Господа вышних Сил, небеси и земли Царице, града и страны нашея всемощная Заступнице! 
Услыши нас, молящихся Тебе, и испроси у Бога Сына Твоего пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание, нам же всем низпосли дух разума и Благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пречистая! Умилосердися на немощныя люди Твоя: разсеянныя собери, заблудшия на путь правый настави, недугующия уврачуй, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления. Милостива нам буди зде и на Страшнем Суде Сына Твоего. Ты бо еси, Госпоже, слава небесных и упование земных, ты по Бозе наша надежда и Заступница всех притекающих к Тебе с верою. Тебе убо молимся и Тебе, яко всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и всю жизнь нашу предаем, ныне и присно и во веки веков. 
Аминь.
*
Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Муромская»

Тропарь, глас 4
     Днесь светло красуется град Муром, яко зарю солнечную восприемши Владычице, чудотворную Твою икону, к ней же ныне мы притекающе и молящеся Тебе взываем сице: о, Пречудная Владычице Богородице, молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему, да избавит град сей и вся грады и страны христианския невредимы от всех навет вражиих, и спасет души наша, яко милосерд!
Кондак, глас 6:
     Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице: Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся: Твои бо есмы раби, да не постыдимся.
Величание
     Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.
*
=========



--------------------------------
--------------
--

Комментариев нет:

Отправить комментарий

БЛАГОДАРЮ ЗА ВНИМАНИЕ!
Заходите еще.