no copi

четверг, 6 октября 2011 г.

* Макарий Жабынский *

*
*
Преподобный
Макарий Жабынский
Преподобный Макарий Жабынский, Белевский
*
Преподобный Макарий Жабынский
*
Преподобный Макарий Жабынский, Белевский
   
Подвизался в начале XVII века, избрав для иноческих подвигов разоренную в то время литовцами Жабынскую пустынь. Проводя дни и ночи в непрестанных трудах и заботах по восстановлению обители, преподобный Макарий собрал в скором времени братию и основал монастырь, где стал игуменом. Подвизаясь в непрерывной борьбе с искушениями от диавола и плоти, преподобный подавал братии пример для подражания. В конце жизни, приняв схиму, старец всецело посвятил себя служению Богу, проводя время в умной молитве и духовных подвигах.
     Господь благословил великие труды и подвиги своего угодника, прославив его при жизни и после смерти даром чудотворения. Однажды старец, будучи в лесу, помолившись, ударил посохом по земле, и тот час же на этом месте забил источник воды.
     Скончался преподобный Макарий на 84 году жизни в 1623 г. и был погребен вблизи монастырского храма. Много чудес и исцелений совершилось от мощей святого.

ПРАВОСЛАВНЫЙ КАЛЕНДАРЬ
http://days.pravoslavie.ru/

*
======================
Преподобный Макарий Жабынский

Преподобный Макарий подвизался в начале XVII века в пределах нынешней Тульской губернии. Он известен как возобновитель разоренной Жабынской пустыни, почему и называется ее «возградителем». Сведения о нем, как пись­менные, так и устные, очень скудны. Неизвестно, откуда преподобный был ро­дом и в какой обители положил начало своей подвижнической жизни. Пись­менные сказания называют преподобного уже священноиноком, подвижником Жабынской пустыни. Пус­тынь эта получила свое начало, как общежительная обитель, в 1585 году, когда старцу Онуфрию была пожалована грамота царя Фео­дора Иоанновича, которой давалось «старцу Анофрию Жабынское городище под монастырь в Карманьи, да пашни... лужок церков­ный села Спыхова... ему ж дан бор на свечи и на ладан, а черный ему лес сечи на монастырское строе­ние и на дрова про монастырский обиход, а не на продажу». Вместе с угодь­ями старцу было дано несколько деревень. По той же дарственной гра­моте Онуфрий должен был «на том Жабынском городищи храм воздвиг­нуть Вве­дения Пресвятой Богородицы и мона­стырь строить». Это обязательство было испол­нено Онуфрием, и храм Введения Пресвятой Богородицы был воз­двигнут. Пустынь стала называться и доселе именуется Введенской — по имени главного храма, Белевской — по близлежащему городу и Жабынской — по име­ни колодца Жабынца. Но обитель не могла долго процветать, чему пре­пятствовало само положе­ние ее на границе Московского государства. Благодаря последнему обстоятельству мона­стырю приходилось много терпеть в XVI веке от лихих набегов крымских татар, а в начале XVII века — и так называемое литовское разорение — от частых набегов и грабежей польских и литовских отрядов, опустошавших под предво­дительством Лисовского этот край и Белевский уезд. Быть может, в один из таких набегов была разграблена и Жабынская пустынь, прекратившая поэтому на время свое существование. Разграбленная, разоренная и окончательно запустевшая Жа­бынская обитель своим восстановлением обязана трудам преподобного Макария, ее «возгра­ди­теля», избравшего ее местом для своих иноческих подвигов и проведшего здесь большую часть своей трудолюбной жизни. Дни и ночи укрепляясь молит­вою, проводил преподобный Макарий в непрерывной борьбе с искушениями от диавола и плоти и в непрестанных заботах и трудах по восстановлению оби­тели. Господь Бог благословил великие труды и молитвенные подвиги Своего угодника, и обитель снова процвела. «Стражда в терпении иночески плотию», претерпевая «мраз, зной, в алчбе и жажде», преподобный снова устроил монас­тырь и собрал братию. Своей святой жизнью подвижник подавал братии пример для подража­ния. В конце жизни, закончив устроение обители, он уже схимником подвизался на кладезе Жабынце: «крайняго смирения не оставль в житии сво­ем, великий ангель­ский образ приял», как поет канон ему. Здесь в уединении старец всецело посвятил свою жизнь служению Богу, проводя дни в умной молитве и в духовных подвигах. В пламенной, исполненной горячей веры, мо­литве и в подвигах измож­дения плоти преподобный почерпал силы для борьбы с искушениями, какие неизбежно приходится терпеть от врага спасения рода человеческого всем подвижни­кам, ищущим высших степеней нравственного совершенствования. И «плотию стражда», преподобный «врага человекоубий­цу диавола под нозе свои покорил». Скончался преподобный Макарий 84 лет от роду в 1623 году, 22 января, «в нощи, в куроглашение». Погребен он учениками своими в воссозданной им обители, близ монастырского храма в честь Введения Пресвятой Богородицы.
Мощи преподобного Макария, по преданию, первоначально почивали от­крыто. Вследствие запустения обители в начале XVIII века они были положены под спудом, но где именно, в каком из храмов обители в точности неизвестно. Пре­дание говорит, что в 1816 году, когда на место деревянной ветхой строили новую церковь и рыли яму для бута, был найден вполне сохранившимся гроб преподобного Макария и с подобающею честью опущен под алтарь новосоздан­ного храма. В настоящее время в храме во имя преподобного Макария Жабын­ского, построенном на месте бывшей Никольской церкви, между правым при­делом во имя святителя Николая Чудотворца и правым столпом можно видеть на возвышении, под деревянным с позолотою балдахином гробницу с изобра­жением препо­добного Макария, перед которой постоянно служатся молебны. На этом месте, по преданию, и почивают мощи преподобного.
Господь Бог, «препрославленный старцем в житии его, препрославил» и Сво­его угодника — преподобного Макария, «в чудесах и доныне сияющего».
Существует следующее предание о чуде, совершившемся по молитвам препо­доб­ного Макария еще при его жизни. Один польский воин, отставший от сво­их полчищ, встретил в лесу около монастыря преподобного Макария. Умирая от жажды, поляк попросил преподобного дать ему воды. Старец отвечал, что вода есть, но за ней нужно идти к реке. Поляк сказал, что так далеко идти он не в состоянии. Тогда преподобный со словами, что Господу совершить все воз­можно, ударил посохом по земле, и сейчас же забил ключ чистой, прозрачной воды. Этот ключ получил название «Жабынца».
Много чудес было явлено и много исцелений совершалось и по смерти подвиж­ника при его «цельбоносном гробе», как о том свидетельствует синодик Жабынской пустыни. И в наше время преподобный не оставляет своей помощью с верою притекающих ко гробу его.
Передают о двух случаях чудесных исцелений преподобного Макария. У од­ной женщины опасно заболел мальчик. У него образовалась водянка головы: голова мальчика сделалась огромной по размеру; стала какой-то прозрач­ной, страшной. Горько плакала мать, когда врачи отказались помочь больному; по совету некото­рых благочестивых жителей города Белева она отправилась пеш­ком в Жабынскую пустынь. Горячо молилась несчастная женщина препо­добному Макарию в церкви и на кладезе, где он подвизался. С надеждой после того она возвратилась домой. Пришла — и вдруг ее встречает сын вполне здо­ровым: водянка исчезла и голова приняла обычный здоровый вид; ему ста­ло лучше в то самое время, когда его мать молила о помощи преподобного. Мать сначала была поражена до испуга, затем поспешила вместе с мальчиком в Жабынскую пустынь, чтобы на этот раз уже со слезами радости и словами бла­годарности поклониться преподобному.
Другая женщина сама исцелилась по вере своей через погружение в кладезе Жабынце. Она была опасно больна, так что не могла даже двигаться без пос­то­ронней помощи, и врачи отказались лечить ее. Вдруг у ней явилось го­ря­чее желание ехать в Жабынскую пустынь. Муж долго уговаривал ее не делать этого и не подвергать себя опасности, но она настояла на своем. И по приезде в пустынь, когда она хотела искупаться в кладезе, муж советовал ей не погру­жаться в воду, а только обливаться. Но она с верою в Бога и заступление пре­подобного Макария попросила погрузить ее в воду. На простыни больную погрузили несколько раз; тот час же она почувст­вовала себя лучше и, встав, горячо молилась преподобному Макарию.
Упадок и запустение Жабынской пустыни в конце XVIII века послужило причи­ной того печального обстоятельства, что о самом преподобном Макарии не сохра­нилось не только подробных, но более или менее достоверных сведений. Однако имя Жабынского чудотворца не было забыто; и если дальние богомоль­цы в годы запустения пустыни Жабынской не забывали о ней совершенно, то многие из ближайших к ней жителей всегда свято чтили память ее преподоб­ного покровителя. Благочестивых ревнителей памяти преподобного Макария, от отцов и дедов слы­шавших сказания о жизни и чудесах Жабынского чудо­творца, глубоко огорчало то обстоятельство, что прославление его памяти остав­­лено, что самые сказания и воспоминания о нем, изглаживая из памяти, забываются. И вот, волей Божией, благодаря ревности некоторых благочес­тивых людей из града Белева, после их заботливых ходатайств перед церков­­ной властью прославление памяти преподобного Макария ныне восстановлено. В 1902 году, 22 января, происходило торжествен­ное чествование памяти пре­подобного Макария Жабынского и по всей Туле. С этого времени установлено в Туле и на будущее время праздновать 22 января/4 февраля как день памяти преподобного Макария.

http://www.saints.ru/
*
==============
Преподобный Макарий Жабынский, Белевский чудотворец
Монахиня Иулиания (Соколова М. Н.)
книга "Труд иконописца"
 ==============
Акафист преподобному отцу нашему Макарию Жабынскому и Беленвскому чудотворцу
http://alchevskpravoslavniy.ru/molitvy/akafist-prepodobnomu-otcu-nashemu-makariyu-zhabynskomu-i-belenvskomu-chudotvorcu.html

Кондак 1

Преподобному отцу Макарию нашему составим похвалу, яко помощнику нашему и ходатаю пред Господом Богом. Ты же, угодниче Христов, не погнушайся пением нашим убогим и сам помогай нам и немощи нашей да зовем ти:

Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.


Икос 1

Ангелоподобное житие твое представляя, Преподобие отче в тишине пустынной провождаемое дерзаем с любовию вопите тебе:

Радуйся, житие жестокое в пустыни возлюбивый;
Радуйся, подвигом иноческим плоть свою изнуривый;
Радуйся, суету мира сего лукавого возненавидивый;
Радуйся, в молитвах бодрствуя, тело твое духови покоривый;
Радуйся, страны нашея украшение и прославление;
Радуйся, града Белева радость и веселие;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 2

Видяши житие твое, како воспоем чудеса твоя! Како же ты, видя в пустыни жаждою погибающего человека воду из камене, ударом жезла твоего извлекл еси и жаждущаго напоив заставлявши чудеси сему дивящися воспети Богу дивному во святых своих: Аллилуиа.

Икос 2

Разум не уразумеет каковую силу целебную даде Господь, источнику твоему, Преподобие отче, к нему же притекающие с верою и доныне исцелений сподобляются молитвами твоими, сего ради вопием ти:

Радуйся, Моисею в пустыни уподобивыйся воду из камене источивый;
Радуйся, жаждущаго тою водою обильно напоивый;
Радуйся, яко и до ныне воды источника твоего не оскудевают;
Радуйся, яко и до ныне помощию твоею воды сея недужных исцеляют;
Радуйся, скорый наш в скорбех помощниче;
Радуйся, теплый наш к богу молитвенниче;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 3

Сила Божия, дивно в тебе проявленная да поможет и нам немощным и убогим в молитвах бодрствуя пети о тебе Создателю нашему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи память смертную бдел не давая очесем твоим дремания ожидая: егда жених душ наших Господь приидет, имея светильник души твоея горящий, сего ради вопием ти:

Радуйся, сон от очес твоих усердно отгнавый;
Радуйся, в молитвах бодрствуя в нощи, в куроглашении дух твой господеви предавый;
Радуйся, примером своим нас унылых на подвиг призываеши;
Радуйся, сон ленности нашея от очес наших незримо отгоняеши;
Радуйся, многих заблудших на путь истины наставителю;
Радуйся, духов лукавых скорый прогонителю;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 4

Буря неверия, буря смущения и искушения потопляет корабль наш! Буди нам путевождь, Преподобие, среди волн житейского моря, и приведи нас в царство небесное, да воспоем спасающему нас Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавши глагол спасителя нашего: не бойся малое стадо, яко благоволи Отец ваш дати вам царство. Тебе честный, Отче, просим: — ты достигши царствия Отца твоего, не забуди малое твое стадо, да зовем ти:

Радуйся, пастырю наш добрый;
Радуйся, отец наш чадолюбивый;
Радуйся, яко ты со ангелы в вечной славе ликуеши;
Радуйся, яко нас заблудших твоих овец усердно взыскуеши;
Радуйся, яко помощию твоею и мы спасения получити чаем;
Радуйся, яко ходатайством твоим и мы прощения от Бога ожидаем;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 5

Яко боготечная звезда сияеши нам с высоты селения твоего Преподобие отче, и видиши яко зле страждем мы во гресех погибающи, друг другу досаждающи, брата ненавидящи, научи нас любви о Христе и смирению, да умиленно воспоим с тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видиши ты отче, яко светильники душ наших угасают, суетою мира сего омраченныя, и пленницами враг души наша связав, во тьму кромешную всячески влечет! К кому прострем руце, к кому восплачем горце! Ты, отче, подвигнись к нашему неможению, да поем ти тепле:

Радуйся, всегда славы суетныя избегаяй;
Радуйся, и нас грешных тому же научаяй;
Радуйся, яко ради великого твоего смирения мало что из жития твоего известно людем;
Радуйся, яко с нами мощи твоя скрытыя под спудом;
Радуйся, яко духом твоим на месте подвигов твоих таинственно обитаеши;
Радуйся, яко всех приходящих к тебе с верою в скорбех утешаеши;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 6

Проповедает подвиги твоя, страна наша, честный отче, како поминая их не устыдимся скверного жития нашего, к ленности провождаемого греховными помыслами омрачаемого, где явимся тяготы и зноя дневного не понесши, како воспоим непотребными усты своими Творцу и Создателю своему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия пустыня Жабынская в древняя времена, юже некогда от варваров разоренную ты, святый отче, трудами своими возставил еси, тако и души наша от врага оскверненныя и опустошенныя укрепив возстави да зовем ти:

Радуйся, обитель благоукрашенную на месте пустем основатый;
Радуйся, множество иноков притекших к тебе во едино собравый;
Радуйся, яко путем тесным ведущим в Царство Небесное текл еси;
Радуйся, яко многих из братии своей с собою совлекл еси;
Радуйся, яко ты ангельски пожил еси, еще в бренном телеси;
Радуйся, яко радуешися с ними купно на небеси;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 7

Хотяй провозсияти тебе всеми добродетельми блаженне Макарие, владыка Христос, призвал тя на служение людям, да научиши их смирению и терпению их же сам стяжав, предстоиши Богу вопия за ны: Аллилуиа.

Икос 7

Дивна имуща тя воистину, отче, подвижника и молитвенника крепкаго с любовию взираем на место подвигов твоих и умиленно вопием ти сице:

Радуйся, благий и верный рабе винограда Христова;
Радуйся, отче всемилостивый не лишающий нас своего предстательства и покрова;
Радуйся, сирых помощниче и заступление;
Радуйся, свеща благодатию божиею возженная, освещающая нам путь ко спасению;
Радуйся, ни во что же вменивый земная, возлюбив небесная;
Радуйся, простираяся в горняя забывая телесная;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 8

Странно и чудно житие твое прешел еси на земли, Преподобие отче, не видя покоя в трудах своих и старец быв немощный неизреченного достигл еси на небеси, идеже со ангелы поеши богу: Аллилуиа.

Икос 8

Всею душею отдавшись Господу и всем житием послуживши ему, прославился еси благожитием своим в стране нашей сего ради вопием ти сице:

Радуйся, ангелом собеседниче;
Радуйся, усердный о нас к богу молитвенниче;
Радуйся, мощи твоя от поругания неизреченно сохранивый;
Радуйся, данный тебе от Бога талант во многажды усугубивый;
Радуйся, угодниче Христов благодатию просветленный;
Радуйся, светильниче елеем добрых дел преисполненный;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 9

Всякие утоли болезни и печали великий наш заступниче, Преподобие отче наш Макарие подаждь нам убогим хотя бы в мале последовати житию твоему, славу мира ни во чтоже вменяти и достигнув царствия небесного вкупе с тобою воспети богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витий многовещанных уста не возмогут воспети тя по достоянию, колико же наша убозии языцы ублажат тя! Но ты, милостиве отче не отвратися от хваления нашего, да воспоим ти сице:

Радуйся, иноков помощниче и управителю;
Радуйся, в мире благотекущих милостивый вразумителю;
Радуйся, милостыню подавати нас научаяй;
Радуйся, забывати нищих и убогих нам возбраняяй;
Радуйся, шипок благовонный жабынския пустыни;
Радуйся, обитаяй с небесными земных не оставлявши и доныне;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя душу свою Преподобие отче, ведый: яко неимущему любви к Богу, ни какими же подвиги получити спасение возможно: стяжал еси венец добродетелей — еже есть любовь к Богу, ему же предстоя ныне радостно вопиеши: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси всем человеком к заступленяю твоему прибегающим, Преподобие отче, темже и нам, к тебе притекающим и твоея помощи просящим. Буди стена крепкая, и ограждай от всех бед и напастей да с любовию поем ти таковая:

Радуйся воине Царя Небеснаго не обязывайся куплями житейскими, да ему угоден будеши;
Радуйся, яко аще и потрудился еси зде на земли ныне на небеси ликуеши;
Радуйся, яко единаго Господа во вся дни живота твоего искавый;
Радуйся, разве его ничесоже на земли и небеси желавый;
Радуйся, всю жизнь свою, яко раб пред лицем Господа своего ходивый;
Радуйся, Христа егоже возлюбил еси, душевными очима непрестанно созерцавый;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 11

Пение хвалебное приносим ти от смиренных сердец наших, преподобие отче Макарие; еже с любовию приемши моли Господа избавитися нам от бед и скорбей, наипаче же в час кончины нашея твоим заступлением предвари, да не умрем без покаяния, но сподобимся в небесных селениях с тобою воспети Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Свеща еси в Церкви Христовой, явился еси горящи невещественным светом благодати Божия, оживляющая окаменевшая сердца наша, сего ради молим тя: просвети нас омраченные грехом да воспоем ти:

Радуйся, источниче в жизнь вечную текий;
Радуйся, ко спасению примером своим и житием многих привелый;
Радуйся, в лощениях и бдениях вкусивый духовныя сладости;
Радуйся, в молитвах твоих всенощных исполнялся божественныя радости;
Радуйся, в трудах твоих плоть смиривый;
Радуйся, образ терпения людем явивый.
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 12

Благодать дана тебе от Бога во еже руководите ко спасению и сохраняти от бед чтущих память твою, честный отче. Мы же дивящися в тебе всемогуществу и благодати Божией вопием: Аллилуиа.

Икос 12

Поющи праведное житие твое славяше труды твоя в нихже восходил еси от силы в силу, зрим и исповедуем яко кончина твоя рождение бысть в жизнь приснотекущую, еяже струями благодатными и нас земных окропляеши, темже благодарственно воспевающе тя глаголем:

Радуйся, радости приобщивыйся, в печали сущих не забываяй;
Радуйся, сладости мира сего яко сор отреваяй;
Радуйся, яко душу твою слезами покаяния омыл еси;
Радуйся, яко ко Христу путем узким следовал еси;
Радуйся смирения образе, имже гордыню мира сего низложил еси;
Радуйся, яко горняго отечества достигнути всею душею возжелал еси;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 13

О предивный чудотворче и великий угодниче Христов, преподобие отче наш Макарие, приими от нас недостойных чад твоих убогое сие хваление, буди нам отец чадолюбивый, умоли Господа да избавит нас от всех бед и напастей, церковь свою сохранит, пастырей вразумит и всех нас ко Христу приведет, и на суде своем помилует, вопиющих ему: Аллилуиа.

(Сей кондак читается трижды)

*
===========
Канон преподобному Макарию Жабынскому и Белевскому Чудотворцу

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила, / воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть; / Препрославленный Господь славно бо прославися.

Господь, Царь Славы, прославляющия его прославити обетова, / на тебе же, преподобне, обоя устроишася, / якоже бо ты прославил еси Господа в житии твоем, / сице и тя прослави тобою прославленный Господь.

Великий ангельский образ приял еси, / крайняго смирения не оставль в житии твоем, / с лики же ангельскими на Небеси ныне ликуеши. / За ны убо помолися, отче, / ангельскими хвалами Препрославленному Господу.

Трудами насадил еси, / слезами молитвенными оросив, яко сад Божий, обитель твою, преподобне. / Прими убо и наша слезы умиления / и ходатайственно вознеси я к престолу Препрославленнаго Господа.
Богородичен: К Богородице о нас помолися, отче преподобне, / да умолит Сына Своего помиловати нас, / славно да прославится в милости Своей Препрославленный Господь.

Песнь 3

Ирмос: Процвела еси пустыня, яко крин, Господи, / языческая неплодящая, Церковь / пришествием Твоим, / в нейже утвердися мое сердце.

Процвела есть Жабынская пустыня / за молитвы избранника Твоего, Господи, преподобного пустынножителя Макария, / в нейже да обрящем утешение, / здравие же и спасение заступлением преподобнаго.

Чудес дарованием благоволи Господь тя прославити, смиреннаго / и много лет яко бы забвенного, / да немощным нам подаст благовременную помощь / и вере нашей оскудевающей укрепление.

Богоносе отче Макарие, / Богу непрестанный о нас был еси молитвенник / и Пресвятаго Утешителя Духа в серце твоем носил еси. / Но убо воздвигни от сна греховнаго / и от искушения диавольскаго огради ны, молящияся тебе.

Богородичен: Богородительнице Благая, моли о нас / и наша недостойныя молитвы принеси ко Престолу Благаго Сына Твоего, / и Твоим да будет сомолитвенником о нас Макарий преподобный.

Седален, глас 4:

На твердем веры камени утвержден сый, / в безмолвии подвизаяся, течение постничества добре скончал еси / и мздовоздаяние от Христа приял еси, / Емуже ныне молися, всеблаженне, / в вере и добродетелех нас утвердити.

Слава, и ныне, Богородичен:

Ты покров мой от напастей вражиих, Владычице, / Ты свет сердцу моему, / печальми житейскими омраченному, присно буди, Богородице, и спаси мя.

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай ни ангел, / но Сам, Господи воплощся, / и спасл еси всего мя человека. / Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

От Девы Пречистыя на землю пришел еси, во еже спасти нас, Господи, / и от спасенных великое множество прославил еси, / да не токмо Тя у Престола Твоего славословят, / но и о нас ходатайствуют. / Веруем убо, яко в сонме том пресветлом / предстательствует о нас преподобный отец наш Макарий.

От отечества нашего взят был еси в Небесное Царствие, отче преподобне. / Не забуди убо чад твоих, избранниче Божий Макарие, / еще пришельствующих на земли.

Буди с нами, отче наш Макарие, / да с тобою дерзновенно Бога Отца прославим, / Сына превознесем и Святому Духу поклонимся.

Богородичен: С Богородицею, вслед Ея мыслию во святая внидем / и к Ней со смирением притецем, в покаянии зовущее: / Спасительнице спаси нас.

Песнь 5

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо, Владыко к Светоначальнику, Отцу Твоему, / От нощи неведения / приведения имамы.

Нощи неведения прешедшей приближися день спасения, / и Свет миру возсия – Христос Господь. / К сему убо ныне, молитвами преподобнаго Макария, / от греховныя нощи приведение имамы.

Нощию петлоглашение, / имже Господь пришествие Свое второе назнаменова, / к тебе Господь прииде душу твою прияти, преподобне, / молитвами же вложи в души наша память смертную.

Нощь многолетняя прейде, / в нюже бе под спудом память твоя отче наш, /но сия ныне явися, светящи всем, /яже в твоей храмине суть, / в нюже мы, верою и любовию влекоми, приведение имамы.

Богородичен: Не бойся малое стадо, / яко благоизволи Отец ваш дати вам Царство, глаголет Господь. / И не изнеможе глагол сей у Господа, / уже бо достиже завещанного Царства пастырь наш, да привлечет с собою все стадо свое молитвами Богородицы.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховной валяяся, / неисследную милосердия Твоего призываю бездну: / от тли, Боже мя возведи.

Бездна милосердия Божия бездну грехов наших да превозможет, / ничесоже от нас взыскующе, разве слез покаяния умиленнаго, / о сем помолися за ны, преподобне отче наш.

От бездны греховной помози нам, Боже, возникнути, молитвами преподобного Макария сподоби ны прежде конца покаятися / и Твоих Божественных Тайн причастником быти.

Славим Тя, Святая Троице, /и дивимся бездне милосердия Твоего к нам, много согрешающим. / Но еще долготерпи о нас, Боже наш, / дондеже покаемся со слезами, / присно поминающее последняя своя.

Богородичен: Чистую чисто почтим / устыдимся пред лицеем ея сквернаго жития нашего, отче преподобне! / Ты убо настави нас достойно чтити Матерь Божию Пречистую.

Кондак, глас 8:

Житие чистое, терпение, кротость и любовь нелицемерну, / воздержание совершенное, / умиление Божественное, / веру же и надежду истинну и милосердие стяжав, / равноангельно, Макарие, на земли пожил еси / и на Небеси Богови с лики Безплотных предстоиши. / С ними же, святе, молися / мир Российстей Церкви даровати / и душам нашим велию милость.

Икос:

Ангельски на земли поживша, / преподобнаго отца нашего Макария, придите, людие, сошедшеся, восхвалим, / сице к нему рекуще: / радуйся, на земли поживый небесно; радуйся, во плоти, аки безплотен подвизавыйся. / Радуйся, страсти до конца умертвивый и безтрастия достигнувый; / радуйся, душу дарованьми Духа Святаго исполнивый. / Радуйся обитель возградивый и иноков собравый; / радуйся, пастырским жезлом твоим во ограду Небесную тыя управивый. / Радуйся, града Белева похвало; / радуйся, пустыни твоея непоколебимое утверждение. / Радуйся, присно молящийся Господеви мир Российстей Церкви даровати / и душам нашим велию милость.
Песнь 7

Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя / высок пламень вознесло есть. / Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, / Сый благословен и препрославлен.

Сый благословенный Христос Бог наш / да избавит нас огня геенскаго, /со слезами покаянными о сем помолимся. / Кто же ныне даст очесем нашим источник слез, / аще не ты, отче, блаженство плача познавый в житии твоем.

Высокий пламень неверия и нечестия возносит беззаконнующий. / Но мы сохранити веру потщимся, / убежим нечестия, убоимся пламени геенскаго, / ко Христу притецем и у Него с Макарием блаженство улучим.

Един Сый Святыя Троицы, Христе Боже наш! / Сотвори в нас обитель, по обетованию твоему, / с Преблагословенным и Препрославленным Твоим Отцем и со Святым Духом, / жизни и утешения Подателем.

Богородичен: Радуйся, Владычице, и радость нам подаждь, от бед спаси, / в мире Церковь Твоего Сына сохрани, и умоли, да благословит яко достояние Свое.

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, / Божиим велением халдеи опаляющая, / верныя же орашающая, поющия: / благословите вся дела Господня, Господа.

В телеси Ангела, почтим Макария, блаженству тезоименитого, и, подражая его житию во Христе, / поне единаго от блаженств Евангельских достигнути потщимся.

Огнь искушений греховных палит мя, / но страждущую мою душу ороси росою благодати Христовой / и твоими молитвами, блаженнее.

Да пребудет благословение твое Богоугодное во имя Пресвятой Троицы / на обители твоей, и на земли отечествия твоего, / и на всех. Тебе усердно призывающих, отче преподобне.

Богородичен: Доныне и во веки блажим Тя, вси роди, Святая Богородительница, / Спаси нас, яко Спаса родила еси душ наших.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, / воплощься от Девы, нам явися, / омраченная просветити, собрати расточенная. / Тем Всепетую Богородицу величаем.

Со ангельскими чинми, хвалящими Господа, / и с Богородицею Того хвалити сподобился еси, / сподоби же и нас, преподобне отче наш, / да с тобою Господа славим и Богородицу величаем.

Ангели, вхождение Пречистыя во святая святых зряще, удивишася. / Мы же дивимся, / како во святый храм, трудами твоими созданный на месте, варвары разоренном, / чудотворною иконою Своею вниде Пречистая, / Юже, яко Всепетую Богородицу величаем.

Бога Отца прославим, тебе Богоносному отцу нашему последующе, / Божественного Сына возвеличим, / да с Ним и всыновление Отчее приимем, / Святому Духу поклонимся, да научит ны молитися, якоже подобает, / да и Сам, вопия в душах наших, / укрепит нас к Богу сыновнее вопити: Авво, Отче!

Богородичен:
Радуйся, Радосте наша! / Пребуди с нами, яко да и Господь, Иже с Тобою, в нас пребудет. / Собери во двор церковный овцы расточенныя, / отпадшия возврати к соединению, /просвети омраченных неверием, / да вси вкупе Тя, Всепетую Богородицу, величаем.

*
======================
Молитва преподобному отцу нашему Макарию Жабынскому и Белевскому чудотворцу


Молитва 1

Преподобие отче наш Макарие угодниче Божий и сопричастниче ангелов, ты победоносно перенесший борьбу и страдания на земли и теперь в вечной радости и славе хвалящий и прославляющий Бога, приникни с блаженных высот взором своим на сию земную юдоль скорби и плача и, вспомни нас чад твоих, странствующих здесь под крестом и со слезами и воздыханиями направляющихся к своей цели! Молись о нас ко Господу, да приведет и нас Своею всемогущею благодатию в страну вечнаго блаженства, дабы и нам вместе с Тобою и всеми святыми прославлять Отца и Сына и Святаго Духа.
Аминь.
*

Молитва 2.


О священная главо! Великий чудотворче преподобие отче наш Макарие, преблаженне и преславне духа святаго исполнение! 
Постников похвале, монашествующих славо, пустыни Жабынския возградителю, теплый о нас грешных молитвенниче, ныне со ангельскими воинствы предстояй у престола Царя славы Господа, и наслаждаяися света единосущныя Троицы и с горними силами воспеваяй трисвятую песнь яко дерзновение имея, молися всемилостивому владыце спасти вся верующая во имя его: испроси мир и тишину святым церквам низпослати, вере православней укрепление, видимыя и невидимыя враги низложити, грады утвердите, мир весь сохранити, моли милостиваго Бога да твоим благоприятным ходатайством вся православныя Христианы избавит он от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, от нашествия иноплеменник и междоусобныя брани, старыя да подкрепит юныя да наставит, немудрыя умудрит, болящия исцелит, плененныя и узники свободит, сироты заступит, младенцы воспитает и вся люди сохранит от всех бед и напастей и от нападения вражия и смертоносныя язвы и от всякого зла днесь же с верою приходящих рабов Твоих, и образ подобия Твоего любезно целующих яко теплый наш заступниче, сохрани и в скорбных обстояниях наших предстани, душевных и телесных страстей свободи: в день страшного суда шуяго стояния избави и с десными овцами молитвами твоими стати сподоби и слышати блаженный оный глас владыки Христа Бога нашего: приидите благословение Отца моего, наследуйте уготованное вам царство от сложения мира; Емуже подобает всякая слава честь и поклонение, со безначальным его Отцем, и со пресвятым и благим и животворящим его Духом ныне и присно и во веки веков.
Аминь.
*

==========================
Тропарь преподобному Макарию Жабынскому, Белевскому, чудотворцу

Тропарь, глас 4:
     От мирскаго жития изшед в тихое пристанище жизни иноческия, преподобне Макарие, вшел еси, в нейже добре подвизався, душу твою добродетельми превысокими обогатил еси, и явился еси добр пастырь и учитель иноческому собору, емуже и обитель возградил еси, таже в безмолвие вшед и Боговидения сподобився, ко Господу преставился еси, Иже даром чудес тя обогати. Егоже ныне моли, да спасет верою и любовию почитающих святую память твою.
Кондак, глас 8:
     Житие чистое, терпение, кротость и любовь нелицемерну, воздержание совершенное, умиление Божественное, веру и надежду истинну и милосердие стяжав, равноангельно Макарие, на земли пожил еси и на Небеси Богови с лики безплотных предстоиши. С нимиже, святе, молися, мир Российстей Церкви даровати и душам нашим велию милость.
Величание
     Ублажаем тя, преподобне отче Макарие, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.
*

===========================





Комментариев нет:

Отправить комментарий

БЛАГОДАРЮ ЗА ВНИМАНИЕ!
Заходите еще.