no copi

четверг, 25 ноября 2010 г.

* "Милостивая" (Киккская) Икона Божией Матери *

 
«Милостивая» Киккская икона Божией Матери.
 *
Икона Божией Матери «Милостивая»
Икона Пресвятой Богородицы, именуемая «Милостивая»
Икона Божией Матери, именуемая 
"Милостивая" (Киккская)
 *
Празднование 12/25 ноября и 26 декабря/8 января
*
«Милостивая» Киккская икона Божией Матери.
Икона Пресвятой Богородицы, именуемая «Милостивая»
    
Одна из трех икон Пресвятой Богородицы, первоначально написанных св. евангелистом Лукою и удостоившихся благословения самой Преблагословенной Девы, называется Милостивой для различия от других. Она называется Милостивою, как умоляющая Сына Своего о помиловании нас, грешных. Чудотворения от этой иконы бесчисленны; к Ней притекают не только христиане, но и магометане; в скорбях и болезнях все стремятся к Милостивой Заступнице. Точный снимок с сей иконы находится во Флорищевой пустыни Владимирской епархии.

КОТЛОВКА.RU
информационный портал
http://kotlovka.ru/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

*

«Милостивая» Киккская икона Божией Матери.


Икона Божией Матери «Милостивая»

Икона Божией Матери, именуемая «Милостивая», (Киккская). Эта икона написана, по преданию, святым евангелистом Лукой. Название свое «Киккиотиса» она получила от горы Киккос, что на острове Кипр. Здесь она находится в императорской обители, в храме, построенном в ее честь. Прежде чем попасть на остров Кипр чудотворный образ Богородицы произволением Божиим долго странствовал: сначала находился в одной из первых христианских общин в Египте, затем был перевезен в Константинополь, где оставался до времени Алексия Комнина (конец ХI – начало ХII века). В эти годы старцу-отшельнику Исаии в чудном знамении было открыто, что его стараниями чудотворный образ, написанный евангелистом Лукой, будет пребывать на острове Кипр. Старец много трудов положил на выполнение Божественного откровения. Когда икона Богоматери прибыла на остров, от нее стали совершаться многие чудеса. Издревле и доныне в обитель Богоматери Милостивой со всех сторон стекаются одержимые всевозможными недугами и получают исцеление по вере своей. В чудодейственную силу святой иконы веруют не только христиане, но и иноверцы и прибегают к ней в бедах и болезнях. Неисчерпаема милость Пречистой Богородицы, Заступницы всех страждущих, и воистину присуще Ее образу имя «Милостивая». Чудотворная «Киккская» икона Богоматери имеет замечательную особенность: она, неизвестно с какого времени, закрыта до половины пеленою от верхнего левого угла до правого нижнего, так что ликов Богоматери и Божественного Младенца никто не может и не дерзает видеть. Изображение Богоматери на иконе являет собой тип Одигитрии, как и образ Смоленской иконы Матери Божией. Глава Богородицы увенчана короной. Ныне список с этой иконы особо чтим в женском Никольском монастыре г. Мукачева.
Празднование Н. 12; Д. 26

Русская Православная Церковь
http://www.mospat.ru/calendar/
Среда, 12 ноября (ст.ст.) 25 ноября 2009 (нов. ст.)

*

Киккская Икона Божией Матери
Кипр XIII-XIVвв, 109 х 72 см, дерево, левкас, темпера
Византийский Музей св. Иоанна в Калопанайотис на Кипре

Икона Божией Матери, именуемая "Милостивая", (Киккская).

Эта икона написана, по преданию, святым евангелистом Лукой. Название свое "Киккиотиса" она получила от горы Киккос, что на острове Кипр. Здесь она находится в императорской обители, в храме, построенном в ее честь. Прежде чем попасть на остров Кипр чудотворный образ Богородицы произволением Божиим долго странствовал: сначала находился в одной из первых христианских общин в Египте, затем был перевезен в Константинополь, где оставался до времени Алексия Комнина (конец ХI - начало ХII века). В эти годы старцу-отшельнику Исаии в чудном знамении было открыто, что его стараниями чудотворный образ, написанный евангелистом Лукой, будет пребывать на острове Кипр. Старец много трудов положил на выполнение Божественного откровения. Когда икона Богоматери прибыла на остров, от нее стали совершаться многие чудеса. Издревле и доныне в обитель Богоматери Милостивой со всех сторон стекаются одержимые всевозможными недугами и получают исцеление по вере своей. В чудодейственную силу святой иконы веруют не только христиане, но и иноверцы и прибегают к ней в бедах и болезнях. Неисчерпаема милость Пречистой Богородицы, Заступницы всех страждущих, и воистину присуще Ее образу имя "Милостивая". Чудотворная "Киккская" икона Богоматери имеет замечательную особенность: она, неизвестно с какого времени, закрыта до половины пеленою от верхнего левого угла до правого нижнего, так что ликов Богоматери и Божественного Младенца никто не может и не дерзает видеть. Изображение Богоматери на иконе являет собой тип Одигитрии, как и образ Смоленской иконы Матери Божией. Глава Богородицы увенчана короной.

Ныне список с этой иконы особо чтим в женском Никольском монастыре г. Мукачева.

http://iconsv.ru/
*

АКАФИСТ Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Милостивая»
http://www.kotlovka.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1787

Кондак 1
     Избранней Богом от человеческаго рода послужити воплощению Предвечнаго Слова, Преблагословенней Деве Богородице, достойно воспеваемой от ангел на небеси, мы грешнии на земли, дерзаем приносити хвалебное пение еже милостиво от нас приемши, Госпоже Всеблагая, от всяких бед временных и вечных нас свободи, да зовем Ти:
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Икос 1
     Архангел Гавриил с небесе послан бысть от Тебе, Богородице к смиренному послушнику Горы Афонския в пустынней келии воспевавшему Ти хвалебныя песни пред святою Твоею иконою, да научит его пети песнь небесную, еюже славословят Тя ангели в Сионе горнем. Темже и мы дольнии, воспоминая таковое Твое о людех благопромышление, со благодарением вопием Ти сице:
     Радуйся, достойно восхваляемая от архангел и ангел;
     Радуйся, блажимая от всех небесных сил.
     Радуйся, присноблаженная и пренепорочная;
     Радуйся, Матерь Бога нашего.
     Радуйся, честнейшая Херувим;
     Радуйся, славнейшая без сравнения Серафим.
     Радуйся, без истления Бога Слова рождшая;
     Радуйся, воистину сущая Богородице.
     Радуйся, величаемая на небеси и на земли;
     Радуйся, воспеваемая горними и дольними.
     Радуйся, едина благословенная в женах;
     Радуйся, израстившая нам плод живота.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 2
     Видев послушник пустынный дивнаго пришельца в келию его пришедшаго и песнь пресладкую Тебе, Владычице, воспевшаго, неразуме в нем ангела быти, но зело усладися пением его небесным, и проси, да напишет ему словеса поемыя песни: егда же узре, яко под перстом его каменная дска умягчися, и пишемая словеса на ней углубишася яко на песце, позна в сем чудесное действо, и возопи рождшемуся от Тебе Богу Слову: Аллилуиа.

Икос 2
     Разум Божественным песни открывая, рече Архангел послушнику, яко тако воспевают Тя Богородице, ангелов лицы в обителех горних, и повеле ему, да возвестит человеком словеса песни небесныя, и научит земнородныя ангелоподобно вопити Тебе:
     Радуйся, Благодатная Марие;
     Радуйся, яко Господь с Тобою.
     Радуйся, Благословенная Дщи Отца Небеснаго;
     Радуйся, Неискусобрачная Родительнице Бога Слова.
     Радуйся, непорочное селение Духа Святаго;
     Радуйся, зачатие несказанное явившая.
     Радуйся, рождество нетленное показавшая;
     Радуйся, Материю и Девою пребывшая.
     Радуйся, во обою непорочно и свято Себе сохранившая;
     Радуйся, ангелов чистотою Твоею превозшедшая.
     Радуйся, горних умов непрестающее удивление;
     Радуйся, человеческаго рода возвышение.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 3
     Силою Божиею Гавриил Архангел твердый камень в мягкий воск претвори, и на нем перстом своим написа словеса песни хвалебныя Тебе, Богородице, да вси познают великое чудо, и несумненно уверуют, яко тако воистину воспевают Тя горе силы небесныя, имже подражающе, поем величия Твоя, Дево, и в радости духовней вопием прославльшему Тя Богу: Аллилуиа.

Икос 3
     Имея простоту душевную и непорочное сердце послушник смиренный, сподобися ангельския беседы и лицезрения чиноначальника горних сил, мы же, лукавством и злобою потемненнии, не смеем взирати на святую икону Твою, Владычице, и молим Ти ся прилежно: обрати ны от злоб наших десницею Твоею и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе:
     Радуйся, Гору Афонскую освятившая Твоим благоволением;
     Радуйся, холми и дебри ея исполнившая славою Твоих чудес.
     Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая пустыню ея;
     Радуйся, обители иноческия, в ней умножившая во спасение душ человеческих.
     Радуйся, подвизающимся в ней в посте и молитве обещавшая Твое заступление;
     Радуйся, от треволнения моря житейскаго зде спасающая избранники Твоя.
     Радуйся, милость Сына Твоего и Бога месту сему исходатайствовавшая до скончания века;
     Радуйся, рай мысленный показавшая гору сию иноком пустыннолюбивым.
     Радуйся, пристанище небурное соделавшая в ней всем ищущим спасения;
     Радуйся, сих потребными к постническому житию снабжающая всегда любвеобильно.
     Радуйся, жительствующим зде богоугодно подательнице благ временных и вечных;
     Радуйся, ходатаице им Царствия Небеснаго.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 4
     Буря недоумения смути старца инока, егда услыша он песнь нову и пречудну во устех своего ученика, и узре дску каменну, чудотворно начертанную перстом неземным: егда же уведа о посещении дивнаго посетителя, Гавриилом нарекшагося, уразуме, яко той се есть, иже древле благовести Тебе, Дево, безсеменное зачатие Бога Слова. Темже величая величия Твоя, Царице горниих и дольних, воспеваше радостно ангелов и человеков Творцу: Аллилуиа.

Икос 4
     Слышавше о посещении Архангелом иноцы Горы Афонския, стекахуся видети дску, чудотворно начертанную письменами песни небесныя, и воспеваху сию благоговейно пред святою иконою Твоею, Владычице, пред Неюже воспет Ю Архангел. Приими Всеблагая и наша пред нею усердно приносимыя Тебе молитвы, с пением таковым:
     Радуйся, яко о Тебе радуется ангельский собор;
     Радуйся, яко о Тебе торжествует человеческий род.
     Радуйся, на руку Твоею носившая Предвечное Слово;
     Радуйся, нетесно вместившая во чреве Твоем Творца небесе и земли.
     Радуйся, Создателю Твоему плоть заимодавшая;
     Радуйся, краснейшаго паче сынов человеческих воплотившая.
     Радуйся, поставе красный, одежду плоти Христовы исткавший;
     Радуйся, от кровей Твоих девственных порфиру Царя царей составльшая.
     Радуйся, девства похвало;
     Радуйся, матерей славо.
     Радуйся, в рождестве девство сохраншая;
     Радуйся, рождество с девством совокупльшая.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 5
     Боговидец Моисей иногда на каменных скрижалех Закон Божий начертанный на Горе Синайстей получи, иноцы же Горы Афонския песнь небесную во славу Богоматери на дсце каменней начертанную от Архангела прияша, и сим наученнии, ангельское славословие Тебе, Пречистая, воспеша, зовуще тако благоволившему о них Триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 5
     Видевше начальницы Горы Афонския чудо велие в явлении Архангеловом и песни новой, всей Церкви Христовой явленное, дску чудотворно начертанную письменами песни, препроводиша к царю и патриарху Византии, во уверение истины преславнаго сего чудесе: тии же радостно прияша ю, яко залог благоволения небеснаго, и во всей Церкви Православней узакониша воспевати песнь ангельскую в похвалу Тебе, Богородице, зовуще Ти во умилении глубоцем сице:
     Радуйся, преукрашенная лепотами всех добродетелей, Дево;
     Радуйся, Невесто Неневестная, сияющая девства чистотою.
     Радуйся, возрастившая цвет неувядаемый, Христа;
     Радуйся, раю словесный, древо жизни посреде имущий, Пресладкаго Иисуса.
     Радуйся, сене небесная, от зноя старастей нас сохраняющая;
     Радуйся, покрове миру, ширший облака.
     Радуйся, древо благосеннолиственное, прохладу спасительную всем подающее.
     Радуйся, источниче воды живыя, от неяже пиющии ктому не умирают.
     Радуйся, Судии Праведнаго умоление;
     Радуйся, грехов наших прощение.
     Радуйся, во славе небесней одесную Бога пребывающая;
     Радуйся, земнородных милосердием Твоим не оставляющая.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 6
     Проповедует Святая Церковь величие чудес Твоих, Марие Богородице, и светло красуется воспевая Ти песнь ангельскую, чудесно от небес на землю принесенную чиноначальником горних сил и Твоим изрядным служителем Гавриилом: с нимже помолися, Госпоже Пречистая, к Сыну Твоему и Богу, да незыблему во благочестии и православии сохранит Он Церковь Свою, и посрамит вся возстания еретическая, нас же, верных чад ея, сподобит неосужденно воспевати Ему: Аллилуиа.

Икос 6
     Возсияла еси многими лучами чудес от Милостивыя иконы Твоея, Владычице, и сими всю Гору Афонскую облагодатствовала еси благоутробно: милости бо Твоея струи, неоскудно всем требующим от нея источаеши, Дево, и всех подвизаеши звати Тебе:
     Радуйся, Радосте наша святая, иконою Твоею нас присно утешающая;
     Радуйся, заступнице наша благая, на помощь к нам всегда ускоряющая.
     Радуйся, залог спасительный нам в иконе Твоея даровавшая;
     Радуйся, Афонскую Гору ею зело прославльшая.
     Радуйся, надеждо наша известная;
     Радуйся, упование наше непостыдное.
     Радуйся, скорбей наших утешение;
     Радуйся, печалей наших утоление.
     Радуйся, веры православныя утверждение;
     Радуйся, неверия посрамление.
     Радуйся, любве Божественныя явление;
     Радуйся, чудес преславных совершение.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 7
     Хотящим жати спасение в пустынях Горы Афонския, Милостивая Покровительница и Помощница являешися Мати Божия, и присно ходатайствуеши за них к Сыну Твоему и Богу: аще бо кто тамо и падет в некое согрешение, немощию плоти смущаем, Тобою востание получает во спасение, яко всем хощеши спастися и в разум истины приити жительствующим в жребии Твоем, и немолчно воспевающим Христу, Царю и Богу: Аллилуиа.

Икос 7
     Ново небо и нова земля уготованы Сыном Твоим и Богом, любящим Его, Госпоже Всеблагая, к нимже стяжахом Тя Путеводительницу и Наставницу, аще токмо внимаем внушением Твоим Божественным. Молим Тя Царице Всемилостивая, не попусти нас погибнути в дебрех греховных, но приведи нас стезею правою в страну света и радости вечныя, да Тебе вопием хвалебно:
     Радуйся, Сиона горняго первейшее украшение;
     Радуйся, обителей дольних присноготовое заступление.
     Радуйся, земле благая, клас спасительный миру израстившая;
     Радуйся, ниво неоранная, оплодотворенная Духом.
     Радуйся, огнь Божества во чрево Твое приемшая;
     Радуйся, глад падшаго человечества Хлебом Жизни утолившая.
     Радуйся, Херувимскаго Царя престоле;
     Радуйся, Серафимскаго Владыки палато, преукрашенная чистотою.
     Радуйся, храме одушевленный Триипостаснаго Бога;
     Радуйся, вместилище Божества.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 8
     Странное и преславное явление Архангела, на Горе Афонстей иногда бывшее, смотрение бысть Божественное, имже прославися препетое имя Твое, Марие Богородице, и все вернии научишася ангелоподобно воспевати Тя, Херувимов честнейшую и Серафимов славнейшую Матерь Бога нашего, о нейже радуется всякая тварь, и род человеческий благодарно взывает ко Господу: Аллилуиа.

Икос 8
     Все упование наше на Тя возлагаем, Мати Божия, и в скорбех наших к святей иконе Твоей усердно притекаем, чающе от нея утешение благодатное получити, Твоим милостивым к нам участием, Всеблагая. Помози нам Владычице, с терпением и благодарением всякия скорби переносити, и вместо ропота малодушнаго, благоумиленно взывати Тебе:
     Радуйся, всех скорбящих Радосте;
     Радуйся, всех печальных Утешение.
     Радуйся, труждающихся и обремененных сладкий покое;
     Радуйся, болезнующих и огорченных живительная отрадо.
     Радуйся, в час скорбных недоумений мысль благую на сердце полагающая;
     Радуйся, во дни уныния надеждою вечных благ воодушевляющая.
     Радуйся, искушаемым руку помощи Твоея простирающая;
     Радуйся, гнев Божий от глав наших отводящая.
     Радуйся, мирное устроение обуреваемым напастьми подающая;
     Радуйся, во благих желания наша дивно исполняющая.
     Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными увенчивающая;
     Радуйся, иноков благоподвизающихся блаженства райскаго сподобляющая.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 9
     Все ангели небеснии немолчными похвалами Тя ублажают Царице и Владычице всея твари, мы же земнии и перстнии кою похвалу достойную принесем Ти, Всепетая; обаче надеющиеся на милосердие Твое неисчетное, любовию к Тебе понуждаеми, поем чудеса Твоя, проповедуем благодеяния Твоя, славословим имя Твое, и усердно припадая к многоцелебней иконе Твоей, рабски вопием изображенному на ней вкупе с Тобою, Богомладенцу Христу: Аллилуиа.

Икос 9
     Ветий риторския глаголы, недовольны к пению чудес Твои, Богородице, обаче Благая сущи, веру нашу, вместо риторскаго благословесия, милостиво приими, веси бо и любовь нашу, еюже сердца наша к Тебе исполненни. Темже благоутробно услыши нехитростныя наша песни, имиже дерзаем благохвалити Тя сице:
     Радуйся, сопрестольное Отцу Слово в ложеснах Твоих вместившая;
     Радуйся, Свет незаходимый рождшая.
     Радуйся, жизнь вечную миру даровавшая рождеством Твоим;
     Радуйся, ангельскаго Царя, яко младенца на руку Твоею носившая;
     Радуйся, граде одушевленный Присноцарствующаго;
     Радуйся, скиние освященная Живаго Бога.
     Радуйся, нижняя сочетавшая с вышними;
     Радуйся, Мироположнице, Божественнаго мира преисполненная.
     Радуйся, добрых виновная;
     Радуйся, злых пременение.
     Радуйся, оружие на враги всекрепкое;
     Радуйся, щите верных несокрушимый.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 10
     Спасительное прибежище от сует мира прелестнаго, явися жребий Твой земный, святая воистину Гора Афонская, Богородице Дево, освященная многими Твоими чудесы, преисполненная причастными благодати Твоими иконами, и населенная иноками, верно служащими в преподобии Сыну Твоему и Богу, Егоже умоляти не престай, Всеблагая, не отступна пребывает благодать Его от места сего, Тобою и возлюбленнаго, на немже от лет древних поется Ему хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 10
     Стена еси заступления девственным ликостояниям, Преблагословенная Дево, и столп крепок от лица вражия всем подвижником чистоты: Тебе бо дадеся велия сила, темныя адския силы побеждати, и от искушений их душепагубных человеки избавляти наипаче тех, иже целомудренно и свято на земли пребывают. Сего ради девства рачители согласно Тебе зовут:
     Радуйся, чистотою сияющая паче солнца;
     Радуйся, девства начало и освящение.
     Радуйся, крине, облагоухавший падшее человечество;
     Радуйся, во смирении Твоем осененная благоволением Всевьшняго.
     Радуйся, верная рабо Господня;
     Радуйся, яко Тя блажат вси роди.
     Радуйся, столпе утверждения всем подвижником чистоты;
     Радуйся, венче доброты, исплетенный десницею Вседержителя.
     Радуйся, знамение Божия к людем благоволения;
     Радуйся, грешных к Богу дерзновение.
     Радуйся, одеянная в светлую ризу милостей и щедрот;
     Радуйся, преисполненная сострадания и любве к христианскому роду.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 11
     Пение наше, аще и тмочисленное бы было, не довлеет к достойному прославлению многих милостей Твоих и щедрот, Преблагословенная Матерь Господа нашего, имиже непрестанно благодетельствуеши роду нашему: обаче да не неблагодарни явимся пред Тобою, Благодетельнице наша, по силе нашей благодарственныя песни Тебе приносим с верою и любовию, и прославляя неисчетная чудотворения Твоя, вопием Верховному Творцу чудес Богу: Аллилуиа.

Икос 11
     Светоподательными лучами чудес икона твоя «Милостивая», Владычице, на святей Горе Афонстей немерцаемо сияет, и весь мир православный благодатно просвещает. Сего ради грядут к ней от лет древних на поклонение православных соборы, благоумиленно воспевая пред нею благохваления Ти таковая:
     Радуйся, Царя Христа миру явившая;
     Радуйся, на иконе Твоей вкупе с Ним изображенная.
     Радуйся, клеще таинственная, Исаиею провиденная;
     Радуйся, Купино неопалимая, боговидцем Моисеем предзримая.
     Радуйся, руно орошенное Гедеона;
     Радуйся, чаще приосененная Аввакума.
     Радуйся, двере затворенная Иезекииля;
     Радуйся, горо несекомая Даниила.
     Радуйся, многажды от пророк предвозвещенная;
     Радуйся, пророческих речений сбытие принесшая.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 12
     Благодати причастная Твоя икона, Богородице Дево, яко утварь драгая Церкви Христовой подадеся от щедрот Твоих, Всеблагая, в нейже обещалася еси с нами быти до скончания века, рекши о первописанней твоей иконе: «с нею благодать Моя и сила!» Веруем Всепетая, яко не оскудеет глагол Твой сей и ныне, в иконе Твоей святей на всяцем месте, идеже верно поется Сыну Твоему и Богу хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 12
     Поюще чудеса Твоя, Богородице, припадаем усердно к милостивей и чудодейственней иконе Твоей, лобызаем ю с сердечною любовию, и яко присно сущей Ти с нами молим Ти ся прилежно: воззри на ны милосердием Твоим, Мати Божия, и якоже Тя зрим ныне на иконе изображенную, тако сподоби нас узрети Тя в час грозный смертный, от руки диаволи нас исхищающую и в Царствие Христово приводящую ны, державною десницею Твоею, да Тебе благодарственно взываем:
     Радуйся, по Бозе крепкое нам прибежище и покрове;
     Радуйся, матерними щедротами Твоими весь мир христианский объемлющая.
     Радуйся, во всех добродетелех верныя утверждающая;
     Радуйся, благую христианскую кончину ублажающим Тя подающая.
     Радуйся, от власти лютаго миродержца уповающия на Тя избавляющая;
     Радуйся, на мытарствах воздушых славящия Тя заступающая.
     Радуйся, вратарнице Божественная, врата райския милостиво нам отверзающая;
     Радуйся, Царствие Горнее любящим Тя ходатайствущая.
     Радуйся, во славе небесней приседящая Сыну Твоему и Богу;
     Радуйся, созерцати славу Его Божественную чтущия Тя сподобляющая.
     Радуйся, телес наших здравие;
     Радуйся, душ наших спасение.
     Радуйся, Милостивая христианом Помощнице.

Кондак 13
     О Всепетая Мати, рождшая святых Святейшее Слово, от ангел певаемая на Небеси, и от человек славимая на земли! Приими милостиво сие малое моление наше, и даруй телесное здравие и душевное спасение всем, верно восхваляющим Тя, и поющим о Тебе Триединому Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й*



Молитва Пресвятой Богородице перед ея иконой, именуемой «Милостивая»
http://www.cirota.ru/forum/view.php?subj=79892

Тропарь, глас 1
Притецем, людие, со дерзновением к Милостивой Царице Богородице, и умиленно воззовем к Ней: ниспосли, Владычице, милости Твоя богатыя, сохраняя во здравии и благоденствии грешныя рабы Твоя. Болящия исцели, скорбящия утеши и бедствующим помози. И сподоби нас, Премилостивая, благочестно житие сие земное скончати, христианскую кончину получити и небесное Царствие унаследовати. Град наш избави от всякаго злаго обстояния, ограждая Твоим милостивым заступлением. Мирови мир даруй и спасение душам нашим испроси.

Молитва

О Пресвятая и Преблагословенная Мати Господа, Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, Милостивая Богородице и Приснодево Марие!
Припадая к святей и чудотворней иконе Твоей, смиренно молимся Тебе, благой и милосердой Заступнице нашей: вонми гласу грешных молений наших, не презри воздыханий от души, виждь скорби и беды, нас обышедшия, и яко любвеобильная воистину Мати потщися на помощь нам беспомощным, унылым, во многия и тяжкия грехи впадшим и присно прогневляющим Господа и Создателя нашего, Егоже умоли, Предстательнце наша, да не погубит нас со беззаконьми нашими, но явит нам человеколюбную Свою милость. испроси нам, Владычице, у благости Его, тебесное здравие и душевное спасение, благочестное и мирное житие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, дожди благовременны и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша, и якоже древле призрел еси милостиво на смиренное славословие послушника афонскаго, воспевающего Ти песнь звалебную пред пречистою иконою Твоею, и послала еси к нему Архангела Гавриила научити его пети песнь небесную, еюже славословят Тя Ангели горе, сице приими благоутробно и наше ныне усердно приносимое Тебе молитвословие, и принеси е Сыну Твоему и Богу, да милостив будет Он нам грешны, и пробавит милость Свою всем чтущим Тя и с верою покланяющимся святому образу Твоему. О Царице Всемилостивая, Мати Божия всеблагая, простри к Нему богоносные Твои руце, имиже Его, яко младенца, носила еси, и умоли Его вся ны спасти и избавити нас от погибели вечныя. Яви нам, Владычице, Твоя щедроты: болящия исцели, скорбящия утеши, бедствующим помози, благопоспеши всем нам носити иго Христово в терпении и смирении, сподоби нас благчестно житие сие земное скончати, христианскую непостыдную кончину получити, и Небесное Царствие унаследити, Матерним ходатайством Твоим к рождшемуся от тебе Христу Богу нашему, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.
*

«Милостивая» Киккская икона Божией Матери.
Киккская Икона Божией Матери
Россия, XVII, 146 х 121 см, дерево, темпера
Восседающий на правой руке Богоматери Младенец Христос представлен в сложном развороте, Его ножки полусогнуты и обнажены до колен.
Правой рукой Он цепляется за край головного плата Марии, слегка отгибая его, а в левой, вложенной в Ее руку, держит развернутый свиток с текстом.
Голова Богоматери поверх мафория покрыта алым платом с тонким золотым орнаментом,
у Младенца - светлая нижняя рубашка с закатанными рукавами и короткий гиматий без рукавов с зеленым поясом. По сторонам от головы Богоматери - греческие надписи.
На нижнем крае надпись в одну строку.
Икона изображена в характерной для Симона Ушакова "живоподобной" манере, с значительным воздействием европейской живописи.
Личное письмо светлое по тону, активно использована подрумянка, формы лепятся мягкими светотеневыми переходами без резкой линейной разделки.
О воздействии приемов европейской живописи свидетельствуют также особенности рисунка губ, носа и глаз с тщательно проработанными веками.
Государственный объединенный Владимиро-Суздальский историко-архитектурный и художественный музей-заповедник

«Милостивая» Киккская икона Божией Матери.


Чудотворная икона Божьей Матери «Милостивая» Кикская
Афон.
Свято Милостиво-Богородицкий женский монастырь. г. Кадом Рязанской области
Многие прихожане получали благодатную помощь от этих икон.
Достойно Есть(Милующая).


Киккская Икона Божией Матери с пророками
Египет, Монастырь Св. Екатерины на Синае, XI-XII века, 48,5 х 41,2 см, дерево, левкас, темпера
ап.Иоанн Богослов,
ап. Павел,
ап. Петр,
Иоанн Креститель,
прав.Иосиф Обручник,
прав.Иоаким,
прав.Анна,
Адам, Ева,
прав. Симеон Богоприимец, Анна Пророчица,
прор.Захария,
прав.Елисавета, прор. Аарон, прор.Моисей, прав.Иаков ,
прор.Иезекииль,
прор.Давид,
прор.Исайя,
прор.Даниил,
прор. Валаам,
прор. Аввакум,
прор.Соломон,
прав. Гедеон
Киккская Икона Божией Матери с пророками  
По преданию, кипрский образ был прислан из Константинополя императором Алексеем Комниным в 1084 году. Вероятно, в эту эпоху возникла и необычная иконография, самым ранним сохранившимся примером которой является синайская икона, возможно, представлявшая собой список с чудотворного образа. Изобразительным истоком редкого извода послужил тип Богоматери, прижимающей к щеке Младенца, известный под именем "Умиление" или "Гликофилуса". Над образом Богоматери представлен образ Пантократора, восседающего на невидимом престоле и окруженного небесным сиянием. По сторонам символы четырех евангелистов (ангел, лев, бык и орел), восходящие к текстам пророческих видений (Иез. I, 4-28), описывающих чудо Богоявления. Из тех же текстов образы шестикрылых ангелов, серафимов и херувимов, славящих на небесах Господа. Греческая надпись "Царь славы" разъясняет главный смысл изображения. При этом образы Небесного Владыки и жертвенного Младенца ясно сопоставлены, раскрывая двуединую природу Второго лица Святой Троицы и литургическую идею Христа, одновременно Приносимого в жертву и Приемлющего эту жертву на небесах. Под троном Богоматери изображен св. Иосиф, показанный в рост, фронтально, с раскрытым свитком в руке. Слева от него родители Богоматери святые Иоаким и Анна, справа - Адам и Ева, также поднявшие руки и головы в жесте моления, обращенного к образу Богоматери с Младенцем. Смысл необычной сцены раскрывает греческая надпись, размещенная над святыми чуть ниже трона Богоматери: "Иоаким и Анна зачали, и Адам и Ева были спасены (освобождены)" - цитата из песнопения св. Романа Сладкопевца (VI в.) в службе праздника "Рождества Богоматери", прославляющая роль Богоматери в истории спасения. На свитке Иосифа написан восходящий к тому же тексту парафраз евангельских слов (Мф. I, 24), напоминающих о благочестии Иосифа, принявшего жену по велению ангела, и девственной чистоте Богоматери. На боковых полях иконы представлено 19 фигур с раскрытыми свитками, на которых подробные тексты библейских пророчеств, говорящие о чуде воплощения, роли Богоматери и Христа в Домостроительстве спасения. Образы верхнего регистра связаны с "Христом во славе", Которому и посвящены цитаты на свитках: слева Иоанн Богослов (Ин. I, 3) и апостол Павел (Евр. XIII, 8), справа Иоанн Креститель (Ин. I, 15) и апостол Петр (Мф XVI, 16). Средний регистр составляют образы Симеона Богоприимца и пророчицы Анны, на свитке которой традиционный для изображений XII века текст "Это Младенец, установивший небо и землю". Вместе с Богоматерью две фигуры создают образ "Сретения". Текст на свитке Симеона (Лк. II, 35) - известное пророчество об Искупительной жертве и грядущем страдании Богоматери. С противоположной стороны показаны родители Иоанна Крестителя - пророк Захария в одеянии ветхозаветного первосвященника, напоминающий о преемстве священнического служения Богоматери (Лк. I, 68), и Елисавета со свитком, адресующим к событию встречи с Марией (Лк. I, 40-44). Все остальные изображения на полях представляют ветхозаветных пророков, рядом с которыми в виде зримых символов расположены прообразы Богоматери и чуда Воплощения, словесно подтвержденные надписями на свитках. Во втором регистре слева Аарон с "Процветшим жезлом" (Числ. XVII, 5) и Моисей с образцом "Неопалимой купины" у ног (Исх. III, 3), справа - Иаков с "Лествицей" (Быт. XXVIII, 12). В четвертом сверху регистре изображен Иезекииль с "Заключенными вратами" (Иез. ХIV, 2) и Давид с "Ковчегом Завета" (Пс. СХХХ1, 8), далее в правой части Исайя с "Серафимом, протягивающим клещи с горящим углем" (Ис. VI, 6) и Даниил с "Горой Нерукосечной" (Дан. II, 34). В самом нижнем ряду, также слева направо, читаются образы Валаама со "Звездой" (Числ. XXIV, 17), Аввакума с "Горой Фаран" (Авв. III, 3), далее царь Соломон, на свитке которого надпись "Премудрость построила Себе дом" (Притч. IX, 1), провозглашающая Богоматерь Храмом Премудрости", и последним - Гедеон с "Руном Орошенным" (Суд. VI, 37). Образы со свитками на боковых полях иконы множеством ассоциативных нитей связаны с центральными изображениями "Богоматери с Младенцем", "Христа во славе" и "Иосифа с предстоящими", они объединяют в одно целое события ветхозаветной и новозаветной истории, создавая синтезирующий образ домостроительства спасения, подобный тому, который явлен в тексте литургии.
МИЛОСТИВАЯ (КИККСКАЯ)
--
Икона Божией Матери Милостивая
Икона Божией Матери, именуемая Милостивая, (Киккская).
«Милостивая» Киккская икона Божией Матери
Икона Божией Матери, именуемая "Милостивая"
Палех. ХХ в.
Икона Божией Матери "Милостивая" (Киккская).
XIX в.
Киккская Икона Божией Матери
Россия, Москва,1690/1691 г. Церковь Рождества Богородицы в Голутвине
Иконописец: Тихон Филатьев
Киккская Икона Божией Матери
Пафос, XVI - XVII века, церковь Архангела



прорись иконы Божией Матери Милостивая
Russian Marian Icon “Gracious” (Milostivaya). Икона Милостивая (Киккская). Зачатьевский монастырь (Москва).
--
Чудотворная икона. Киккская.
Богородица Елеуса (Милостивая). ХVIIIв.Иоаннис Корнаро.
Схема вышивки «Св. Богородица Милостивая»


Комментариев нет:

Отправить комментарий

БЛАГОДАРЮ ЗА ВНИМАНИЕ!
Заходите еще.